.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سردارانی که با هم برادرند + تصاویر
در دفاع مقدس شاهد حضور برادرانی در جبهه‌ها بودیم که بعدا تبدیل به فرماندهانی بزرگ شدند، برخی در ارتش و برخی در سپاه.

به گزارش شمال نیوز، یکی از ویژگی‌ها و نقاط تمایز دفاع مقدس با دیگر جنگ‌های کلاسیک جهان، حضور نیروهای مردمی و داوطلب در جبهه‌ها بود و شاهدیم که بعضا از یک خانواده چندین نفر به جنگ رفتند و شاید دیگر به خانه بازنگشتند.

در آن دوره شاهد حضور برادرانی در جبهه‌ها بودیم که بعدا تبدیل به فرماندهانی بزرگ شدند. در این گزارش سعی داریم چند تن از این برادران در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را معرفی کنیم و صد البته که برادران بسیار دیگری در دفاع از کشور خدمت کرده و می‌کنند.

***
* برادران افشردی؛ از خبرنگاری تا ریاست نیروهای مسلح
غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری ۲۵ اسفند ۱۳۳۴ متولد شد، او در سال ۵۸ خبرنگاری بود که بخوبی از اوضاع کشور مطلع بود و با شروع دفاع مقدس سمت‌های مختلفی در اطلاعات سپاه داشت، این نابغه جنگ فرماندهی قرارگاه‌های نصر و کربلا را نیز برعهده داشت و در نهایت در سال ۶۱ در فکه به شهادت رسید.

محمدحسین افشردی معروف به محمد باقری برادر کوچکتر و متولد ۱۳۳۹ است. او نیز در دوران دفاع مقدس در کنار برادرش در نهادهای اطلاعاتی سپاه فعالیت کرد و معاونت اطلاعات و عملیات و ریاست ارکان ستادکل نیروهای مسلح را برعهده داشته است. محمد باقری در سال ۸۷ به درجه سرلشکری نائل آمد و از سال ۹۵ تاکنون رئیس ستادکل نیروهای مسلح است.



* برادران سلامی؛ ۲ سرتیپ سپاهی و ارتشی در یک خانواده
امیر سرتیپ محمد سلامی و سردار سرتیپ حسین سلامی یکی دیگر از برادران نظامی نیروهای مسلح کشورمان هستند که یکی در ارتش و دیگری در سپاه خدمت کرده و هردو به درجه سرتیپ تمامی نائل آمدند.

امیر سلامی در کارنامه خود معاونت عملیات ستادکل نیروهای مسلح و سردار سلامی نیز ریاست اداره عملیات ستادمشترک سپاه و جانشینی فرماندهی کل سپاه را برعهده داشته و دارد.




* برادران صفوی؛ از نابغه مهندسی تا فرمانده جغرافیدان
سیدیحیی صفوی که در دفاع مقدس به آقا رحیم معروف شد متولد ۱۳۳۱ استان اصفهان است. او علاوه بر نقش آفرینی و هدایت در برخی عملیات‌های دفاع مقدس، فرماندهی نیروی زمینی، قائم مقامی و سپس فرماندهی کل سپاه را در کارنامه خود دارد و هم اکنون دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قواست.

سیدمحسن صفوی برادر کوچکتر سیدیحیی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته راه و ساختمان به پایان رسانده بود و نقش فعالی در یگان مهندسی سپاه و قرارگاه صراط‌المستقیم داشت. سیدمحسن در سال ۶۵ در هنگام بازگشت به پایگاه امیدیه در یک سانحه‌ هوایی و بر اثر اصابت گلوله دشمن به شهادت رسید.




* برادران حسنی سعدی؛ فرماندهان ارتشی در ستادکل
امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی از فرماندهان با سابقه ارتش است که فرماندهی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) و فرماندهی نیروی زمینی ارتش و پس از آن معاونت هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح از جمله سمت‌های وی بشمار می‌رود. وی هم اکنون جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) است.

امیر یدالله حسنی سعدی نیز خدمات زیادی در نیروی زمینی ارتش ارائه کرده و ریاست اداره آموزش معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از جمله مسئولیت‌های وی است.



* برادران شیرازی؛ یک روحانی، یک سردار و یک شهید
سردار محمد و حجت‌الاسلام علی شیرازی برادران حجت الاسلام عباس شیرازی فرمانده «تبلیغات جبهه و جنگ» بودند که در خردادماه ۱۳۶۴ به شهادت رسید. اکنون سردار شیرازی ریاست دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا و حجت‌الاسلام شیرازی مسئولیت اداره نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه را عهده دار است.



منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.278 seconds.