.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وحید جلیلی در جشنواره ققنوس مازندران اعلام کرد :
ایران جزء 10 کشور جهان در تولید فیلم سینمایی است
شمال نیوز : رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار ، ساخت مستندهای فاخر در این زمینه را محروم از دید بسیاری از منتقدان فساد برشمرد و گفت : اگر توجه به این فیلم ها بیشتر شود یقینا تعدد ساخت آن ها نیز بیشتر خواهد شد.....
ایران جزء 10 کشور جهان در تولید فیلم سینمایی است

شمال نیوز: در دومین روز برگزاری جشنواره هنری دانشجویی ققنوس کارگاه هنر و انقلاب اسلامی با تدریس وحید جلیلی و هوشنگ جاوید برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز ، وحید جلیلی در این نشست ۳ ساعت پای سخنان دانشجویان نشست و به پرسش های آنان پاسخ داد. 

جلیلی که کارشناس فرهنگی انقلاب اسلامی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار است ، انقلاب اسلامی را زمینه ساز بروز و ظهور گنجینه ای از مضامین و مفاهیم ناب به عرصه هنر دانست.

وی ایران را جزء کشورهایی پر مخاطب  در حوزه فیلم سینمایی و تولید فیلم دانست که جزء ده کشور دنیا است. 

این کارشناس فرهنگی معتقد است که در ایران از ظرفیت های سینما برای معرفی هنر انقلاب اسلامی بهره‌گیری نمی‌شود

 او در بخشی دیگر از سخنانش به سینمای اروپا اشاره کرد و گفت اکثر کشورهای اروپایی سینما ندارند در صورتی که ایران یکی از گسترده ترین شبکه های نمایش فیلم‌های سینمایی را در اختیار دارد.

 وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا نسبت به مبارزه با فساد در ایران تولید محتوای سینمایی کمتری داریم بیان کرد در ایران فیلم های شاخص زیادی تولید شده که مورد توجه قرار نگرفته است.

 وی ساخت مستندهای فاخر در این زمینه را محروم از دید بسیاری از منتقدان فساد برشمرد و گفت : اگر توجه به این فیلم ها بیشتر شود یقینا تعدد ساخت آن ها نیز بیشتر خواهد شد.  

 پس از سخنان جلیلی نوبت به هوشنگ جاوید رسید

جاوید پژوهشگر مردم شناسی و موسیقی کشور است که سابقه ی فیلمبرداری در دوران دفاع مقدس را دارد او علاوه بر دارا بودن مقالات پژوهشی متعدد در حوزه هنر و موسیقی دبیر جشنواره های متعددی در حوزه های هنری و فرهنگی است .

او نیز سینمای ایران را یکی از معنوی ترین سینماهای دنیا از نگاه غربی ها دانست و گفت: یکی از بهترین فرصت ها برای ظهور و بروز سینمای عرفانی را در اختیار داریم اما همچنان شاهد استقبال از محتوای غیر عرفانی در حوزه سینما هستیم .

جاوید در بخش دیگری از سخنانش به سینمای ایران در نگاه غربی ها اشارا کرد و گفت آنان معتقدند که اگر ایران با این بستر فوق العاده در حوزه سینما برای انقلاب فعالیت می کرد تاکنون انقلاب اسلامی فراگیر شده بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.