.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در چهل و دومین جلسه شورای شهر چه گذشت ؟
انتخاب شهردار ساری وارد مرحله جدید شد / فرزانه و یوسفی در فینال
شمال نیوز : حالا دیگر گزینه ها حول محور دوگانه فرزانه و یوسفی دور می زند . به عبارتی دیگر عبدالحمید فرزانه از بدنه شهرداری و کوروش یوسفی هم از جرگه شورایی ها وارد گود رقابت شدند .....

 

شمال نیوز : در حالی امروز شنبه بیست و یکم اردیبهشت نود و هشت همه چشم ها به ساختمان جدیدالتاسیس شورای اسلامی شهر ساری برای انتخاب جانشین مهدی عبوری دوخته شده بود که ماحصل این جلسه دو ساعته انتخاب دو گزینه هایی بود .

به گزارش شمال نیوز، اگر چه خروجی این نشست پر حاشیه معرفی دو گزینه نهایی از میان 9 متقاضی  برای تصدی مسئولیت شهرداری مرکز استان بود اما حتی برخی از اعضای شورای اجازه ندادند تا جلسه به پایان بیانجامد و از ناامیدی در انتخاب یکی از این دو گزینه سخن گفته اند .


فرزانه و یوسفی

 

حالا دیگر گزینه ها حول محور دوگانه فرزانه و یوسفی دور می زند . به عبارتی دیگر عبدالحمید فرزانه از بدنه شهرداری و کوروش یوسفی هم از جرگه شورایی ها وارد گود رقابت شدند .

 

البته برخی اعتقاد دارند کوروش یوسفی نخواهد توانست پارمترهای مد نظر وزارت کشوررا  بدست بیاورد و فرامرز نقیبی در سخنانش گفته هر دوی این گزینه ها شاید نتوانند نظر مثبت وزارت کشور را تامین کنند .


مدینه : 9 نفر برای شهرداری ساری اعلام آمادگی کردند

 

رئیس شورای شهر ساری، اسامی ۹ نامزد برای تصدی سمت شهرداری ساری را اعلام کرد و گفت: هفت نفر از این افراد رد شدند.

 

مسعود مدینه عصر شنبه در چهل و دومین جلسه شورای شهر ساری با بیان اینکه در جلسه قبلی شورای شهر، موضوع انتخاب شهردار ساری در قالب اطلاعیه‌ای در ۹ اردیبهشت ماه امسال، در دستور کار قرار گرفت و تا ۱۴ اردیبهشت ما ۹ نفر نامزدی خود را برای تصدی سمت شهرداری اعلام کردند.

 

وی افزود: این ۹ نفر مدارک خود را به دبیرخانه شورای شهر ارسال کردند و مدارک آنان با حضور اعضای شورای شهر بررسی شد و برخی افراد دارای رشته‌های غیرمرتبط هستند.


رونمایی از اسامی 9 نامزد شهرداری ساری

 

قاسم قاسمی عضو شورای شهر ساری با رونمایی از اسامی 9 نامزد شهرداری ساری گفت: کمال زارعی از جمله نامزدها بود که به دلیل عدم رشته مرتبط، نداشتن سابقه کافی مدیریتی نتوانست برای دفاع از برنامه‌ها به صحن شورا راه یابد و محراب رئیسان، شیرزاد یزدانی از دیگر داوطلبان تصدی سمت شهرداری بوده‌اند.

وی ادامه داد: امین یاوری، مرتضی عرب صاحبی، سیده معصومه علوی، علی ایمانی، عبدالحمید فرزانه کناری، کوروش یوسفی ساداتی نامزدهای احراز مسئولیت شهردار مرکز استان شدند که ۷ نفر نتوانستند مدارکی مستدل ارائه و حائز شرایط نشدند.


ذلیکانی و فرصت برابر برای همه نامزدها

 

علی اکبرذلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری اما از همکاران خود خواست فرصت ارائه برنامه به نامزدهای شهرداری ساری داده شود.

وی افزود  : اینکه تنها با توجه کردن به مدرک و خط کش قانون گذاشتن افراد را حذف کنند باعث می شود که نزد افکار عمومی زیر سئوال برویم چرا که به نامزدها فرصت ندادیم که برنامه های خود را ارائه کنند.

زلیکانی گفت : این که فردی با سابقه خوب نامزد سمت شهرداری شده و رد شود و بعد به صورت پیامکی گلایه کند که چگونه شورا بدون شنیدن برنامه هایش او را رد کرده ، شایسته شان شورا اسلامی نیست.

وی ادامه داد : اگر قرار باشد در انتخاب شهردار برداشت های شخصی از قانون ملاک قرار گیرد و همین را هم اجرا کنیم ، مساله دار است و باید در این زمینه تجدید نظر کرد.

 

این عضو شورای شهر ساری گفت : برداشت‌های شخصی نباید ملاک انتخاب شهردار باشد و قانون و آیین نامه همه موارد را در انتخاب شهردار لحاظ کرده است که باید فرصت بیشتری به اعضای شورا برای بررسی برنامه‌ها و عملکرد نامزدهای پست شهردار داده شود.

 

فرامرزنقیبی از مغایرت ها در سوابق مدیریتی و مدرک تحصیلی دو گزینه نهایی شهرداری خبر داد .

 

وی تاکید کرد :  شورای شهر مرجع قانونی برای تایید صلاحیت ها در این زمینه نیست و وزارت کشور باید در این زمینه اظهار نظر کند تا مغایرت ها برطرف شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت : انتخاب شهرداری ساری ، مرکز استان مازندران از حساسیت ویژه ای برخوردار است و نباید در این زمینه با عجله تصمیم گیری کرد  و از نظر من 2 نامزد نهایی نمی توانند شهردار شوند و منع قانونی دارند و برای اینکه درگیر دور باطل نشویم ، قبل از اقدام به انتخاب شهردار ، مدارک این 2 نفر را به وزارت کشور ارسال و در صورت تایید این نهاد اقدام به رای گیری شود .

 

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری هم در این جلسه  گفت : شرایط احراز پست شهرداری را قانون تعیین می‌کند و آیین نامه ملاک نیست.

وی افزود : اختیارات را وزارت کشور به شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار داده است.

 

سعید نجاریان دیگر عضو شورای شهر ساری هم با بیان اینکه در تصمیم گیری ها باید مشترک عمل کنیم گفت: تفسیر ادارات و مدیران از بخشنامه متفاوت است،چون عضو شورای شهر را شاغل حساب نمی کنند.

 

در ادامه این جلسه عبدالحمید فرزانه سرپرست شهرداری و کوروش یوسفی عضو شورای شهر ساری به عنوان کاندیدای سمت شهردار مرکز مازندران برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دادند.

 

رای گیری و انتخاب شهردار با نظر شورا به جلسه بعد موکول شد.





ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 ارديبهشت 1398
حذف افراد به هیچ وجه بر اساس قانون نبوده است . آقایان حتّی به خود زحمت ندادند که از کاندیداها برای حضور در جلسه دعوت نمایند که این مطلب نشان از نمایشی بودن درج اطلاعیه برای انتخاب شهردار و ضعف شورای شهر ساری برای شنیدن پیشنهادات است .
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 2 22 ارديبهشت 1398
پس خیلی ساده ای ؟
نا شناس 22 ارديبهشت 1398
برادر،
تزویر، نیرنگ و فریب مزمون هستند و زرنگی محسوب نمی شوند و دروغ جزو گناهان کبیره است . اگر صداقت و راستگوئی را سادگی می دانید، بهتر است خود را به یک روانپزشک معرفی نمائید .
مرتضی پورحسن 22 ارديبهشت 1398
واقعا ملاک سمت شهرداری چه بود .ایا شورای شهر برای رفع مسولیت ازکاندیدها دعوت کرد .چرا از کاندیدها برای دفاع از برنامه هاپشان دعوت بعمل نیامد .وهزاران سوال دیگه که در ذهن اذهان عمومی مورد توجه هست ومسولین طبق معمول پاسخگو نیستند.ومن التوفیق
شهروند ساروی 22 ارديبهشت 1398
فرمایشات متین و دلسوزانه جناب مهندس فرامرز نقیبی درست و بجا هست.در انتخاب شهردار مرکز استان نباید عجله کرد.دو کاندید عزیز هیچکدام شرایط شهردار شدن را ندارند.از اعضای محترم شورا تقاضا داریم در تصمیمشان تجدید نظر کنند و به فکر مردم و شهرشان باشند.باتشکر
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 22 ارديبهشت 1398
درود مهندس نقیبی
نا شناس 22 ارديبهشت 1398
مهندس نقیبی حرف دل مردم را زدند.درود بر مهندس نقیبی محبوب شهر ساری
مصطفی 22 ارديبهشت 1398
شهرداری و شورای شهرنبایدعجله کنند وبایدفردی را انتخاب کنند که درشأن مرکز استان باشدوجناب مهندس عاشوری باتوجه به تجربه مدیریتی وفردی کارادان وبابرنامه که سابقه مدیر کلی راه وشهرسازی ازکارنامه درخشان آقای عاشوری است
مهندس علی 22 ارديبهشت 1398
جالبه ، ابتدا شورای شهر انتخاب آقایان عشوری ، نجاریان و فرزانه را مردود اعلام می کند، سپس با درج آگهی و بررسی کاندیداها ، می گوید بین آقایان یوسفی و فرزانه انتخاب صورت خواهد گرفت !.
یعنی باید به ثبات فکری این شورا تعجب کرد : آقای یوسفی چرا در مرحله اوّل کاندیدا نبوده ای !؟ و اگر قرار است آقای فرزانه بعنوان شهردار انتخاب شود ، چرا در مرحله اوّل او را رد نمودید !؟
حق این شهروندان همین افراد هستند .
نا شناس 22 ارديبهشت 1398
کوروش یوسفی فردی امین و دلسوز سارویها
جانم 22 ارديبهشت 1398
عبوری جان نباید میرفتی
سینا 22 ارديبهشت 1398
آقای مهندس نقیبی از اعضای فعال و دوست داشتنی شورای شهر ساری هستن که همیشه حرف حق میزنن و بفکر مردم هستن
علی 22 ارديبهشت 1398
اعضای محترم شورا لطفا به گزینه های دیگه فکر کنید
حسن 22 ارديبهشت 1398
سلام بر اعضای محترم شورای شهر ساری به عنوان یک شهروند وکسی که ۳۰سال خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتم والان در سن .پیری و بازنشستگی برای دوفرزند متاهل با هزار بدبختی سر پناه درست کردم ایا ورست هست اواره کنید مارا به کجا پناه ببرم به کی بگویم خدایا اینجا فلسطین و اسراییل هست شما برای دریافت حق و حقوق خود راضی هستید زن و بچه و خردسال و مریض و دو جوان بیکار را اواره کنید به چه قیمتی زور ما نمیرسد از دعای ما بترسید خدایا خدایا خودت کمک کن یا به داد من بدبخت و اواره شهرداری برس
فاضل قربانی 22 ارديبهشت 1398
آقای یوسفی فقط عشق دیده شدن و اقدامات پوپولیستی دارند، متاسفانه خیلی از رویه گذشته فاصله گرفتند، با وجود اینکه اشراف کامل دارند که نمی‌توانند تاییدیه وزارت کشور را بدست بیاورند اما اعلام کاندیداتوری برای کرسی شهرداری کلانشهر ساری میکنند، چون اگر هم شهردار نشوند می‌توانند از موج تبلیغاتی اش برای انتخابات مجلس نهایت استفاده را ببرند! آقای یوسفی مردم برنج کیلویی ۲۵ هزار تومانی می‌خورند البته فقط ۴ درصدشون، مابقی که شب شام ندارند! با مردم صادق باشید.
شهروند ساروی 22 ارديبهشت 1398
با سلام من به عنوان یک فرد ساروی میخوام از اعضا محترم ۹ نفره شورای شهر دوره پنجم سوال کنم ,تا زمانی که آقای عبوری شهردار بود چرا کسی اعتراض نمیکرد ؟چون آقای عبوری اعضا دوره پنجم آدم حساب نمیکرد و کار خودشو میکرد ,خواهشا مسولین ما در سطح شهر بازدید بکنن ببینن وضعیت آسفالت و روکش چقدر داغونه مخصوصا خیابان های قشر متوسط ما منطقه های حاشیه شهر,چرا آقای زلیکانی در بود آقای عبوری از طرفداران ایشون بود ,وقتی ایشون از ساری رفتن جناهشون به سمت آقای عشوری رفت ,چون آقای زلیکانی حزب باد هستن,چرا کسی نبود بگه آقای عبوری این همه بدهکاری که الان به جا گذاشتی چه کسی بعد شما باید پرداخت بکنه؟؟؟؟اعضا محترم دوره پنجم شورا کسی هست جواب بده؟؟؟؟آقای نقیبی چرا در طول این دو سال که از عمر شورای پنجم میگذرد اعتراض نمیکردی که چرا آقای عبوری در صحن شورا حضور پیدا بکنه و جوابگوی سوالات شما باشه؟چون شمارو آدم حساب نمیکرد چون موقع رفتنش از ساری شمارو آدم حساب نکرد و رفت,بدترین و بیکفایت ترین دوره شورا,دوره پنجم شورا بود و هست,شهردار ساری باید یکی قویتر از شهردارهای قبلی ساری باشه در حد مرکز استان,با تشکر
متاسف 22 ارديبهشت 1398
واقعا باید تاسف خورد از اینکه چرا عصاره شهرمان در این حد پایین است که در هیچ کجای معادلات شهری به جز ماده صد فعالیتی ندارند و حال برای انتخاب شهردار باید صحبت از شام و ناهار شود ظاهرا کسانی که با شام و ناهار رای آوردند حال با شام و ناهار شهردار انتخاب میکنند.کار سختی نیست به جای نگاه به چند گزینه ای که قطعا صلاحیت شهردار را ندارند نگاهی به افراد با سابقه ملی داشته باشند چون اداره کردن شهرداری بدون عبوری بسیار سخت و نیازمند فردی است که بسیار با سابقه و با نفوذ است که شهر را اداره کند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.