.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاعری: موافق طرح تحقیق و تفحص از محیط زیست هستم
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: موافق طرح تحقیق و تفحص از محیط زیست بودم و هستم.

به گزارش شمال نیوز، علی‌محمد شاعری در پاسخ به اینکه چرا طرح تحقیق و تفحص از محیط زیست در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد، اظهار کرد: برخی از نمایندگان اعضای کمیسیون نسبت به طرح تحقیق و تفحص قانع نشدند.

 

وی با اعلام اینکه طرح تحقیق و تفحص از محیط زیست با ۱۲ رأی مخالف و ۱۱ رأی موافق در کمیسیون رأی نیاورده است، تصریح کرد: این طرح دوباره در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیشتر اعضای کمیسیون موافق طرح تحقیق و تفحص از محیط زیست نبودند اما بنده موافق بودم.

 

شاعری خاطرنشان کرد: ممکن است در صحن هم این موضوع مطرح شود و بستگی به توضیحات و اقناع نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد.

 

روز گذشته علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از دلیل مخالفت اعضای کمیسیون کشاورزی تعجب کرد و گفت: سازمان محیط زیست مشکلات قانونی خاص خودش را دارد و مجلس برای رفع این مشکلات باید به محیط زیست کمک کند.

 

وی اضافه کرد: تحقیق و تفحص از محیط زیست برای حل مشکلات و نیازمندی‌های این سازمان است که ۱۴ محور دارد و بنا داریم در خصوص تعیین حقابه تالاب‌ها، صیانت از تالاب‌های کشور، بررسی انطباق و یا عدم انطباق سازمان محیط زیست کشور بررسی بیشتری انجام شود.

 

یوسف نژاد یادآور شد: مدیریت پسماند زباله در استان‌های شمالی و کلانشهر و عملکرد این سازمان در کاهش آلودگی‌های هوای کلانشهر و سایر مناطق آسیب‌پذیر از دیگر محورهای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست است.

 

در حال حاضر وضعیت پسماند و زباله در استان مازندران بسیار نامناسب است، زباله‌های استان در مناطق جنگلی و منابع طبیعی به‌صورت نامناسب دپو می‌شود، مشکلات اجتماعی زباله در شهرهای بابل، آمل و ساری بسیار جدی است، روزانه بیش از ۳ هزار تن زباله در سطح استان مازندران وارد عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی شده و میزان زباله‌های تولیدی استان در ایام پیک سفر به دو برابر وضعیت فعلی می‌رسد؛ رها شدن شیرابه زباله از مواردی است که برخی از فعالان محیط زیستی در منطقه چهاردانگه نسب به آن گلایه دارند.

 

طرح احداث کارخانه زباله سوز در ساری و نوشهر با وجود شروع همزمان هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است و با وجود وعده‌های زیاد در ارتباط با بهره‌برداری از کارخانه زباله‌سوز ساری میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در مرکز استان هنوز به بالاتر از ۳۰ درصد نرسیده است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.