.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۸۱ درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری ها ختم به مصالحه شد
فرمانده انتظامی مازندران از مصالحه ۸۱ درصدی پرونده های ارجاعی به مددکاری اجتماعی کلانتری های استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، سیدمحمود میرفیضی با اشاره به این که کمک به ارتقاء سطح فکری و توانایی فردی و اجتماعی افراد برای مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی از جمله وظایف کارشناسان این مراکز به شمار می رود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیس از ۴ هزار و ۱۲۰ شهروند برای بهره مندی از خدمات مشاوره ای به مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به مصالحه ۸۱ درصدی پرونده های ارجاعی به مددکاری اجتماعی کلانتری های سطح استان، اذعان داشت: بیشترین موضوعات مطرح شده در این پرونده ها شامل اختلاف خانوادگی، مسائل حقوقی، نزاع و درگیری بوده است.

این مقام انتظامی از اجرای طرح کاهش طلاق به عنوان زمینه ساز بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی در دستور کار مرکز مشاوره و مددکاری استان خبر داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۷۱۳ پرونده با موضوع درخواست طلاق و اختلافات خانوادگی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت که از ۷۶ درصد از این پرونده ها منجر به صلح و سازش شد .

سردار میرفیضی با اشاره به نقش ترویج فرهنگ خود کنترلی در پیشگیری از گرایش افراد به انحرافات اجتماعی، گفت:به همین منظور با اجرای طرح مشاوره فعال و آموزش اقشار مختلف در مدارس، مساجد و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۳۶ جلسه برگزار شد و ۱۱ هزار و ۴۵۱ شهروند به صورت حضوری از این آموزش ها بهره مند شده اند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، ارتقاء بهداشت روانی و فردی در کارکنان و روش های تعامل با مردم را از دیگر اولویت های مرکز مشاوره انتظامی استان برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۲۱۴ جلسه آموزشی در قالب طرح بهداشت روانی در سطح استان برگزار و به ۱۱۰۳ نفر از کارکنان و خانواده های آنان آموزش های لازم ارائه شد .

سردار میرفیضی با بیان نقش رسانه و فعالیت های هنری در ارتقاء سطح آگاهی مردم، اذعان داشت:حضور کارشناسان در برنامه های مختلف صدا وسیما، اجرای برنامه های نمایشی نظیر تئاتر درمانی، برپایی نمایشگاه های علمی و تخصصی و ارائه مقالات علمی و آموزشی از طریق رسانه های نوشتاری و دیجیتالی از دیگراقدامات این مرکز به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تکنولوژی های نوین ارتباطی و تاثیر این تکنولوژی ها بر زندگی افراد جامعه و به تبع آن افزایش عوامل استرس زا و تنش زای ناشی از این ابزارها در زندگی انسان ها، تصریح کرد: با اتفاقات زیادی که در این مسیر رخ می‌دهد حل همه مسائل به تنهایی برای فرد مقدور نبوده و به همین جهت نیاز به مشاوره بیش از پیش احساس می شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.462 seconds.