.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پس از تجمع جنگلبانان مقابل استانداری مازندران ؛
آگهی تمدید قرارداد نیروهای حفاظتی جنگل های مازندران منتشر شد / نوشدارو پس از مرگ سهراب !
شمال نیوز : اظهاراتی اینچنینی ، نوشدارو پس از مرگ سهراب است و مسئولان اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری باید با نظارت بیشتر حمایت لازم را از جنگبانان عزیز به عنوان محافظان جنگ داشته باشند و مانع تضییع حقوق و تبع آن تجمع اعتراضی آنان شوند .....

شمال نیوز: در حالی که صبح چهارشنبه جمعی از جنگلبانان مقابل استانداری مازندران تجمع اعتراضی داشتند ، مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری از انتشار آگهی برای تمدید قرارداد نیروهای حفاظتی پس از این تجمع خبر داد .

 

به گزارش شمال نیوز، سید محسن موسوی تاکامی در گفتگو با یک خبرگزاری با اشاره به اعتراض جنگلبانان درباره لغو قراردادهایشان و تجمع مقابل استانداری، آن را ناشی از بی تدبیری مدیران عامل شرکت‌های تحت پوشش دانست و گفت: این افراد نیروهای وابسته به شرکت‌های طرف قرارداد هستند و قرارداد مستقیم با منابع طبیعی ندارند.

وی با بیان اینکه بهره برداری از جنگل‌ها در قالب طرح تنفس تعطیل و قراردادهای موجود نیز فسخ شده است گفت: این قراردادها در سال ۹۶ فسخ شده است و تا دیروز توانستیم به نوعی نیروهای شرکتی را حفظ کنیم.

موسوی ادامه داد: از امروز نسبت به انتشار آگهی برای تمدید قرارداد نیروهای حفاظتی اقدام کردیم و باید صبر کنیم تا نتیجه آگهی و شرکت برنده مشخص شود و بی تدبیری مدیران عامل شرکت‌ها مبنی بر اخراج نیروها، سبب بروز مشکلات و تنش‌هایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری با تاکید براینکه شرکت‌ها وظیفه دارند تکلیف کارگران و نیروها را مشخص کنند یادآور شد: در مجموع هزار و ۲۹۷ نیروی حفاظتی تحت پوشش شرکت‌ها هستند و در راستای حفاظت از جنگل‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: دو مرحله برای تعیین شرکت‌های طرف قرارداد آگهی شده و نتیجه آگهی تا ۱۸ روز آینده مشخص می‌شود و شرکت برنده باید نسبت به پرداخت حقوق کارگران و نیروهای حفاظتی اقدام کند.


موسوی با عنوان اینکه شرکت‌ها در قالب طرح حفاظتی فعالیت دارند گفت: تاکنون ۴۱۹ هکتار از عرصه‌ها تحت پوشش این شرکت‌ها بود ولی در قرارداد جدید سطح عرصه‌ها به ۷۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

 

به نظر می رسد انتشار آگهی برای تمدید قرارداد نیروهای حفاظتی باید پیش از این ها و از ماهها قبل در دستور کار اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری قرار می گرفت و نباید برای جنگلبانان پرتلاش ایجاد دلسردی و نا امیدی نمود و شرایط تجمع اعتراضی را فراهم نمود .

 

 از سویی شرکت هایی که موسوی تاکامی از بی تدبیری مدیران آن ها سخن می گوید یک شبه « بی تدبیر » نشده اند و چرا تاکنون این اداره کل نظارت کافی را برای جلوگیری از این بی تدبیری اعمال ننموده است ؟ و اکنون به فکر انتشار آگهی و پیگیری مشکل افتاده است ؟

 

به هر روی به نظر می رسد اظهاراتی نظیر « بی تدبیری مدیران شرکت های تحت پوشش » و « امروز آگهی برای تمدید قرارداد نیروهای حفاظتی اقدام کردیم و باید صبر کنیم تا نتیجه آگهی و شرکت برنده مشخص شود » ، نوشدارو  پس از مرگ سهراب است و مسئولان اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری باید با نظارت بیشتر حمایت لازم را از جنگبانان عزیز به عنوان محافظان جنگ داشته باشند و مانع تضییع حقوق و تبع آن تجمع اعتراضی آنان شوند .

 

شایان ذکر است صبح  چهارشنبه اول خرداد ۹۸ جمعی از کارگران بخش حفاظت جنگل در اعتراض به اجرای طرح جدید دولت تحت عنوان طرح «استراحت جنگل» که موجب بیکاری آنها می شود،در مقابل استانداری مازندران تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف فوری وضعیت شغلی خود شدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جنگلبان 2 خرداد 1398
چرا گداشتیدکار به اینجا بکشه آقای موسوی تاکامی . چندبار صدای مظلومیت ما را شنیدی و سکوت کردی ؟ دهها بار گفتیم که پیگیری کن اما توجه نکردی و کار به تجمع کشید و حالا میگی تازه فراخوان دادید . ما نظاممان را دوست داریم و علاقه ای به تجمع و اعتراض نداریم و فقط حق و حقوقمان و حفظ آبرو برایمان مهم است
سعید 2 خرداد 1398
بسه دیگه . مردم رو بازی ندید . تا حالا چیکار می کردید که حالا بفکر افتادید . این بنده های خدا گرفتارند . شما مسئولان در اتاق گرم خودتان نشسته ایدو این ها دارند توی چنگل زحمت می کشن . حقشون این نیست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.382 seconds.