.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بارش‌های پاییزی به سمت مطلوب شدن پیش می‌رود/برف در مناطق جلگه‌ای طی آبان‌ماه نمی‌بارد
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بارش‌های پاییزی در غرب استان بیش از نرمال و در شرق و مرکز استان به‌صورت نرمال پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، با آمدن پاییز شاهد بارش‌هایی هستیم که از جنس پاییز است و پاییز را با همین بارش‌هایش می‌شناسیم.

روزهای ابتدایی پاییز امسال پس از گذشت چند ماه گرما شاهد بارش‌های سیل‌آسا در غرب مازندران بودیم که به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم خسارت وارد کرد.

با شروع دومین فصل پاییز، بارش‌ها بیشتر حال و هوای پاییزی به خود گرفت و از حالت سیل‌آسا خارج شد و بیشتر حالت تداوم به خود گرفت.

براساس پیش‌بینی هواشناسی امسال بارش‌های پاییزی در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود اما نگرانی مهم از بارش برف است، چراکه مهم‌ترین منبع آب در مازندران بارش به‌صورت برف است که می‌تواند منبع ذخیره خوبی در فصل گرم سال باشد.

مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار کرد: بارش‌های پاییزی به سمت مطلوب شدن پیش می‌رود.

سیدمحمدرضا رضوی افزود: بارش‌های پاییزی در غرب استان بیش از نرمال و در شرق و مرکز استان به‌صورت نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی در پاسخ به‌ سؤال مبنی بر بارش برف زودهنگام در مناطق جلگه‌ای مازندران، بیان کرد: آبان ماه در مناطق جلگه برف پیش‌بینی نمی‌شود و لی درباره کاهش دما باید گفت این میانگین دما در این زمان از سال دمایی نرمال و هنجاری است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: در ابتدای پاییز امسال بارش سیل‌آسا در استان شاهد بودیم که به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها، تجاوز به حریم رودخانه و عدم مدیریت مناطق بالادست خسارت وارد کرد.

رضوی ادامه داد: هر سال شاهد چنین پدیده‌هایی در استان مازندران هستیم به‌ویژه نخستین سامانه سرد و بارشی که پس از گذشت چند ماه گرما به‌دلیل رطوبت بالای دریا نفوذ پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه بارش‌ها برای اینکه به‌عنوان منبع ذخیره آبی در مازندران محسوب شود باید به‌صورت برف باشد، تصریح کرد: درست است بارش باران موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود ولی اگر بارش برف به‌میزان مطلوب باشد در فصل گرم سال مشکلی در زمینه تنش آبی نخواهیم داشت؛ به این دلیل موجب تقویت رودخانه‌ها و چشمه‌های بالادست می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، گذر سه‌شنبه شب به چهارشنبه شاهد بارش‌ مطلوب باران در استان مازندران به‌ویژه غرب و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم که از شدت خوبی برخوردار است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.