.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برداشت برنج از روزهای پایانی تیرماه در مازندران
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت برنج از شالیزارهای استان از دهه سوم تیر ماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، ابراهیم قربان‌نژاد از برداشت برنج از اراضی شالیزاری مازندران از دهه سوم تیر ماه خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته 203 هزار هکتار از اراضی شالیزاری به کشت برنج اختصاص یافت و امسال با توجه به شرایط مساعد آبی این میزان به 214 هزار و 300 هکتار در کشت اول افزایش یافته است.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش 67 درصدی سطح زیرکشت برنج پرمحصول در مازندران، اضافه کرد: سال گذشته یک‌میلیون و 200هزار برنج در مازندران تولید شد که امسال پیش‌بینی‌ها بر این است که این میزان به یک‌میلیون و 350هزار تن برسد.

قربان‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نشاکاری برخی از شالیزارها در حال حاضر، تصریح کرد: اگر کشاورزان از منبع آب مطمئن برخوردار هستند می‌توانند نسبت به کشت بعد از برداشت گندم و همچنین نشای مجدد اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره قیمت برنج در بازار، بیان کرد: قیمت برنج حتی به 18 هزار تومان رسید اما  در حال حاضر به حدود 15 هزار تومان است.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: افزایش قیمت برنج در این دوره طبیعی است ولی الان قیمت از حالت حبابی خارج و شکسته شد و قیمت‌ها به حالت واقعی برگشت که به عرضه و تقاضا برمی‌گردد.

قربان‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: با آغاز برداشت برنج، افت قیمت این محصول را در بازار خواهیم داشت که به شرایط بازار و خریداران برمی‌گردد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.56 seconds.