.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقاضای طلاق در ساری ۲۲ درصد کاهش یافت
مدیر بهزیستی ساری از کاهش ۲۲ درصدی تقاضای طلاق طی امسال در شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،سید آیت الله موسوی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی تقاضای طلاق شش ماه اول امسال در شهرستان اظهار داشت: طلاق به عنوان یکی از ناهنجاری های اجتماعی زمینه بروز بسیاری از مسائل وپیامدها در زمینه آسیب های اجتماعی وفردی است و آگاهی بخشی به زوجین در ابتدای زندگی در خصوص قابل درمان بودن ناتوانی های جنسی، ریشه کن کردن معضل اعتیاد، ایجاد اشتغال و... از جمله راهکارهای کاستن طلاق است.

موسوی افزود: آمارهای صورت گرفته از سوی اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان ساری در شش ماه نخست سال ۹۷ متقاضیان طلاق نسبت به شش ماهه نخست سال ۹۶ ، ۲۲ درصد کاهش یافته است.

وی در ارتباط با آمار مربوط به هریک از علل طلاق نیز گفت: از اولویت های علت موثر در بروز طلاق نشان می دهد ، عدم مسئولیت پذیری با ۱۸ درصد و ضعف مهارتهای زندگی واعتیاد وخیانت بیشترین درخواست برای طلاق زوجین بوده است.

موسوی گفت: از این تعداد متقاضیان ۷۳ درصد زوجین شاغل و ۷۰ درصد زوجه بیکار هستند و بر اساس آخرین آمارها بیش از یک سوم زوجین کمتر از پنج سال از زندگی مشترکشان می گذرد و ۷۰ درصد مراجعه کنندگان و زوجین متقاضی ۲۰ تا ۳۰ سال بودند واز این تعداد ۴۹ درصد زوجین متقاضی فاقد فرزند و ۹۷ درصد حضانت با مادر بوده است.

مدیر بهزیستی شهرستان ساری از تبعات اختلاف برای فرزندان اظهار نگرانی کرد وگفت: تبعات طلاق برای فرزندان در بیشترین موارد اختلال، اضطرابی،گوشه گیری، پرخاشگری، افسردگی، کاهش اعتماد به نفس،فرار وبیقراری را شامل می شود.

موسوی ادامه داد: همچنین از پیامدهای اختلاف خانوادگی برای زوجین مشکلات روان شناختی با ۵۶ درصد وپس از آن پناه بردن به خانه پدری با ۱۶ درصد بوده است.

وی در خصوص اعتیاد اظهارداشت: ۹۹ درصد متقاضیان زوج سوء مصرف مواد مخدر دارند که نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۹۶ ، یک درصد افزایش داشته است.

موسوی درباره ی آشنایی قبل از ازدواج زوجین تاکید کرد و گفت: در بیشترین موارد متقاضیان هیچ گونه سابقه آشنایی با یکدیگر را ندارند و همچنین در شش ماهه اول سال ۹۷ آشنایی زوجین با ۴۴ درصد از طریق دوستان، ۱۱ درصد از طریق نسبت فامیلی و ارتباط خانوادگی و ۲۷ درصد آشنایی از طریق خانواده وبستگان صورت گرفته است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.