.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش ۳۰ درصدی کشت ارقام پرمحصول برنج در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل کم‌آبی کشت ارقام پرمحصول برنج در مازندران ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش شمال نیوز ، عزیزاله شهیدی فر رئیس اداره جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان برنج برداشت شد، گفت: کشت ارقام پرمحصول برنج به دلیل کم‌آبی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی هدف از خرید توافقی را تنظیم بازار بیان کرد و گفت: قیمت تضمینی برنج برای کشاورزان قابل قبول است و اعلام این قیمت در راستای حمایت از کشاورزان برنجکار شمالی است.

شهیدی فر با اشاره به اینکه دولت قیمت مناسبی را برای خرید توافقی برنج مشخص کرده است، افزود: در حال حاضر قیمت برنج در بازار متعادل است و در پنج مرکز استان خرید توافقی انجام می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مازندرانگفت: شهرستان‌های آمل، فریدونکنار، بابل، ساری و نکا مراکز خرید توافقی برنج با قیمت تضمینی درنظرگرفته شده است که خرید برنج از کشاورزان از ۱۳ مردادماه آغاز شده است.

وی افزود: با آغاز خرید توافقی برنج بازار این محصول از حالت رکود خارج شد و شاهد رونق بازار می‌شود.

شهیدی فر با بیان اینکه واردات برنج از اول مرداد تا اول آذر ممنوع است گفت: بهای خرید برنج در اسرع وقت به حساب کشاورزان استان واریز می‌شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی مازندران بیان اینکه ۹۵ درصد برداشت‌ها مکانیزه انجام شده است افزود: پیش بینی می‌شود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج از اراضی استان برداشت شود.

امسال ۲۱۳ هزار و ۴۲۵ هکتار از شالیزار‌های استان برنج کشت شد که ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت مکانیزه و ۱۶۲ هزار و ۸۶۵ هکتار دیگر به صورت سنتی نشاکاری شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.