.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: روش سنتی در کشاورزی نمی‌تواند نیازهای جامعه را تأمین کند
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید کشاورزی را به سمت علمی شدن سوق دهیم، گفت: روش سنتی در کشاورزی نمی‌تواند نیازهای جامعه را تأمین کند بلکه باید از تجربیات دنیا و تلاش‌های محققان استفاده کنیم.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی صبح امروز در همایش شمیم فرهنگ مدیریت جهادی که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، ضمن در پیش بودن شهادت رئیس مذهب جعفری اظهار کرد: سلامت مردم و جامعه تا حدود قابل توجهی مربوط به تلاش‌های بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه استقلال و خودکفایی جامعه ارتباط تنگاتنگ با تلاش کشاورزان دارد، افزود: سبد خانوار و مایحتاج مردم باید توسط بخش کشاورزی و کشاورزان تأمین شود و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های وابسته به این مجموعه، تلاش‌های‌شان بنیادین است و باید سعی شود خدمات، حساسیت‌ها و ارزشمندی کار در این بخش را به مردم تبین کنند و به‌صورت فرهنگ دربیاورند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: تشکیلات وزارت جهاد کشاورزی از جهات مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه وزارتخانه‌ای است که مهم‌ترین رسالت خدمت به مردم که همان امنیت غذایی است را بر عهده دارد.

تقوی با بیان اینکه مسئله تغذیه یکی از نشانه‌های تمدن هر جامعه و رشد و پیشرفت هر ملتی است، گفت: اگر ملتی تغذیه کیفی، سالم و فراگیر داشته باشند، از نشانه‌های رشد جامعه به حساب می‌آیند چراکه تغذیه مبنای سلامت جامعه به‌شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که در عرصه کشاورزی به مردم خدمت می‌کنند، نباید تنها به تولیداتی که به‌دست می‌آید توجه کنند، ادامه داد: باید نتایج حاصل از آن را در بخش کشاورزی که همان سلامت، خودکفایی و استقلال در تولیدات محصولات کشاورزی است را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استقلال غذایی کمک‌کننده استقلال ملی است، ادامه داد: ملتی که در مایحتاج روزانه متکی به سایر کشورها نباشد در برابر زیاده‌خواهان می‌ایستد چراکه خود تأمین‌کننده نیاز جامعه است.

این مسؤول تصریح کرد: مردم می‌توانند در برخی از تولیدات مانند ماشین‌سازی که اگر نوساناتی به‌وجود آید تحمل کنند اما در اقلام خوراکی که مایحتاج روزانه آنان را تشکیل می‌دهند برای‌شان غیرقابل تحمل است که این امر ارجحیت کار کشاورزی را نشان می‌دهد.

تقوی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در حوزه اقتصادی ریشه در این قضیه ندارد بلکه ریشه فرهنگی دارد، ادامه داد: به عنوان اسراف و مصرف بی‌رویه که در جامعه شاهد آن هستیم ریشه فکری و ذهنی دارد.

وی با بیان اینکه نکته که باید کشاورزی را به سمت علمی شدن و علمی بودن سوق دهیم، افزود: روش سنتی در کشاورزی نمی‌تواند نیازهای جامعه را تامین کند بلکه باید از تجربیات دنیا و تلاش‌ها محققین استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه علمی است و پایه‌های آن بر مبنای علم بنا شده است و در این راستا 27 مرکز تحقیقاتی در این وزارتخانه فعال است که بر روی گیاه تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.