.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاعری:دولت در بودجه 99 رفع مشکل اقتصادی را مدنظر قرار دهد/انتقاد از رویه تخریب جنگل
رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: در آستانه تقدیم لایحه بودجه سال 99 کشور به دولت هستیم از دولت انتظار داریم که به گونه‌ای تنظیم کند که مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

به گزارش شمال نیوز،  علی‌محمد شاعری ظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران در محل دفتر مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: هدف دشمن ایجاد مانع برای جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی است که با مجاهدت اقشار مختلف مردم و هدایت مقام معظم رهبری و تلاش دستگاه‌های اجرای از پیچ‌های تحریم آمریکا عبور کنیم.

 

وی  ادامه داد: انتظار است که دولت سیاست‌های خود را در جهت حمایت از تولید داخلی، کنترل واردات غیر ضرور، اختصاص تسهیلات برای کالاهای اساسی،مبارزه با تورم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهد.

 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، اضافه کرد: پرچم دار مبارزه با تحریم، بخش خصوصی و تولید کنندگان هستند که نیازمند حمایت، هدایت و رهبری هستند و اگر دولت بتواند از تولیدکنندگان به خوبی حمایت کرده و نقدینگی را به سمت تولید داخل، تجارت بازرگانی، توسعه گردشگری هدایت کند مشکلات اقتصادی ما کاهش پیدا کرده و میزان آسیب‌پذیری تحریم را کاهش دهیم.

 

وی با اعلام اینکه مقاوم‌سازی اقتصاد داخلی، تقویت بنیه‌های اقتصاد مقاومتی باشد،افزود: با تقویت بسترهای لازم می‌توانیم در برابر کشورهای زیاد خواه مقاوم‌سازی کنیم، دشمنی و توطئه وجود دارد و می‌توانیم با مقاوم سازی پیروز میدان باشیم.

 

شاعری ادامه داد: هر جا که از بانک‌ها ورود پیدا کرده و از ظرفیت مردم و بخش خصوصی استفاده کردیم موفقیت نصیب کشور شده است.

 

وی با اعلام اینکه در اجرای اصل 44 مشکلاتی وجود دارد، افزود: در این  بخش موفق عمل نکردیم و سیستم اداری دولتی ما بر تار و پود ما سایه افکنده و بسیاری از فسادها ناشی از ساختار نامناسب اداره کشور در بخش اقتصاد است.

 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران اضافه کرد: برای عبور از چالش‌های پیش رو تکیه منابع داخلی، بخش خصوصی، استعدادها و ظرفیت جوانان نخبه برای اداره کشور است.

 

وی ادامه داد: در آستانه تقدیم لایحه بودجه سال 99 کشور به دولت هستیم از دولت انتظار داریم که به گونه‌ای تنظیم کند که مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

 

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مصوبه منطقه آزاد امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر اعلام وصول شده است، افزود: در سایر کمیسیون‌های مجلس این موضوع در دست بررسی است.

 

وی با اعلام اینکه صنعت گردشگری کم‌هزینه‌ترین و پاک‌ترین و سازگازترین صنعت با استان است، بیان کرد: توجه به حمل و نقل درون شهری، توسعه زیرساخت‌های اقامتی باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار ما از متولیان امر برنامه‌ریزی برای جذب اعتبارات لازم در این حوزه است.

 

شاعری ادامه داد: توسعه تجارت بازرگانی از دیگر اقداماتی است که باید در استان انجام شود.

 

وی با اعلام اینکه از چهارم آبان ماه توافقنامه جمهوری اسلام با پنج کشور عملیاتی شود، افزود: اخبار راضی کننده در این زمینه دریافت نکردیم، دولت با دبیرخانه حوزه اوراسیا رایزنی‌ها را انجام داده از تجار و بازرگانان درخواست داریم که از این مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر الحاق ایران به اوراسیا را یک فرصت بدانند، 200 میلیون نفر جمعیت در کشور اوراسیا زندگی می‌کنند که باید تلاش کنیم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اعلام اینکه سهمی در بازار کشورهای اوراسیا نداریم، بیان کرد: انتظار داریم که متولیان استانی به صورت جدی در این بخش وارد شوند.

 

وی با اعلام اینکه در بخش کشاورزی ظرفیت‌های مناسبی داریم، یادآور شد: با زهکشی و یکپارچه سازی زمینه افزایش بهره‌وری را فراهم کنیم،تکمیل سدهای نیمه تمام در برنامه کاری قرار گیرد.

 

شاعری در ارتباط با بحث پسماند استان، بیان کرد: اعتبارات مناسبی برای این بخش اختصاص پیدا کرده است، از محل عوارض ورودی کالاهای آلاینده این اعتبار باید اخذ و در اختیار وزارت کشور و محیط زیست قرا گیرد، راه حل پسماند همکاری دولت و بخش خصوصی است از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم، زیرساخت‌ها برای رفع معضل پسماند باید فراهم شود و بعد از آن ظرفیت مردمی برای ساماندهی آن دعوت کنیم.

 

شاعری با انتقاد از رویه تخریب جنگل، گفت: وزارت جهاد کشاورزی این طرح را نامناسب اجرا کرده و به مسائل کارگری توجه نمی‌کند، احتمال بیکاری کارگران یکی از تهدیدهای این بخش است، اجرای یک بعدی طرح تنفس جنگل آسیب جدی این حوزه بوده و باید طوری اجرای شود که واحدهای تولیدی دچار آسیب نشوند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.