.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از حرف ها تا .....
دولت و مجلس چه نقشه‌ای درباره بنزین کشیده اند؟
شمال نیوز : از سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر سهمیه بندی مجدد بنزین مطرح شــد و دولت زیر بار این موضوع نرفت، اما یکباره برای صاحبان خودرو مهلت تعیین شد که برای کارت‌های سوخت خود ثبت نام کرده و مدارک خود را تکمیل کنند....
دولت و مجلس چه نقشه‌ای درباره بنزین کشیده اند؟

شمال نیوز:  حیدر مستخدمین حسینی در یادداشتی نوشت: مجددا دیروز طرح سهمیه بندی بنزین در مجلس اعلام وصول شد. حال این سوال مطرح است که اساسا چرا یک بار سهمیه بندی بنزین اعمال شد سپس حذف شد و اکنون دوباره قرار است سهمیه بندی اعمال شود؟

به گزارش شمال نیوز ، واقعیت این است که عدم ثبات اقتصادی در اینگونه تصمیم گیری‌ها مشهود است. این عدم ثبات هم به عملکرد‌های دولت و مجلس مربوط میشود. یعنی جایی مثل مجلس که قانونگذار اســت و باید اگر دولت تصمیمی می‌گیرد که به هر دلیلی ثبات را تضعیف می‌کند، این مجلس است که باید از این بی ثباتی‌ها جلوگیری کند. اما متاسفانه شاهدیم که دولت و مجلس هر دو برای بی ثبات کردن اقتصاد، در رقابت هســتند! نکته این مساله در این است که اگر دولت در این باره احساس کند که با کمبود‌هایی مواجه و برای عرضه و توزیع بنزین در کشور با مشکل روبه رو است، باید با مردم در میان بگذارد.
دولت و مجلس چه نقشه‌ای درباره بنزین کشیده اند؟ /مسئولان یک ماه با حقوق کارگری زندگی کنند مشکل گرانی حل می‌شود/تفویض اختیار به استاندار کشور را به سمت توسعه پیش می‌برد

از سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر سهمیه بندی مجدد بنزین مطرح شــد و دولت زیر بار این موضوع نرفت، اما یکباره برای صاحبان خودرو مهلت تعیین شد که برای کارت‌های سوخت خود ثبت نام کرده و مدارک خود را تکمیل کنند. این به مردم یک آمادگی ذهنی داد که احتمال سهمیه بندی وجود دارد. شرایط تحریم با شرایط عادی تفاوت دارد، اما نحوه برخورد با جامعه است که موجب نگرانی و آزار مردم می‌شود که شایعات اثر منفی روی افراد می‌گذارد که برای مثال نکند دولت و مجلس برای مردم نقشه‌ای دارند! اما در نهایت این طرح عملی خواهد شد. مردم جلوتــر از دولت عمل می‌کنند و در مواقعی هم به قول معروف دســت دولــت را می‌خوانند. نتیجه چنین تصمیماتی جــز عدم ثبات اقتصادی نیســت. چارچوب یک برنامه صحیح و رو به پیشرفت هر کشوری این است که مسئولان مردم را امین خود بدانند و مسائل حوزه‌های اقتصادی و یا معظلات دیگر را با جامعه طرح کنند که در آن صورت به یقین مردم همراه با دولت خواهند بود تا به رفع مشکلات کمک کنند. در واقع امین دانستن مردم، در تمامی حوزه‌ها می‌تواند به دولت و سایر نهاد‌ها کمک شایانی کند و همراهی مردم با حاکمیت در تمامی حوزه‌ها ونه تنها بحث بنزین و مصرف سوخت جاری و ساری میشود. اینکه چطور شده که مجلس در چنین شــرایطی که در حال بررسی بودجه کامال انقباضی ۹۸ است، چنین طرحی را پیشنهاد داده است؛ در حالی که هنوز جهت گیری مشخصی درباره بودجه ۹۸ از کمیسیون تلفیق مشاهده نشده، باید منتظر ماند و دید ســاز و کار‌های بودجه‌ای ۹۸ به چه شکل خواهد بود تا هدف واقعی مجلس از طرح سهمیه بندی مجدد بنزین برای جامعه روشن شود.

اما اینکه گفته میشود سهمیه بندی برای جلوگیری از قاچاق سوخت است، به نظر بهانه‌ای بیش نیست. زیرا دولت فعلی کارت سوخت را با کنایه و تعریض کنار گذاشت و عنوان داشت که اکنون کشور در شرایطی است که می‌تواند بحث سهمیه بندی، کوپن و یا توزیع دولتی را کنار بگذارد و بر همین اساس کارت سوخت را بلا استفاده کرد. مردم به روش فعلی توزیع و فروش بنزین عادت کرده اند و اگر دولت یا مجلس بخواهد به لحاظ کسری بودجه که به نظر رقم بالایی برای سال آینده خواهد بود و کسب درآمد و یا جلوگیری از قاچاق، برنامه ریزی خاص انجام دهند، باید با مردم در میان بگذارند تا جامعه در یک عمل انجام شده قرار نگیرد و باعث عمیقتر شدن حس بی اعتمادی نشود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.379 seconds.