.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استکبار ستیزی ویژگی 13 آبان
استکبار ستیزی ویژگی 13 آبان

آنچه شرکت در راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان امسال را نسبت به سال های گذشته برجسته تر کرده است، اعلان آمریکا و رئیس جمهور شیرین عقل آن مبنی بر آغاز دور دوم اعمال تحریم های سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران است. اینکه کدام یک از اعضاء اتاق فکر رئیس جمهور آمریکا روز 13 ابان را برای شروع اعمال این تحریم ها انتخاب کرد نسبت به آنچه که این روز بزرگ در خود دارد امر کوچکی است. 13 آبان از ویژگی هایی استثنایی برخوردار است که در آن تحقیر شیطان بزرگ و دنیای استکبار نهفته است. برخی از

این ویژگی ها عبارتند از:
1. به خاطر به شهادت رساندن دانش آموزان تظاهرات کننده توسط رژیم منحوس پهلوی، روز دانش آموز نام گرفت.

2. روز ولادت امام خمینی (ره) بر اساس تقویم هجری شمسی است که حق بزرگ امام (ره) را بر انقلاب و مردم و بیداری اسلامی و مبارزات ضد اسیتکباری و به حرکت در آوردن توده های میلیونی در جهت نه گفتن به جکومت طاغوت و ظلم متذکر می شود.
3. به خاطر حرکت انقلابی و بی نظیر دانشجویان پیرو خط امام (ره) و اشغال لانه جاسوسی آمریکا روز مبارزه با استکبار نام گرفت که این وجه نسبت به تمامی وجوه مرتبط با این روز برجسته تر جلوه می کند و آن را به حرکت های منطقه ای و حتی جهانی تبدیل کرده و موجب آگاهی بخشی به ملت های جهان شده است.

چرایی تنظیم تاریخ شروع تحریم های به اصطلاح بزرگ آمریکا و تجدید تحریم های قبلی بر علیه جمهوری اسلامی در عظمت این روز نهفته است. عمق ناراحتی آمریکا و تحلیل گران غربی در تعیین این روز بزرگ برای احیاء مجدد تحریم های استکباری نشان داده شد و مشخص می شود که اصل اعلام روز مبارزه با استکبار چقدر برای آمریکا سنگین است. این روز پیش ساز زمینه ملقب کردن آمریکا به «شیطان بزرگ» است و این نام تاریخی و اساسی توسط امام (ره) به خاطر اشغال لانه جاسوسی عنوان شده است که از پتانسیل مانایی و ماندگاری و الهام بخشی و آگاه سازی بالایی برخوردار است. بدون تردید یکی از روزهایی است که تعبیر یوم الله برای آن مصداق دارد و تعبیر «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» نیز ملهم از حرکتی است که در این روز بزرگ اتفاق افتاده بود.

سوال اساسی این است که آیا تحلیل گران و عناصر رسانه ای غرب با این ویژگی های روز جهانی مبارزه با استکبار بیگانه بودند و تصادفاً از ماهها قبل، روز شروع برگشت تحریم ها و سنگین تر کردن آنها را در این روز قرار دادند؟ به گمان نگارنده این سطور چنین چیزی امکان ندارد و دلیل اصلی تطبیق این دو باهم این است که آمریکا می خواهد تلخی تحریم ها را بر شیرینی روز جهانی مبارزه با استکبار غالب کرده و اذهان عمومی جهان را از مسئله ضرورت مبارزه با استکبار به سمت تحریم ها و آثار آن منحرف ساخته و به ارائه راه حل ها و تبلیغات و ترساندن ملت ها از قدرت اقتصادی و سیاسی آمریکا متوجه سازد. منافع این کار قطعاً توسط استراتژیست های آمریکایی محاسبه شد و بر اساس مصالح دراز مدت آمریکا نسبت برنامه ریزی برای آن تصمیم گیری شد.

از نشانه های حرکت های توامان دفاع عملی از تروریسم ضمن سر دادن شعار و ادعای توخالی مبارزه با تروریسم توسط آمریکا، محکوم کردن های ابتدایی و افشاگری های تبلیغاتی ترامپ بر علیه کلینتون و اوباما بود که آنها را متهم به ایجاد گروه تروریستی داعش و حمایت و تسلیح و تقویت آنها می کرد و اینگونه جلوه می داد که با حضور این گروه در عراق و سوریه مخالف است و آن را اشتباه استراتژیک آمریکا تبلیغ می کرد. در حالیکه بعد از به قدرت رسیدن این تبلیغات ادامه داشت ولی حتی یک روز هم از تقویت مواضع داعش غافل نبودند و حضور مستقیم نیروهای آمریکایی در خاک سوریه صرفاً به منظور ایجاد دیوار حائل برای داعش و جلوگیری از ضربه پذیری بیشتر و بازسازی آنها صورت گرفته است. تمام گروههای تروریستی و شرور منطقه که اهداف چندگانه ای را با نام حکومت اسلامی دنبال می کردند و از اسلام چهره ای خشن و ترسناک به افکار عمومی ارائه می نمودند از حمایت جهان استکبار و در راس آن آمریکا برخورد بوده و هستند و بسیار ساده لوحانه است که کسی فکر بکند آمریکا از این مواضع عقب نشینی کرده و دست از حمایت از گروههایی بر دارد که خود برای ضربه زدن به روند استکبار ستیزی و در راس آن جمهوری اسلامی ایجاد کرد. یکی از مظاهر اقدامات مهار دوگانه و استفاده از ستون پنجم های مجانی توسط آمریکا همین است که از یک طرف به ایجاد گروههای تروریستی اقدام کرده و از طرف دیگر تمام همت تبلیغاتی خود را در زمینه سازی برای بی نتیجه جلوه دادن و غیر ضروری بودن حضور ایران در سوریه و ایجاد سوالات بسیار زیاد در بین مردم که چرا باید درآمدهای ملی ما صرف مخارج جنگ در سوریه بشود؟ کشوری که با اینهمه مشکل تحریم و تامین منابع مالی و حتی انتقال ارز خارجی به داخل رو به رو است چرا باید گروههای مبارز و مدافع حرکت های آزادیبخش را حمایت مالی و تسلیحاتی و آموزشی نماید؟ این سوال ها ابتدا در اتاق های فکر برنامه ریزان استکباری طراحی می شود و سپس توسط رسانه های جمعی متعدد تکرار شده و در کوچه و بازار و تاکسی و اتوبوس و جشن ها و نشست ها پخش می شود. یکی از هوشیاری های انقلابی ملت ما عدم توجه به این شعارها و رویه های تبلیغاتی است و اینکه منافع ملی و وظیفه انسانی خود را بر اساس آموزش های دینی و بخصوص شیعه انقلابی در دفاع تمام قد از حرکت های استکبار ستیزانه و اسلامی قرار داده و باید عملاً 13 آبان را به صحنه مبارزه عملی با استکبار جهانی تبدیل کنیم. انشاء الله

دکتر غلامعلی رنجبر
عضو هیات علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.