.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۵۸۰ تن ماهی در قفس دریایی در مازندران تولید شد
مدیرکل شیلات مازندران از تولید ۵۸۰ تن ماهی در قفس‌های دریایی خبر داد و گفت: مازندران بهترین شرایط برای استقرار قفس‌های دریایی است.

به گزارش شمال نیوز، ولی الله محمدزاده  درباره پرورش ماهی در قفس اظهار داشت: مازندران بهترین شرایط را برای استقرار قفس‌های دریایی دارد زیرا شیب بستر دریا مناسب برای این فعالیت است.

وی افزود: در سال قبل بیش از ۵۸۰ تن تولید در قفس‌های دریایی داشتیم که می‌تواند منبع خوبی برای تولید ماهی صادرات محور و اشتغال برای جوانان باشد.

وی تکثیر طبیعی با مشارکت جامعه محلی را از دیگر برنامه‌های در حوزه آبزی پروری بیان کرد و گفت: در سال ۹۶ حدود ۲۴ محل برای شیل گذاری داشتم که به ۴۵ مورد در سال قبل رسید و در احیای گونه‌های دریای خزر به ویژه ماهی سفید مؤثر است.

محمدزاده افزایش ۱۴۲ درصدی صید ماهیان استخوانی را نتیجه برنامه تکثیر طبیعی ماهیان بیان کرد و گفت: سبد جامعه صیادی استان در سال قبل پررونق بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران به وجود آب بندان ها در استان اشاره کرد و گفت: پرورش ماهیان گرم آبی از جمله کارکردهای آب بندان است و در بیش از ۱۲ هزار هکتار آن پرورش ماهیان گرم آبی در حال انجام است.

وی با اظهار اینکه شیلات به عنوان ظرفیت اقتصادی در استان محسوب می‌شود درباره سرانه مصرف آبزیان در استان گفت: سرانه مصرف آبزیان در استان ۱۴ کیلوگرم، در کشور ۱۰ کیلوگرم، میانگین آن در جهان ۲۲ کیلوگرم و در برخی کشورها مانند ژاپن ۷۰ کیلوگرم است.

محمدزاده، افزایش سرانه مصرف آبزیان را منجر به کاهش هزینه‌های درمان دانست و گفت: طبق آمارها ۲۵۰ نوع غذا از ماهی در دنیا طبخ و آماده می‌شود ولی در کشور ما پنج تا شش نوع آن متداول است.

وی گفت: نیمی از تولید آبزیان استان در استان‌های دیگر مصرف و بخشی نیز صادر می‌شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.495 seconds.