.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امضاکنندگان تسلیم‌نامه در برابر ترامپ وطن‌فروش هستند
یک استاد دانشگاه با اشاره به نامه برخی از اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج از کشور به مسؤولان نظام که سخن از مذاکره به میان آورده بودند، گفت: امضاکنندگان تسلیم‌نامه در برابر ترامپ وطن‌فروش هستند.

یک استاد دانشگاه با اشاره به نامه برخی از اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج از کشور به مسؤولان نظام که سخن از مذاکره به میان آورده بودند، گفت: امضاکنندگان تسلیم‌نامه در برابر ترامپ وطن‌فروش هستند.


هادی ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامه برخی از اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج از کشور به مسؤولان نظام که سخن از مذاکره به میان آورده بودند، اظهار کرد: حمایت دولت آمریکا از برخی از گروه‌های سیاسی داخلی تندرو در بزنگاه‌هایی است که آمریکایی‌ها قصد دارند با عملیاتی کردن برنامه‌های خود ملت ایران را وادار کنند که در مقابله با توان دفاعی با ابزار فشار اقتصادی و تحریم عقب‌نشینی کنیم.


وی با اشاره به لیست کسانی که درخواست مذاکره با آمریکا را امضا کرده و و مذاکره مستقیم و بی‌قید و شرط با آنها را مطرح کردند، یادآور شد: برخی از اصلاح‌طلبان تندرو که باید آنها را از صف اصلاح‌طلبان وفادار به انقلاب و نظام و رهبری جدا کرد، باوجود اینکه خود را در مقابله با نیروهای وفادار به انقلاب اصلاح‌طلب می‌خوانند در حقیقت کسانی هستند که پروژه فشار از بیرون را در داخل کشور دنبال می‌کنند.


این استاد دانشگاه درباره محتوای این نامه، یادآور شد: نویسندگان این تسلیم‌نامه با ادعای از دست رفتن فرصت مناسب دولت اوباما از مسؤولان خواستند فارغ از جنگ روانی کاخ سفید حاضر به مذاکرات بی‌قید و شرط با آمریکا شوند هرچند امضاکنندگان این نامه عناصر مهمی در فضای سیاسی ایران نیستند اما عده‌ای از این افراد عناصر ساده لوح و عده‌ای دیگر نیز پیاده نظام و حقوق بگیر آمریکایی‌ها هستند.


ابراهیمی برجام را سند روشن بدعهدی‌های آمریکایی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ایران ذخیره‌سازی اورانیوم را با غنای کم تا 98 درصد قطع کرد و تعدادی سانتریفیوژهای خود تا حدود دو سوم و حداقل به مدت 15 سال کاهش داد اما آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.


وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در طول مذاکرات هسته‌ای نشان دادند که هم دروغگو و هم بدعهد هستند و هیچ‌گاه پای حرفشان نمی‌ایستند.


این استاد دانشگاه اضافه کرد: نویسندگان این تسلیم‌نامه در برابر ترامپ بدانند اگر امروز راه برای مذاکره با آمریکایی‌ها در کشور باز شود نه فقط زمینه‌ساز نفوذ عینی آنها شده‌ایم، بلکه پیشرفت و تعالی کشور محقق نمی‌شود.


ابراهیمی در ادامه با تاکید بر لزوم مذاکره نکردن با آمریکا خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی ما ثابت کرده که شیطان بزرگ در مذاکرات به‌جای تفاهم و دوستی به‌دنبال تحمیل خواسته‌های نامشروع خود است.


وی افزود: مشکل ما مسائلی است که ما در منطقه و موضوعات گوناگون داریم که با مذاکره و مراوده حل نمی‌شود، چون منطق آمریکایی‌ها منطق زورگویی است.


این استاد دانشگاه یادآور شد: این نوع نامه‌نگاری‌ها به نوعی تسلیم‌نامه دربرابر ترامپ است و باید همه نیروهای وفادار به نظام و انقلاب اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مراقب نفوذی‌ها باشند، چرا که آمریکایی‌ها به همراه عناصر پیاده نظام خود برای بعد از مذاکرات هسته‌ای یک نقشه برای کشورمان داشتند و هنوز هم تلاش می‌کنند تا به اهداف پلید خودشان در منطقه برسند.


ابراهیمی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان برخی از افراد شنیده می‌شود و اینها پروژه نفوذ است که باید همه ما مراقب باشیم.


وی با اشاره به سهل‌اندیشی یک عده در مسائل هسته‌ای خاطرنشان کرد: ما نباید به فرموده مقام معظم رهبری در قضیه مذاکره هسته‌ای سهل‌انگاری کنیم و مصالح کشور و منافع ملی را تضعیف کنیم و یا به مخاطره بیاندازیم.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها همواره دشمنی خودشان را با کشور ما در مسائل مختلف نشان دادند و در این دشمنی تقسیم وظیفه هم می‌کنند گاهی با لبخند و گاهی با مصوبه علیه جمهوری اسلامی و این تقسیم وظیفه است اما همه باید بدانند که مذاکره بهانه است و وسیله‌ای برای نفوذ است تا از این طریق خواسته‌های نامشروع خودشان را علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال بکنند.


ابراهیمی در پایان گفت: ملت ایران هیچ‌گاه نسبت به انجام مذاکره با آمریکایی‌ها خوش‌بین نبوده و این نه تنها یک توهم بلکه از باب تجربه بوده است و ما نه در مسائل منطقه‌ای و نه در مسائل داخلی و موشکی با آمریکایی‌ها هیچ صحبت و مذاکره‌ای نداریم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.275 seconds.