.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار مازندران: واردات برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید
استاندار مازندران با اشاره به قیمت ارزان برنج قهوه‌ای و کشت نشدن قابل توجه این نوع برنج در ایران، خواستار جایگزینی واردات برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید درکشور شد.

جهرمی: پیشرفت طرح‌های اقتصادی مقاومتی مازندران رضایت‌بخش است

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا ، احمد حسین زادگان عصر پنجشنبه در هشتمین جلسه اقتصاد مقاومتی مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری به عنوان وزیر معین استان در نوشهر برگزار شد، افزود: برنج قهوه ای علاوه بر داشتن ارزش غذایی بالاتر، قیمت ارزانتری نیز دارد که می توان آن را در ۹۵۰ واحدهای شالیکوبی مازندران که مجهز به پوسته کنی اولیه و ثانویه هستند به برنج سفید تبدیل کرد.

وی ادامه داد: این روند علاوه بر کاهش قیمت تمام شده برنج وارداتی، می تواند باعث درآمد زایی و اشتغالزایی ۹۵۰ واحد شالیکوبی استان شود.

مازندران ۹۵۰ واحد شالیکوبی دارد که سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن شلتوک تولیدی استان را به برنج تبدیل می کند که از این تعداد ۳۵۰ واحد شالیکوبی مدرن است.

بازگشت پرواز ماهان به مازندران

استاندار مازندران همچنین با اشاره به متوقف شدن پروازهای خطوط هوای ماهان به فرودگاه ساری گفت: با پی گیرهای و گفت و گوهایی اخیر که با مسئولان این خطوط هوایی داشته ایم قرار است که به زودی پرواز ماهان از فرودگاه ساری دوباره آغاز شود.

وی به ضرورت رفع مشکل زباله در این استان تاکید کرد و اظهار داشت: برای احداث و تکمیل زیرساخت ها برای فراوری زباله از قبیل نیروگاه زباله سوز و سایر تجهیزات در شرایط فعلی به تامین  اعتباری فرا استانی داریم که با توجه به پی گیرهای صورت گرفته قرار است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به مازندران در این حوزه اختصاص یابد که در این صورت بخش عظیمی از مشکلات استان در بخش پسماند بر طرف خواهد شد.
حسین زادگان همچنین از اقدامات خوبی که در زمینه آزاد سازی سواحل در مازندران شده است خبر داد و افزود: این روند با جدیت در حال انجام است.

آذری جهرمی وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مازندران است. ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق برنامه ملی مصوب در اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۴ در کشور تشکیل شد و فرماندهی آن را اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بر عهده دارد.

برای مازندران در سال جاری ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی شامل راه اندازی پنجره واحد، ساماندهی آببندان ها ، پرورش ماهیان خاویاری، تولید برق، طرح های جمع آوری آبهای سطحی مصوب شده است.

پارسال هم ۹۲ طرح اقتصاد مقاومتی برای مازندران مصوب و اجرایی شده بود.

در این جلسه همچنین مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، مدیرکل شیلات مازندران به ارائه گزارش عملکرد کوتاه در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداختند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.525 seconds.