.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جمع‌آوری 4 هزار و 672 رشته دام هوایی از تالاب‌های مازندران
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش شکار غیرمجاز پرندگان مواجه بودیم و این افزایش را در شکار غیرمجاز پستانداران نیز داشتیم.

به گزارش شمال نیوز،مسلم آهنگری درباره عملکرد 9 ماهه سال‌جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در این مدت، هزار و 399 متخلف دستگیر شدند که 479 نفر از آنها را هنگام اقدام به شکار دستگیر کرده‌ایم، در این زمینه نیز هزار و 104 فقره پرونده تشکیل و از متخلفان، 583 قبضه اسلحه مجاز کشف شده است .

وی با اعلام اینکه از بین اسلحه‌های کشف‌شده، 164 قبضه غیرمجاز بودند، تصریح کرد: اسلحه‌های غیرمجاز به نفع دولت ضبط می‌شود و سلاح‌های مجاز نیز تا پایان رسیدگی قطعی به پرونده متخلفان، نزد محیط زیست به امانت می‌ماند تا با دستور دادستان مسترد شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در پاسخ به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون به نسبت سال گذشته چند مورد مجروحیت محیط‌بانان در حین عملیات یا موارد دیگر گزارش شده است، گفت: سال گذشته در این مدت، 10 محیط‌بان در حین عملیات به‌صورت عمدی یا سهوی از سوی متخلفان با سلاح گرم و سرد مورد حمله قرار گرفته و زخمی شدند اما در سال‌جاری سه محیط‌بان هنگام ماموریت آسیب دیدند که یکی از آنها هنگام اعمال قانون در فریدون‌کنار توسط متخلفان شکار مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه دست دچار شکستگی شد.

وی درباره دیگر عملکردهای یگان حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: شرکت در اطفای 47 فقره آتش‌سوزی، کشف فشنگ و ادوات شکار به تعداد 10 هزار و 307 عدد، تشکیل 652 پرونده در رابطه با آلودگی محیط زیست و جمع‌آوری 4 هزار و 672 رشته دام هوایی - که تنها 2 هزار رشته در فریدون‌کنار بوده است - از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه 97 صورت گرفته است.

آهنگری ادامه داد: در همین مدت 658 قطعه شکار غیرمجاز پرندگان، 109 رأس شکار غیرمجاز پستانداران، همچنین زنده‌گیری 296 فرد پرنده و زنده‌گیری 25 رأس پستاندار، 110 حلقه خزنده و 3 هزار و 809 قطعه نیز صید غیرمجاز آبزیان گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در پاسخ به اینکه آمار 9 ماهه سال‌جاری نسبت به مشابه سال گذشته در آیتم‌های مهم چه درصدی را نشان می‌دهد، اظهار کرد: از 19 آیتمی که تعیین‌کننده شاخص هستند، در 11 آیتم افزایش و در هفت مورد نیز کاهش داشتیم.

این مسووول گفت: در صید غیرمجاز آبزیان کاهش و در زنده‌گیری پرندگان و زنده گیری پستانداران افزایش داشتیم، در زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان نیز این میزان افزایش داشته است.

مسلمی ادامه داد: میزان شروع به شکار نسبت به سال گذشته کاهش یافته، نگهداری، خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده نیز کاهش یافت، همچنین در بخش سلاح غیرمجاز و مجاز کشف‌شده کاهش و در بخش ادوات و وسایل کشف‌شده از متخلفان افزایش داشتیم.

آهنگری با اشاره به پایش‌های مستمری که در بخش جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام می‌شود، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته با افزایش گزارش آلودگی‌های محیط زیست مواجه بودیم؛ در 9 ماه سال گذشته 411 مورد و در مدت مشابه سال‌جاری این رقم به 652 مورد رسیده است.

وی بیان کرد: تعداد آتش‌سوزی‌ها نیز نسبت به سال گذشته تنها یک مورد افزایش داشتیم و در وسعت آتش‌سوزی‎ها همانند سال گذشته حدود 600 هکتار گزارش شده که بیش از نیمی از آن در میانکاله بوده است و پوشش سازیل را درگیر کرده بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران افزود: در تعداد متخلفان دستگیر شده و تعداد گزارش تخلفات با افزایش مواجه هستیم که نشان از برخورد قاطع محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست با متخلفان حوزه محیط زیست دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران همچنین در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد شکار پرندگان نیز افزایش یافته است، گفت: در 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش شکار غیرمجاز پرندگان مواجه بودیم و این افزایش را در شکار غیرمجاز پستانداران نیز داشتیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.