.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پس از موافقت نمایندگان مجلس با لایحه دولت ؛
آب هم گران می شود / نمایندگان مجلس ؛ مچکریم !
شمال نیوز : نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری ۲۰ تومان به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب از مشترکان آب دریافت می شود.....
شمال نیوز: محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در جریان بررسی این بند از لایحه بودجه گفت که با این مصوبه به طور متوسط آب بهای شهری ۱۶ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری ۲۰ تومان به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب از مشترکان آب دریافت می شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس و در ادامه بررسی جزییات بودجه درآمدی بند ب تبصره ۶ را تصویب کردند.

بر این اساس وزارت نیرو از طریق شرکتهای آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ دویست (۲۰۰) ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات به نرخ صفر است.

محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در جریان بررسی این بند از لایحه بودجه گفت که با این مصوبه به طور متوسط آب بهای شهری ۱۶ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

همچنین نادر قاضی پور در تذکری گفت: باید در این مصوبه ساکنان شهرهای زیر ۲۰۰۰ نفر از پرداخت ۲۰ تومان به ازای هر متر مکعب آب شرب معاف شوند .

مسعود پزشکیان رییس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت که اگر شهری آب سالم دارد باید این مبلغ را فارغ از میزان جمعیتش پرداخت کنند؛ چون دولت هزینه کرده و آب سالم به آن منطقه رسانده است. کما اینکه درآمدهای این بند برای آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد و غیر از این دیگر پولی در بودجه برای آب روستایی وجود ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمدی 1 اسفند 1397
سلام به والله
قیمت تمام شده آب بسیار بالاست الان یک بطری آب 4 لیوان را دوهزار تومان می خرید ولی مردم یک هزار لیتر آب را 375 تومان پرداخت می کند .واقعا انصاف نیست به هزینه های آب اینگونه ببینید .
محمد 1 اسفند 1397
با سلام
خدمتتان عرض شود آب هرچقدر هم گران شود بازم به قیمت نان نمی رسد
قابل توجه نویسنده محترم قیمت 1000 لیتر آب شرب برابر است با یک نان بربری
سید 1 اسفند 1397
نماینده چ میدونه درد مردم چیه وقتی حقوق چند ده میلیونی میگیره اقای نماینده یکم وجدان داشته باشید
علی 1 اسفند 1397
واقعی شدن قیمت آب میتونه به توسعه این صنعت و جلوگیری از اتلاف انرژی کمک کنه بهتره تو هر زمینه ای قیمتها واقعی باشه بخصوص درامدها
علی 1 اسفند 1397
سلام
هزینه تمام شده آب چند برابر گرانتر از فیش آب است.
قیمت آب در ایران جزء ارزانترین کشورهاست.
ارزانی آب باعث هدر رفت و اسراف آب شده است.
استحصال زیاد آب باعث صدمه جبران ناپذیر به منابع آبی و طبیعت می شود.
هزینه های زیاد تامین آب باز هم از بودجه دولت از جیب مردم پرداخت می شود.
راه حل بسیاری از کشورها واقعی کردن قیمت تمام شده آب است که متاسفانه در کشور ما اجرا نشده است.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 2 اسفند 1397
خلاصه ، با افزایش قیمت سعی بر تصحیح فرهنگ مصرف دارند ؟!
میلاد قلی پور 1 اسفند 1397
تعرفه آب و فاضلاب در برابر سایر خدمات دولتی بسیار ناچیز می باشد .
موسوی 1 اسفند 1397
با عرض سلام
سپاس از اهتمام مجلس محترم به موضوع اقتصاد آب، البته رقم مصوب به قیمت تمام شده به مقدار اندکی نزدیک می شود اما همچنان با بهای واقعی تمام شده آب برای شرکتهای آبفا فاصله زیادی هست ورسیدن به قیمت تمام شده موجب دوام وقوام شرکتها وبهبود کیفیت در خدمات توزیع آب وجمع آوری فاضلاب شهری خواهد بود.
رضا 1 اسفند 1397
سلام
من تابستان امسال بواسطه با یکی از دوستان نزدیکم که در حوزه آب فعاله و اطلاعات کاملی داره مباحث جالبی داشتم از اون به بعد روی اطلاعاتی که روی بسته های آب معدنی نوشته دقیق شدم ، روی حدود 95 درصد آب معدنی هایی که من دیدم نوشته بود برداشت شده از منابع زیرزمینی بسیار عمیق داخل پرانتز چاه!!!!!!!!!!!!! (شما هم براحتی می تونید بررسی کنید). برام خیلی جالب بود آب چاه رو رو توی بسته های 1.5لیتری به ما دارن میفروشن با قیمت حداقل 2000 تومان.
حالا 2000 تومن آب چاهی رو که باید از سوپری ها بخریم رو مقایسه کنید با قیمت آب لوله کشی که توی خونه ی ما بدون سختی و آماده هست و کلی آزمایش و تصفیه هم روش میشه که سالم باشه به قیمت هر 1000 لیتر 200تومن پای ما حساب میشه که 1.5لیترش کمتر از 1تومن در میاد. یهنی 2000 برابر اختلاف قیمت !!!!!!!!!!!!!
یا اصلا مقایسه کنید قیمت 1000 لیتر آب (200تومن) رو با هله هوله هایی که برای بچه هامون میخریم من دیروز برای دخترم یه آدامس شیک خریدم 500 تومن که اونهم ازم قبول نکرد
رضایی 1 اسفند 1397
وای ی ی ی ی ی ی ی ی آب و گلابی حمله کردند . برای دفاع از بالا بردن آب بها .مخالفان افزایش قیمت وارد کامنت گذاری بشن . فقط تو روخدا این اب رو هم ازمون نگیرید . من فکر می کنم دلخشیمون آب و نام بود . نان کع آن شد که دید . پس آب را دریابید . انتخابات بعدی مجلس تک تک شما نمایندگان باید پاسخگو باشید .
علیرضا 1 اسفند 1397
چرا افزایش قیمت آب به ازای هر لیتر 0/2. ( دو دهم ) ریال تعجب سایت شمال نیوز را بر انگیخت ؟!!
همه ما می دانیم هرمترمکعب 1000 لیتر است . 200 ریال ریال افزایش به ازای 1000 لیتر یعنی0/2 ریال به ازای هر لیتر .
بنابه فرموده ی نماینده محترم شهر بوکان اگر 20 تومان ، موجب افزایش 16 درصدی نرخ آب می شود پس نرخ فروش فعلی آب باید 125 تومان به ازای هر متر مکعب باشد یعنی 1/25 ریال به ازای هرلیتر یعنی کمتر از 1/5 ریال به ازای هر لیتر .
آیا ارزش آب به ازای هر لیتر 1/5 ریال است ؟!!!
آیا پایین بودن قیمت آب موجب مصرف بی رویه آب نمی شود؟!!
پس تکلیف کم آبی و بحران آب چه می شود؟!!!
برای منزل خودم وقتی مبلغ قابل پرداخت را به تعداد روزهای مصرف که در قبض درج شده تقسیم می کنم . پول آب به ازای هر روز کمتر از 300 تومان می شود یعنی پول آب یک روز به اندازه پول یک عدد نان نمی شود !!
آیا واقعا پول آب ب ب ب ب گران است ؟؟
پاسخ ها به این نظر
نازنی 1 اسفند 1397
علیرضا جان ! نظرات تو با نظرات رئیس جمهور یکی است . کعلومه هردی شما حسابی بهتون خوش میگذره ! اصلن خوش بگذره به ما چه ؟ رئیس جمهور محترم هم ارزان بودن را موجب قاچاق گوشت و بنزین می داند و تو هم ارزان بودن آب بها را موجب مصرف بی رویه !!!!!!!!!!!! عجب تفاهمی ؟!!!!
علی 1 اسفند 1397
سلام . واقعا قیمت آب مصرفی نسبت به سوختهای دیگه ارزان می باشد . یک لیتر آب معدنی رو 2000 تومن میخریم ولی 1000 لیتر آب رو اداره آب به مبلغ 200 تومن از ما دریافت میکنه . یه خرده انصاف داشته باشیم . فکر میکنم قیمت تمام شده ی آب برای اداره آب خیلی بیشتر از این مبلغ می باشد .
ناشناس 1 اسفند 1397
با عرض سلام به بینندگان این خبر لازم به ذکر است دلیل نمیشه که دولت بهای سنگینی میده وما ناچیز پول آب میدیم . نه این طور نیست دولت در جاهای دیگه خیلی خوب داره جبران میکنه ولی انصافا ما هم باید صرفه جو هم باشیم
احمدرضا 1 اسفند 1397
مطابق ماده (12) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود، ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار (2000) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار (1000) ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار (10.000) ریال أخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف‌های 160185 و 160186 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه‌‌ درصد (50%) است. وجوه فوق، مشمول مالیات به نرخ صفر است.


این مطلب بخشی دیگر از مصوبات دیروز مجلس در بخش بودجه بود نمیدونم چرا شمال نیوز این همه افزایش قیمت ها رو ندید چسبید به قیمت آب
شمالی 1 اسفند 1397
فکر کنم همه ی اداره ی آب و فاضلابی امروز تو اداره مثل همیشه بیکارن و کامنت گذاشاتن
پاسخ ها به این نظر
عباس 1 اسفند 1397
هرجا مثل آبفا نیرو مازاد باشه، بیکاری در اداره زیاد میشه، چون ساختار سازمانی معنا نداره
نا شناس 30 بهمن 1397
نان راکه گران کردیداینم گرون کنین.دیگه چیزی نمونده!!!!قضیه تریاکیه شدکه پلیس گفت بهش گفت ایست!! بیحرکت!!!!یاروگفت :لامششب کوحرکت!!!!
حسینی 1 اسفند 1397
بهتره بجای گران کردن آب یکم از هدر رفت بالای آب درشبکه های فرسوده شهری جلوگیری بشه تا هزینه تمام شده آب کاهش پیدا کنه
مصطفی عابدی 1 اسفند 1397
اینکه قیمت آب بسیار پایینه شکی نیست، بنظر باید افرایش قیمت داشته باشیم.اما چند نکته باید توجه داشت:
درآمد ناشی از این افزایش قیمت کجا خواهد رفت؟!!
واقعا به خزانه دولت خواهد رفت یا صرف هزینه های جاری شرکت آب و فاضلاب شهری! خواهد شد؟!!
اینکه یه کارمند. ساده( مثلاً کارگزین )شرکت های آب و فاضلاب چند برابر کارمند دولت با همان میزان سابقه و میزان تحصیلات حقوق و مزایا دریافت میکنه، همش از همین آب بهای دریافتی از مردمه! اگه قراره این افزایش جدید بازهم صرف حقوق و مزایای کارمندان بشه، پس همون نشه که هم اختلاف طبقاتی وجود میاره و هم در طرح های آبرسانی تاثیری نداره که دردی از مردم دوا کنه...

دولت آبونمان را ممنوع کرده ولی شرکت آب و فاضلاب مبلغی ثابت به ازای هر واحد در هر ماه به آبها اضافه کرده و از مردم دریافت میکنه، یعنی اگه کسی مصرف آب هم نداشته باشه ،جلوی مبلغ آب بها مبلغ ثابتی درج میشه.
خوب دستگاههای نظارتی به این موضوع بررسی کنند،اگه واقعا سال بعد بخواهیم افزایش قیمت داشته باشیم این مبلغ خلاف واقعی که شرکت آب و فاضلاب دریافت می‌کنه چندبرابر میشه. !!! خوب این پول کجا صرف میشه؟! رفاهی های کارکنان! ( کارکنان بگیرن ، اما در حد متعارف)

شرکت آب و فاضلاب بیاد اعلام کنه در طی این چندسال چقدر از محل افزایش قیمت به خزانه دولت و چقدر صرف هزینه جاری و چقدر صرف آبرسانی و اصلاح شبکه های آبرسانی شده!!
کار کنان شرکت آبفا درمورد این مطالب گارد نگیرید! می‌دونم که خودتان هم نسبت به حقوق مزایای بسیار بالای مدیرانتان ناراحت هستین! اما بدانید اگه این عدالت در جامعه برقرار نشه،سیلاب نارضایتی مردم همه را خواهد برد.
بدانید که منم همکارتان هستم
یک ایرانی 2 اسفند 1397
آب باید گران شود مردم ایران باید قدر حتی یک قطره آب را هم بدانند ایران کشوری کم آب است
متاسفانه ما ایرانی ها هنوز یاد نگرفته ایم که چگونه از آب این نعمت بی بدیل الهی به نحو احسن استفاده کنیم
حالا بگذریم از وسواس ها که صبح وارد حمام می شوند و شب میان بیرون این ها باید قیامت جواب بدهند آب حق الناسه معنا نداره که هر طور که دلمون خواست شیر آب رو باز بزاریم و آن را هدر بدهیم طرف می خواهد یک لیوان آب بخورد شیر آب را باز می گذارد دهها لیوان آب را هدر می دهد آیا این کار درست است؟ بله هر قطره آب باید به اندازه قطره های خون با ارزش شود تا مردم قدر آن را بدانند. یک عده از خود راضی مغرور فکر می کنند که همیشه کنار یک اقیانوس نشسته اند. به هر حال مردم ایران باید قدر آب را بدانند شاید گران کردن آن این قدر شناسی را به ما یاد دهد
برسمنانی مازنی 2 اسفند 1397
بی انصاف
الان وقت گران شدن آب هست؟
بیچاره مرغها با نگرانی آب گرونتر می شوند
بهرام 2 اسفند 1397
واقعا مشخص هست که اکثر کامنت در جهت حمایت اب و فاضلاب هست ایرادی نئاره شما هم مثل رئیس جمهور میگید که بهای اب در مقایسه با کشورهای دیگه ارزانه خوب حرفه شما درسته /چرا به دیگر خدمات دولت های اون کشورها نمی پردازید و اونها را نمی گید/به نظر شما با مبلغ 50 میلیونی که ما اینجا برای خرید یک پراید (فرغون) میدم اونجا با این مبلغ چه خودرویی را میتونیم بخریم/بابا یک کم خودتون از لاکی که برای خودتون درست کردید بیرون بیایید.لطفا به شعور مردم توهین نکنید /اون از رئیس جمهور و معاونین و مشاورینش و اونهم از حمایت های کورکورانه بعضی از افراد /یادتون نره این انقلاب را قشر مستضعف و پابرهنگان انجام دادند اما سهم اونها از این انقلاب چیت
نا شناس 2 اسفند 1397
مگر آب شرب چند درصد از کل آب مصرفی هست که آنرا افزایش داده اند !
ان شاالله پرت آب در مسیرهای لوله های شهری فرسوده بررسی بشود تا مشخص گردد نشت آب از لوله های شهری بیشتر است یا مصرف مردم !

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.