.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون آبفا مازندران : هدررفت ۲۸ درصدی آب در شبکه های مازندران
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران میزان پرت و هدر رفت آب را در شبکه های آب استان ۲۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش شمال نیوز، محمدرضا محمودی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران بدمصرفی آب را از جمله مشکلات برشمرد و میزان پرت در شبکه های آب را ۲۸ درصد اعلام کرد و گفت: برای کاهش یک درصدی پرت آب ۱۳ میلیارد تومان اعتباز نیاز است.

وی به کمبود منابع زیرزمینی و آب های سطحی در کشور و استان اشاره کرد و افزود: در استان مازندران به دلیل کمبود بارندگی، ذخیره های منابع آبی کاهش یافته است و اکنون شرایط خوبی نداریم.

محمودی با اظهار اینکه میزان مصارف آب افزایش شش درصدی را شاهد بودیم گفت: این درحالی است که میزان انشعابات سه درصد رشد یافته است و افزایش مصرف آب ناشی از بالابودن دما و افزایش شمار مسافران است.

وی با عنوان اینکه ۸۸ درصد منابع آبی زیرزمینی است افزود: جبران کمبود منابع آبی به سال ها زمان نیاز دارد و هر ساله سطح منابع آبی کاهش می یاد.

محمودی شورشدن منابع آبی را از جمله مشکلات استان مازندران بیان کرد و گفت: به ازای کاهش هر یک متر منابع آبی شاهد پیشروی ۴۰ متری آب دریا و شوری خواهیم بود و این امر به کشاورزی و صنعت ما لطمه می زند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران به نقشه راه منابع آبی در استان اشاره کرد و گفت: طبق این برنامه میزان مورد نیاز منابع آبی را پیش بینی کرده ایم و بهره برداری از آبهای سطحی در دستور کار قرار گرفته است.

محمودی کیفیت نامناسب آب زیرزمینی و وجود املاح را از جمله مسائل فراروی برشمرد و گفت: در حال حاضر باید برای افزایش کیفی آب نیز سرمایه گذاری کنیم.

وی بر لزوم کاهش و مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف آب در استان ۱۸۷ لیتر در روز و بالاتر از میزان و میانگین کشوری است این درحالی که قیمت تمام شده آب ۷۵۰ تومان به ازای هر لیتر است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.