.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار بدن پیش از حمله قلبی
عدم توجه و نادیده گرفتن شرایط سلامت و خطرات می تواند موجب ضرری جبران ناپذیر و مرگبار شود. پیش از وقوع حمله قلبی بدن ممکن است با ارائه برخی نشانه ها به شما هشدار دهد.

به گزارش شمال نیوز،این باور اشتباه وجود دارد که تنها چند ثانیه پیش از وقوع حمله قلبی از این مساله آگاه خواهید شد. اما ممکن است حتی یک ماه پیش از حمله قلبی، بدن تلاش کند تا نسبت به عوامل خطرآفرین و هرگونه اختلال در جریان خون قلب به شما هشدار دهد.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لیو لاو فروت"، در شرایطی که وقوع برخی موارد حملات قلبی ناگهانی و بدون هیچ هشداری هستند، برخی موارد نیز پس از نشانه ها و علائم تدریجی رخ می دهند.

تشخیص حمله قلبی یک ماه پیش از وقوع آن

عدم توجه و نادیده گرفتن شرایط سلامت و خطرات می تواند موجب ضرری جبران ناپذیر و مرگبار شود. پیش از وقوع حمله قلبی بدن ممکن است با ارائه برخی نشانه ها به شما هشدار دهد. در ادامه با برخی از این نشانه های شایع که می توانند یک ماه پیش از وقوع حمله قلبی شکل بگیرند بیشتر آشنا می شویم.

ناراحتی معده

در شرایطی که انتخاب های غذایی یا آنفلوانزا معده را می توان دلیل احساس درد در ناحیه شکم دانست، اما باید به بروز هرگونه مشکل ناگهانی در بلع، حالت تهوع، استفراغ، یا ناراحتی کلی معده توجه داشت.

معده و قلب دارای ارتباطی پیچیده هستند. از این رو، زمانی که معده نشانه های ناراحتی و پریشانی را نشان می دهد، ممکن است نشانگری از بروز مشکل در قلب نیز باشد.

خستگی شدید

تجربه گاه به گاه خستگی شدید، به ویژه در دنیای امروز که همه چیز بسیار سریع شده است، مساله ای شایع محسوب می شود. اما اگر به طور ناگهانی با احساس خستگی و ضعف شدید که دلیلی برای آن نمی یابید مواجه شده اید، این شرایط می تواند نشانه ای از بروز مشکلی جدی‌تر از استرس روزانه باشد.

در این حالت از خستگی کارهای ساده ایی مانند دوش گرفتن یا مرتب کردن تخت خواب نیز فعالیت هایی بسیار دشوار برای قربانی آینده حمله قلبی به نظر می رسند. احساس خستگی و بی حالی اغلب بدون دلیل خاص و حتی در صورت انجام کارهای ساده رخ می دهد.

اگر با احساس خستگی بدون انجام فعالیت جسمانی خاص یا استرس بیش از حد مواجه هستید، به آنچه بدن تلاش می کند به شما بگوید توجه بیشتری داشته باشید. از آنجایی که خستگی بی دلیل و ناگهانی یکی از نشانه های هشداردهنده پیش از وقوع حمله قلبی است، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط بهترین گزینه است.

تنگی نفس

تنگی نفس یکی از مشکلاتی است که بسیاری از قربانیان حمله قلبی پیش از وقوع این شرایط آن را تجربه می کنند.

حتی زمانی که نشسته اید یا تنها فعالیت های عادی روزانه را انجام می دهید، ممکن است با تنگی نفس مواجه شوید. اختلالات قلبی می توانند بر سطح جریان اکسیژن در خون اثرگذار باشند و تنفس را برای شما دشوارتر سازند. این شرایط می تواند به احساس سرگیجه و تنگی نفس روزانه چند هفته پیش از وقوع حمله قلبی منجر شود.

اختلالات خواب

اگر سر میز شام یا هر نقطه دیگر خانه در طول روز خوابتان می برد، این ممکن است نشانه ای هشدار دهنده از بروز مشکل در بدن باشد. از سوی دیگر، اگر با بی خوابی مواجه هستید نیز ممکن است بدن در تلاش برای بیان بروز مشکل باشد.

اختلالات خواب می توانند نشانه ای از بروز اختلال در سطوح اکسیژن بدن باشد که به واسطه بیماری قلبی یا بروز مشکل در سرخرگ ها شکل گرفته اند. اگر تا پیش از این، الگوهای خواب منظم داشته اید، اما اکنون بی قراری یا دشواری در به خواب رفتن و خواب باقی ماندن را تجربه می کنید، این شرایط ممکن است نشانه ای هشداردهنده از بروز مشکل در بدن باشد.

سینه درد

بیشتر بیماران یک ماه پیش از وقوع حمله قلبی احساس تنگی، فشار یا درد کلی در قسمت سینه خود را تجربه می کنند. اما افراد بسیاری پس از برطرف شدن این ناراحتی دیگر توجهی به آن نمی کنند، در شرایطی که می تواند به بروز مشکلی جدی در بدن اشاره داشته باشد.

اگر با احساس تنگی و فشار ناگهانی در ناحیه سینه خود مواجه شده اید یا احساسی غیر عادی در قلب خود دارید، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط بهترین گزینه است.

توجه به نشانه ها و علائمی که بدن پیش از وقوع حمله قلبی یا شرایط سلامت جدی دیگر ارائه می کند می تواند جان شما را نجات دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.