.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار : شیرآبه های مازندران تا پایان سال تصفیه می‌شوند
استاندار مازندران از تصفیه‌ همه شیرآبه زباله‌های استان تا پایان سال، خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، محمداسلامی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح سیستم تصفیه شیرآبه زباله در قائم‌شهر، با بیان اینکه محیط‌زیست لازمه نسل حاضر و نسل آینده است، اظهار کرد: ما حق نداریم از خزانه آیندگان هزینه کنیم، تولید زباله کمتر جزء شعائر و وظایف دینی، فردی و اجتماعی ما محسوب می‌شود و ربطی به وظیفه حاکمیتی ندارد.

استاندار مازندران افزود: ما به هوا و زمین پاک نیازمندیم و با مصرف بهینه، نباید آلودگی تولید کنیم.

وی با تأکید بر تفکیک زباله از مبدأ، گفت: از همه شهرها خواستیم این اقدام را انجام دهند و هر مسئولی که در این امر اهتمام داشته باشد مورد تقدیر، حمایت و پشتیبانی استانداری قرارخواهد گرفت.

اسلامی با بیان اینکه توان بودجه دولت کافی نیست، گفت: در بحث پسماند استفاده از صندوق توسعه ملی شدنی‌ است که به دلایلی در فرآیند تصویب، عملیاتی نشد و لازم است کارگروه مدیریت پسماند داشته باشیم.
استاندار مازندران ضمن تشکر از اعضای شورا و شهردار قائم‌شهر، سیستم تصفیه شیرآبه زباله در قائم‌شهر را ساده‌ و ماندگار معرفی کرد و افزود: این الگو باید در استان گسترش پیدا کند و همه شهرهای استان تا پایان سال مهلت دارند آنرا عملیاتی و اجرا کنند.

وی با اشاره به معضل میلیون ها تن زباله در استان، تصریح کرد: ما باید مدلی برای تعیین تکلیف این زباله‌ها پیش‌بینی کنیم تا هم محیط‌زیست عاری از زباله شود و هم گردشگرانی که در مازندران تردد می‌کنند از جاذبه‌های طبیعی استان لذت ببرند.

اسلامی در خصوص وضعیت فاضلاب درمازندران، گفت: مازندران از معدل کشور، ۳۰ درصد پایین‌تر است که این عقب‌ماندگی باید جبران شود و عملیات فاضلاب شهری و روستایی با شتاب پیگیری شود.

وی افزود: ساخت سپتاژ در کنار تصفیه خانه‌ها در شهرها تأکید شده‌است و نصب ردیاب بر روی‌ خودروهای حمل فاضلاب ضروری است تا از طریق محیط‌زیست کنترل شوند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.344 seconds.