.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صبح امروز در مازندران ؛
هیجدهمین اجلاسیه روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر آغاز شد
شمال نیوز: هیجدهمین اجلاسیه روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر صبح امروز دوشنبه در شهر ساحلی بابلسر مازندران با هدف بررسی ظرفیت های اقتصادی و تجاری کشورهای عضو آغاز به کار کرد.

هیجدهمین اجلاسیه روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در مازندران آغاز شد

 

به گزارش شمال نیوز، دبیر اجرایی هیجدهمین اجلاسیه رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر هدف از برگزاری این نشست را گسترش روابط تجاری و اقتصادی کشورهای عضو اعلام کرد و گفت: این اجلاسیه تاکنون توانست در شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری کشورهای عضو و سایر کشورهای همسو ایفا کند.

عبدالله مهاجر در آئین افتتاحیه این اجلاسیه افزود: تاکنون با وجود ظرفیت‌های خوبی که دریای خزر برای گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی در اختیار کشورهای حوزه قرار داده است، نتوانستیم بخوبی از آن بهره برداری کنیم.


وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم به درستی از ظرفیت‌های دریای خزر استفاده کنیم، قطعاً تحریم‌های ظالمانه علیه هر یک از کشورهای حاشیه خزر نمی‌توانست تأثیر گذار باشد و باید اجلاسیه بتواند گره گشایی در این ارتباط داشته باشد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران ابراز امیدواری کرد تا این اجلاسیه بتواند مشکلات پیش روی گسترش روابط تجاری و اقتصادی کشورهای حوزه دریای خزر را بر دارد.


ارتقا ظرفیت‌های مشترک اقتصادی ایران و روسیه

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز در این اجلاسیه ظرفیت‌های تجاری حاشیه دریای خزر را بالا توصیف کرد و گفت: به گسترش تجارت بین کشورهای حاشیه دریای کمک کنیم.

هادی تیزهوش تابان، کمک به گسترش تجارت کشورهای حاشیه خزر، تدوین برنامه توسعه همکاری، تبادل اطلاعات بازرگانی و برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و نمایش‌ها را از جمله برنامه‌های دو کشور از زمان تأسیس اتاق مشترک اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 اتاق از کشورهای مختلف عضو آی سی بی سی هستند افزود: این اجلاس باعث شد موضوعات و مشکلات را ارزیابی کنیم و مشکلات بین تجار دو کشور را کاهش دهیم.

تیزهوش تابان، راه اندازی سرای تجاری ایران در آستاراخان را مهم‌ترین دستاورد دو کشوررشمرد که با احداث آن بسیاری از کارهای بازرگانی انجام شد و گفت: ظرفیت‌های تجاری بسیاری در کشورهای حاشیه خزر وجود دارد که با شناسایی و رفع آن می‌توانیم به توسعه و دستاوردهای بسیاری دست یابیم.


ضرورت پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا

نماینده وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در این اجلاسیه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و منطقه آزاد تجاری را گام مهم برای توسعه تبادلات منطقه ای و بین المللی برشمرد.

حسن قشقاوی با بیان اینکه در روز گذشته در مجلس شورای اسلامی، کلیات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و منطقه آزاد تجاری تصویب شد، افزود: این مسئله گام مهمی برای ایران برای توسعه مناسبات در حاشیه دریای خزر و اتحادیه اوراسیا را فراهم می‌کند.

وی پیوستن به اوراسیا را سبب کاهش تعرفه تجاری دانست و گفت: این امر می‌تواند سبب کاهش تعرفه تجاری باشد که در گام اول تعرفه 800 کالا کاهش می‌یابد.

سفیر ایران در اسپانیا با بیان اینکه ظرفیت‌های تجاری و زیرساخت‌های مناسبی در استان مازندران وجود دارد گفت باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات با کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین ارتباطات با کشورهایی نظیر اسپانیا به خوبی بهره گیری کنیم.

 

اتاق بازرگانی مشترک کشورهای حاشیه خزر ۲۳ سال قبل با شرکت کشورهای ایران، ترکمنستان، روسیه، ازبکستان و آذربایجان تشکیل شد و هم اکنون ۴۰ اتاق از استان‌های ایران و کشورهای حاشیه خزر عضو این اتاق مشترک هستند.

در این اجلاسیه میهمانانی از کشورهای اسپانیا؛ افغانستان، پاکستان، عراق، ویتنام، ازبکستان و قرقیزستان هم حضور دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.901 seconds.