.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرایت منشاء روانی به حوزه کشاورزی
شمال نیوز: لجام گسیختگی گرانی و تورم و چند نرخی شدن بسیاری از کالاها و محصولات و مایحتاج عمومی ناشی از عدم نظارت بر قیمت دلار و سکه آغاز شد و بتدریج به بازار خودرو، مواد پروتئینی، غذایی شیوع پیدا کرد و اینک به نهاده های کشاورزی سرایت کرده است.
سرایت منشاء روانی به حوزه کشاورزی

به گزارش شمال نیوز، کشاورزان به منظور تقویت خاک و رشد محصولات در جهت بازدهی و افزایش تولید نیاز به کود و سموم دفع آفات نباتی دارند.

 

در پی گرانی افسار گسیخته بسیاری از کالاها در بازار ، توزیع کود اوره که بیشترین مصرف کشاورزان مازندران برای گندم، کلزا، برنج، مرکبات و محصولات جالیزی است به دلیل منشاء روانی دچار کمبود شده و انبارهای کود سفید کارگزاران راخالی  کرده است.

 

در این راستا آندسته از کشاورزان  عقب مانده از غافله نتوانستند کود موردنیاز را تهیه و کار کودپاشی کلزا و گندم را انجام دهند و مراجعات مکرر کشاورزان به مراکز توزیع حاکی از نگرانی آنها برای گذران معیشت است که باید از طریق کشاورزی و باغداری تامین شود.

به همین جهت در خصوص خالی بودن انبارهای شرکت های کارگزار از کود اوره (سفید) و نیاز برخی  از کشاورزان به کود با چند واحد بخش کشاورری استان تماس گرفته شد اما از پاسخ دادن به پرسش ما طفره رفته اند و اظهار داشتند که کار مهمتر و واجب تر از کود دارند.

در ادامه خبرنگار ما در تماس با مهندس مجید سلطانی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران موضوع کمبود کود و چند برابری آن در بازار آزاد به گفتگو پرداخت که جهت تنویر افکار عمومی به آن می پردازیم.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران گفت: بیشترین مصرف کود در استان کود اوره است که این شرکت در سال گذشته 90 هزار تن کود توزیع کرد و در سال جاری 90 درصد کود اوره موردنیاز کشاورزان از طریق 270 مرکز کارگزاری توزیع شد و تا پایان سال مابقی خرید توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه و مسئولیت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه، تامین و توزیع کود را تا مراکز کارگزاری محل عرضه به کشاورزان را بر عهده دارد افزود: وظیفه نظارت بر عهده جهاد کشاورزی شهرستان ها و مراکز خدمات دهستانها است.

مهندس سلطانی علت کمبود کود و عدم دریافت کود توسط برخی از کشاورزان را ناشی از منشاء روانی بازار دانست که عده ای از ترس گران شدن و یا کمبود اقدام به خریدکود بیش از نیاز کرده اند.

سرپرست شرکت خدمات و حمایتی کشاورزی مازندران تصریح کرد: که سطح زیر کشت اراضی در استان هیچ تغییری نکرد و ما هم به اندازه نیاز همانند سال های گذشنه  کود تهیه ، تامین و توزیع کردیم و جای هیچ نگرانی نیست.

در خاتمه مهندس سلطانی گفت: کود فسفات و پتاس برای کشت بهاره در انبارهای استان ذخیره شده و هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.