.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیه و حقوق شهدای منا و مسجدالحرام چه شد ؟

شمال نیوز:  داغ شهدای منا و مسجدالحرام هنوز هم تازه است، هر چند این ماجرا مسکوت گذاشته شده است. همسر شهید حاتمی در گفتگو با «جوان» معتقد است: «مسئولان کشور هم از کنار این ماجرا به سادگی عبور کرده‌اند و خانواده شهدا خسته شده‌اند.»

 

به گفته وی در جنبه بین‌المللی وزارت خارجه ایران با خانواده شهدا هیچ همکاری نکرده است. ۷ هزار نفر از مسلمانان کشور‌های مختلف در این واقعه شهید شدند و در این بین چشم همه به ایران بود که در ابعاد بین‌المللی برای احقاق حقوق این شهدا کاری بکنند.

 

افزا تصریح می‌کند: «حداقل کاری که می‌توان کرد، این است که ما در قوه قضائیه خودمان این کار را محکوم یا این پرونده را در دادگاه‌های بین‌المللی یا نشست‌های بین‌المللی مطرح کنیم.»

 

وی با اشاره به تحویل بدن شهید حاتمی ۷۰۰ کیلومتر دورتر از مسجدالحرام تصریح می‌کند: «پیراهن شهید حاتمی کاملاً تمیز است و خون روی صورت ایشان نشان می‌دهد به حالت خوابیده شهید شده و حالات بدن هیچ تطابقی با شهادت در حادثه مسجدالحرام ندارد. سؤال اصلی من این است که چرا اجازه ندادند در ایران بدن ایشان کالبد شکافی شود؟ اگر ایشان در ایران کشته می‌شد، بدنش کالبد شکافی نمی‌شد؟»

 

روح افزا با انتقاد از بی‌تفاوتی‌ها در قبال شهید حاتمی می‌افزاید: «امسال سه سال از شهادت شهید حاتمی می‌گذرد، اما هنوز حقوق ایشان به ما پرداخت نشده است.»

 

به گفته وی در مظلومیت شهدای حادثه منا و مسجدالحرام همین بس که حتی ما نمی‌توانیم درباره آن‌ها حرف بزنیم یا حق و حقوقشان را مطالبه کنیم.

 

همسر شهید حاتمی تصریح می‌کند: «مسئولان ایران به ما جواب نداده‌اند، اما عربستان سعودی مدعی شده که دیه شهدای حادثه مسجدالحرام را به نماینده ایران در سازمان ملل تحویل داده‌اند. من از طریق روزنامه «جوان» این مطالبه را مطرح می‌کنم، اگر این پول را گرفته‌اید حق خانواده شهداست و اگر نگرفته‌اید، تکذیبه بدهید و بگویید دیه شهدا را عربستان نداده است.»

 

روح افزا با اشاره به اینکه اگر ماجرا امنیتی است ما تابع امنیت کشور هستیم، اما دوست داریم بدانیم چه اتفاقی افتاده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.511 seconds.