.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی رد شد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: موافقت شورای نگهبان با اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان،پنجشنبه گذشته به مجلس ارسال شد.

به گزارش شمال نیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (شنبه 24 شهریور) در محل این شورا برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش شورای نگهبان به انتقادات اخیر عده‌ای به ویژه تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به نظارت استصوابی این شورا،گفت: بارها گفته‌اند که شورای نگهبان از نقد و نصیحت به خیر هیچ وقت ضرر نکرده، ناراحت نیست و استقبال هم می‌کند.

وی ادامه داد: ما خودمان هم خواسته‌ایم تا اگر ایرادی وجود دارد به ما بگویند اما از آن طرف انتظار مشروعی وجود دارد که این نظرات و انتقادات باید دقیق، صحیح و خلاف واقع نباشد تا اعتبار گوینده زیر سوال نرود.

کدخدایی تاکید کرد: شورای نگهبان شرایط اقلیتی را در احراز صلاحیت‌ها در نظر می‌گیرد و شرایطی برای شایستگی قرار نمی‌دهد، لذا اگر کسی خود را شایسته نمی‌بیند کنار برود.

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به این موضوع که ایراداتی نسبت به نحوه اجرای قانون ممنوعیت عدم به کارگیری بازنشستگان وجود دارد هم اظهار کرد: درباره نحوه اجرای قانون و مصادیق آن از ما سوال نکنید، زیرا مجلس شورای اسلامی و بخش‌هایی که در دولت به منظور اجرا وجود دارد باید در این مورد پاسخگو باشند.


هرچه قانون عدم به کارگیری بازنشستگان مصوب کرده، باید اجرا شود

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه اکنون با توجه به استثنایی که قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان برای جانبازان بالای 50 درصد قرار داده برخی ادعای داشتن جانبازی با این درصد را دارند چه برخوردی باید شود تصریح کرد: نسبت به اجرای هر قانون شاید تخلفاتی صورت بگیرد و همیشه این سوالات وجود دارد که یک قانون بعد از تصویب چگونه اجرا شده و آیا به هدف خود می‌رسد یا خیر.

کدخدایی ادامه داد: تنها راهکار اینکه بتوان راه‌های تخلف از قانون را بست این است که تا حد ممکن قوانین را شفاف مصوب کرد تا در اجرا هم بدون تبعیض انجام شود.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: هرچه قانون عدم به کارگیری بازنشستگان مصوب کرده باید اجرا شود، این قانون مربوط به کسانی است که در ضمن بازنشستگی قرار گرفته و کارهای اداری خود را برای بازنشستگی انجام داده‌اند و اکنون می خواهند دوباره به کار گرفته شوند.

وی بیان کرد:‌ اگر شخصی در حال خدمت بوده و لو آنکه از سن بازنشستگی‌اش گذشته باشد، اما به موجب قوانین دیگر رسما بازنشسته نشده و قطع ارتباط استخدامی نکرده است و به صندوق بازنشستگی هم مراجعه نکرده باشد این قانون شامل حال وی نمی شود.

هنوز درباره الکترونیکی شدن انتخابات پیش رو به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آخرین اخبار درباره برگزاری انتخابات الکترونیک به چه صورت است گفت: بحث‌های کارشناسی در سطح مدیران میان وزارت کشور و شورای نگهبان در حال انجام است اما هنوز برای انتخابات پیش رو در این مورد به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره آخرین اخبار پیرامون رجل سیاسی هم بیان کرد: ما اقدامات خود را در این مورد انجام داده‌ایم و اکنون منتظر طرح و لایحه‌ای در این باره از سوی مجلس و دولت هستیم، البته با مجلس در این مورد همچنان در ارتباطیم.
شورای نگهبان درباره انتخابات شورای شهر ادعایی ندارد

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره آنکه با توجه به تخلفات گسترده شوراهای شهر و روستا آیا شورای نگهبان نمی‌خواهد این انتخابات را همانند دو انتخاب دیگر یعنی مجلس و ریاست جمهوری در اختیار بگیرد گفت: شورای نگهبان در این مورد نه ادعایی دارد و نه امکانات لازم را؛ لذا امکان نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها منتفی است.


هنوز لایحه افزایش مناطق آزاد به دست شورا نرسیده است

کدخدایی همچنین در واکنش به بحث مصوبه مجلس درباره لایحه مناطق آزاد هم اظهار کرد: هنوز این مصوبه به دست ما نرسیده است؛ ما بعد از دریافت آن بر اساس شرع و قانون اعلام نظر می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وجود معافیت‌های مالیاتی در طرح‌ها و لوایح مجلس آیا خلاف اقتصاد مقاومتی نیست، تاکید کرد: تشخیص این گونه مسائل و مصلحت‌اندیشی بر عهده مجلس است که باید در هماهنگی با دولت اقدام کند.

وی گفت: شورای نگهبان در مقام کارشناسی و مصلحت‌اندیشی نیست و تنها نسبت به یک قانون از نظر شرع و قانون اساسی نگاه می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل داشتن بار مالی از سوی این شور رد شد و برای رفع اشکالات به مجلس ارسال شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.