.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صادرات از مسیر دریا تقریباً بی‌خطر و همراه با رعایت استانداردها است
ناظر گمرکات گیلان و مدیر گمرک بندر انزلی با بیان اینکه حمل کالا با حجم بالا، ضریب اطمینان مناسب و ایمنی حمل از طریق دریا از مزیت‌های حمل و نقل دریایی است، گفت: حاملان کالا در صادرات دریایی موظف به رعایت استانداردها و قوانین بین‌المللی هستند و خریدار و فروشنده باید اینکوترمز را رعایت کنند.

به گزارش شمال نیوز،ابوالقاسم یوسفی‌نژاد پیش از ظهر امروز با اشاره به برگزاری همایش توسعه صادرات از مسیر دریا که از فردا به‌مدت دو روز به میزبانی بندر امیرآباد برگزار می‌شود، درباره مزیت حمل دریایی اظهار کرد: حمل دریایی نسبت به بقیه روش‌ها ارزان‌تر بوده و به همین دلیل صاحبان کالا و شرکت‌های تجاری ترجیح می‌دهند کالای خود را از طریق دریا حمل کنند.

 

وی با اعلام اینکه بیشترین حجم تجارت و حمل و نقل از طریق دریا و آب‌های آزاد انجام می‌شود، معتقد است که امتیاز دیگر این روش ثابت‌بودن نرخ کرایه است زیرا نرخ را شرکت‌های بزرگ حمل و نقل تعیین می‌کنند و همه ملزم به رعایت آن هستند.

 

ناظر گمرکات استان گیلان بیان کرد: حمل کالا با حجم بالا، ضریب اطمینان مناسب و ایمنی حمل از طریق دریا از دیگر مزیت‌های حمل و نقل دریایی است ضمن اینکه حاملان کالا موظف به رعایت استانداردها و قوانین بین‌المللی هستند و خریدار و فروشنده باید اینکوترمز را رعایت کنند.

یوسفی‌نژاد ادامه داد: صادرات از مسیر دریا تقریباً بدون خطر بوده و به کالا آسیب نمی‌رسد همچنین مسؤولیت خریدار و فروشنده در مسیر این تجارت نیز مشخص است.

وی در پاسخ به اینکه مشکلات و چالش‌های حمل و نقل دریایی چیست، اظهار کرد: از جمله مشکلات این روش می‌توان به نبودن خط منظم کشتیرانی برای برخی از کشورها، کمبود کانتینرهای یخچال‌دار و یا تجهیزات سردخانه‌ای اشاره کرد.

این مسؤول یادآور شد که در زمان یخبندان رودخانه ولگا نوبت‌دهی به کشتی‌های ایرانی دیرتر و در بازه زمانی طولانی‌تری انجام می‌گیرد، از سوی دیگر زمان حمل و نقل نسبت به حمل هوایی و زمینی طولانی‌تر است.

ناظر گمرکات استان گیلان در بخش دیگری از گفت‌وگو در زمینه مشوق‌های صادراتی بیان کرد: این اقدام در واقع تسهیلاتی است که وزات صنعت، معدن و تجارت در قالب جایزه صادراتی، کمک به تبلیغات، سود تسهیلات بانکی و فعالیت‌هایی از این دست در اختیار صادرکنندگان قرار می‌دهد و نظارت برعملیاتی شدن این مشوق‌ها برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی درباره اینکه گمرکات استان گیلان در این بخش چه امکانات و تسهیلاتی را برای صادرکنندگان فراهم ساخته است، گفت: این گمرک در جهت حمایت از تولید و رونق صادرات در قالب بسته حمایتی از تولید، تسهیلاتی را به صادرکنندگان ارائه می‌دهد از جمله این تسهیلات می‌توان به ایجاد پایانه اختصاصی برای انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، استرداد حقوق ورودی مواد اولیه و تجهیزات وارداتی واحدهای تولیدی، انجام ارزیابی در محل کالاهای صادراتی بدون محدودیت زمانی و مکانی و اختصاص پایانه اختصاصی برای انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی اشاره کرد.

یوسفی‌نژاد افزود: پذیرش نمونه‌های صادرات واحدهای تولیدی و عدم ارسال مجدد به آزمایشگاه و همچنین ارائه تسهیلات برای کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی واحدهای تولیدی از دیگر تسهیلات ارائه‌ شده توسط گمرک گیلان به صادرکنندگان است.

ناظر گمرکات استان گیلان در ادامه گفت‌وگو با اشاره به آمار عملکرد سه ماهه نخست سال‌جاری این گمرک اظهار کرد: در این مدت 243 هزار و 531 تن کالا به ارزش 125 میلیون و 13 هزار و 609 دلار شامل انواع محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، صنایع غذایی (بیسکویت، کلوچه، رب، نوشیدنی و ...) محصولات نساجی و پلاستیکی صادر شده است.

این مسؤول بیان کرد: عمده کالاها به کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین، عراق، قزاقستان، افغانستان،گرجستان، و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به‌لحاظ وزن 126 درصد و به‌لحاظ ارزش دلاری نیز 69 درصد افزایش نشان می‌دهد.

یوسفی‌نژاد با اعلام اینکه در سه ماه نخست سال‌جاری 375 هزار و 31 تن کالا به ارزش 236 میلیون و 920 هزار و 675 دلار وارد گمرکات گیلان شده است، افزود: این کالاها از جمله شامل لوازم برقی و قطعات آن، چوب و تخته، آهن‌آلات و ماشین‌آلات صنعتی، انواع غلات و سایر محصولات شیمیایی بوده است که عمدتاً از کشورهای روسیه، قزاقستان، ژاپن، ترکیه، آذربایجان و گرجستان به استان وارد شده است.

وی بیان کرد: این مقدار واردات به گمرکات گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 29 درصدی به‌لحاظ وزن و افزایش 8 درصدی به‌لحاظ ارزش کالا همراه بوده است.

همایش تخصصی و کاربردی«توسعه صادرات از مسیر دریا» روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 20 و 21 تیرماه به میزبانی بندر امیرآباد در سالن اجتماعات هتل سالاردره با حضور مدیران گمرک و بنادر و استانداران استان‌های شمالی، تجار، بازرگانان و صادرکنندگان حوزه CIS و برخی از کشورهای منطقه، و با شرکت مدیران اتاق‌های بازرگانی حدود 17 کشور همچنین با حضور رایزنان بازرگانی و تهسیل‌گران حوزه صادرات برگزار می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.202 seconds.