.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بسته شدن پرونده طرح دریای مازندران
سوت پایان طرح‌های دریا در مازندران به صدا درآمد و پرونده طرح‌های دریا تا خرداد ماه سال آینده با 47 غرقی بسته شد.

به گزارش شمال نیوز، همه ساله با شروع فصل گرم سال طرح‌های سامان‌دهی در دریای مازندران آغاز می‌شود.

سریال تلخ غرق‌شدگی با وجود هشدارها و توصیه‌های ناجیان غریق همچنان ادامه دارد؛ چه بسیار خانواده‌هایی که در این ایام به امید سفری پرخاطره وارد دریا شدند و عزیزترین کس‌شان را از دست دادند که دیگر حتی شنیدن نام دریا برایشان عذاب‌آور است.

باوجود اینکه ساعت کاری ناجیان غریق از هشت تا 20 به مدت 12 ساعت بوده برخی سعی می‌کردند در ساعتی که ناجی نیست با خیال آسوده و بدون سوت و هشدار وارد دریا شوند اما به چه قیمتی؟!

برخی نیز سعی می‌کردند در مکان‌های ممنوعه و حادثه‌خیز که حتی برای پوشش ناجی نیز مناسب نبوده شنا کنند بدون توجه به اینکه این کار چه خطراتی برای آنان به دنبال دارد.

طی 124 روز گذشته 47 تن در دریای مازندران غرق شدند به‌طورحتم خانواده‌های زیادی داغدار شده و در غم عزیزترین کس‌شان گریستند.

*کاهش 24درصدی غرق‌شدگی در دریای مازندران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران اظهار کرد: طی چهار ماهه گذشته 47 تن غریق داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافت.

عیسی قاسمی طوسی با اشاره به روند کاهش غریق از سال 92 تاکنون، افزود: در دوره‌ای 250 تن غرقی داشتیم و این روند در حال کاهش است.

وی اضافه کرد: از تعداد غریق 9 تن در ساعت شنا بین ساعت 20 تا هشت صبح ممنوع وارد دریا شدند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه چهار تن از غریق از اتباع خارجی بودند، گفت: همچنین 12 تن در مناطق ممنوعه اقدام به شنا کردند که عدم توجه به توصیه غرق شدن آنان را به دنبال داشت.

طوسی ادامه داد: 15 تن از غریق مربوط به شهرک‌ها و ویلاهای خصوصی بوده است.

وی بیان کرد: از تعداد غریق بخشی بومی مازندران بودند که معمولا در ساعات غیرمجاز وارد دریا می‌شدند با این تصور که دریا را می‌شناسند و نیازی به ناجی ندارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با تأکید بر اینکه حتی یک غرقی برای ما زیاد است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و همچنین حمایت مسؤولان بتوانیم در سال‌های آتی احتی یک غریقی در دریا نداشته باشیم.

*مرداد ماه؛ بیشترین آمار غرقی

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران اظهار کرد: آمار غریق در سال جاری به 47 تن رسید که از همان ابتدا با نگاه به کاهش 25درصدی غریق فعالیت خود را آغاز کردیم.

نقی کریمیان افزود: امسال نظارت‌های ما بیشتر بود و اعزام مدرسان به شهرستان‌ها را در دستور کار خود داشتیم که کاهش آمار نشان‌دهنده تأثیر خوب این آموزش‌ها است.

وی با بیان اینکه قول می‌دهیم در سال آتی بتوانیم هم بتوانیم این روند کاهشی را ادامه دهیم، اضافه کرد: دریا متفاوت است و این موضوع کار مسؤولان را سخت‌تر می‌کند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: طی مرداد ماه امسال بیشترین آمار غرقی را داشتیم که باتوجه به بررسی‌ها متوجه شدیم که وضعیت دریا در این ماه بیشتر طوفانی بود که نشان داد که این موضوع هم روی افزایش آمار تأثیرگذار است.

کریمیان یادآور شد: موضوع جالب اینکه زمانی که به مردم توصیه می‌کردیم و درباره امواج شکافنده توضیح می‌دادیم برخی حتی در این زمینه حتی اطلاعی نداشتند که نشان می‌دهد روی بحث فرهنگی کم کار کردیم و باید اطلاعات مردم را بالا ببریم؛ هرچه آگاهی مردم افزایش یابد موفق‌تر عمل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از هفته آینده آموزش ناجیان آغاز می‌شود که براساس برنامه درکنار ناجیان باتجربه به‌دنبال جذب ناجیان جوان هستیم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: درست است امسال ضعف‌هایی داشتیم ولی رفع مشکلات و کمبودها تلاش می‌کنیم.

کریمیان اظهار کرد: بخشی از مشکلات به کمبود تجهیزات برمی‌گردد که جبران آن تأثیر بسزایی در کاهش غریق خواهد داشت.

سوت پایان طرح‌های دریا در مازندران به صدا درآمد و پرونده طرح‌های دریا به مدت تا خرداد ماه سال آینده با 47 غرقی بسته شد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.519 seconds.