.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصرف مازوت و حساسیت های اجتماعی و محیط زیستی بالا ؛
هشدار زیست محیطی فرمانداربه « نیروگاه برق نکا »+ یک کامنت خاص و پاسخ شمال نیوز
شمال نیوز : توحیدی مقدم ادامه داد: اگر نخواهیم در آینده خسارت سنگینی ، برای درمان و حذف آثار و خسارات ناشی از این موضوع را بپردازیم ، ستاد بحران باید هر چه سریعتر در زمینه رفع بحران آلودگی هوا و استفاده از سوخت گاز بجای مازوت برنامه ریزی نماید.....
هشدار زیست محیطی فرمانداربه « نیروگاه برق نکا »+ یک کامنت خاص و پاسخ شمال نیوز

شمال نیوز : فرماندار نکا در جلسه ستاد بحران استان: اظهار کرد:نسبت به مصرف مازوت حساسیت های اجتماعی و محیط زیستی بالایی وجود دارد.

‎به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، با حضور توحیدی مقدم سرپرست فرمانداری نکا، جلسه ستاد بحران استان در نیروگاه شهید سلیمی برگزار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا ، در این نشست بیان داشت: برنامه ریزی و همکاری برای کاهش آلودگی هوا در استان و شهرستان از وظایف همه دستگاه ها و مدیران اجرایی می باشد.

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه استفاده از آب و هوای سالم و پاک کمترین حق انسانی و اساسی هر شهروندی است اظهار داشت: درد را همه می دانیم و نیاز به درمان است که بخشی از این درمان باید در کوتاه مدت باشد و برای بخش دیگر از آن باید سیاست بلندمدت اجرا شود.

این مسول افزود: نسبت به مصرف مازوت حساسیت های اجتماعی و محیط زیستی بالایی وجود دارد و ما امروز کماکان با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم و همه ما از یک مجموعه هستیم، اگر قرار است که این مشکل آسیب شناسی شود، باید ورود جدی به آن داشته باشیم.

توحیدی مقدم ادامه داد: اگر نخواهیم در آینده خسارت سنگینی ، برای درمان و حذف آثار و خسارات ناشی از این موضوع را بپردازیم ، ستاد بحران باید هر چه سریعتر در زمینه رفع بحران آلودگی هوا و استفاده از سوخت گاز بجای مازوت  برنامه ریزی نماید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 29 خرداد 1397
وضعیت زیست محیطی بحرانی را در اطراف نیروگاه نکا شاهد هستیم . مدیریت نیروگاه هم بی خیال است . بومی منطقه نیست که دلش برای مردم ما بسوزد . تو رو خدا کاری کنید . برای کمی هزینه کمتر اینده مردم را به مخاطره می اندازند .
نکایی 29 خرداد 1397
ضمن ادای احترام بهمه عزیزان!!چیزی که ظاهرقضیه برای همگان عیان هست دودحاصل ازسو خت مازوت روهمه میبینن!!اماایکاش ینفرهم بفکرعوارض بقیه ماجراباشه!! من خودم دراطراف دارای زمین کشاورزی هستم!!فقط ینفربایدبیادبره زیرسیمهای برق فشارقوی که درمسیرهست بشینه!تامتوجه عوارض بسیارخطرناکش بشه!خصوصاهواکه گرم میشه ازسیم هاصدای بسیاروحشتناک میاد!!یکبارماشینمو زیرسیم فشارقوی پارک کردم بعدمدتی هرکارکردم روشن نشد!کاربه احضارمکانیک کشید!!مکانیک وقتی بازدیدکردمتوجه شد!!تمام کوئل وفیوزو.... لوازم برقی همه سوخت!! بعداون من پیگیرشدم ازچندنفرمطلع به امورمراجعه کردم فرمودن ارتعاشات برق موجوددرسیمها بسیارخطرناکه!!
سید 29 خرداد 1397
در پاسخ به متن بالا خاطرنشان می سازد نیروگاه هیچ نقشی در انتخاب سوخت ندارد و این موضوع از دغدغه های اصلی نیروگاه است که به صورت جدی در حال پیگیری از مسئولین امر می باشد . در واقع استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه هم به دلایل فنی و هزینه ای و تبعات زیست محیطی مقرون به صرفه نیست و سالهاست که مشکلاتی برای نیروگاه ایجاد نموده است که می بایست از سوی شرکت ملی گاز ایران سهمیه سوخت گاز کامل به نیروگاه تعلق بگیرد . گرچه در سالهای اخیر استفاده از سوخت مازوت روند نزولی داشته ولیکن با احداث خط لوله دامغان کیاسر به نکا به دلیل عدم تخصیص گاز با فشار مناسب هنوز قادر به استفاده کامل از سوخت گاز نمی باشد که می بایست از سوی وزارت نفت - شرکت گاز و مسئولین استانی این امر مرتفع گردد . عدم استفاده از سوخت مازوت خواست اصلی نیروگاه و کارکنان خالص و متعهد نیروگاه است که شبانه روز و بی وقفه برای تولید برق پایدار زحمت می کشند تا هموطنان و صنایع استان و کشور بی برق نباشند چراکه بدون برق قادر به زندگی در حال حاظر نخواهیم بود . بنده از پرسنل نیروگاه بوده و خواستم شفاف سازی نمایم.
پاسخ ها به این نظر
کارگر نیروگاه 29 خرداد 1397
یعنی تذکر فرماندار تاثیری نداره . نیروگاه کار خودشو می کنه . ستاد بحران هم الکی تشکیل شد . آخرش اینه که مدیرعامل نورچشمی کارش رو ادامه بده چون توی وزارت نیرو پارتی داره . من فکر می کنم اگر مدیری بومی و دلسوز بر سر کار باشه دلش بیشتر برای ما می سوزه . آقای استاندار لطفا پیگیر باشید . در دوره مدیریت فعلی حرف مردم به جایی نمی رسه .
بلبل 29 خرداد 1397
باسلام مگرتواستان نیروی بومی کم داشتیم که ازخراسان آوردند.بخدامازوت پدرمارودرآورد.
خرم 28 خرداد 1397
هیچ تذکری نبوده.نیروگاه اقایون رواورده که به نیروگاه گازدرتمام.فصل سال بدهند.که الان قضیه برعکسه.شمال نیوز حیا کن ودج کن نظرات.رو
رضا 28 خرداد 1397
با احترام. چه عجب که یک مفام استانی واکنش نشان داد.ولی بسیاری از اهالی استان مطلع نیستند که الودگی اصلی نیروگاه حرارتی گاز (ناکس )است.این گاز حاصل ترکیب نیتروژن با اکسیژن است که در دماهای بالا ودر حجم وسیعی در نیروگاه حرارتی تشکیل و منتشر میشود .این گاز هم برای سلامتی موجودات زنده خطر ناک است .وهم مفدار ان چنان زیاد است که ممکن است سبب تغییرات افلیمی و اب و هوای منطقه گردد. در تمام دنیا سعی بر ان بود که این نیروگاهها بدور از مناطق جمعیتی تاسیس شده و بدون فیلتر کار نکند ؟؟؟. ودر حال حاصر سعی بر انست که از روشهای دیگری برق تولید شود.
راستی این گاز خرمایی رنگ خروجی از نیرو گاه که تا دهها کیلومتر از منطقه را در بر میگیرد همان ناکس نیست؟

راستی چرا بارشها در سالهای اخیر از غرب تا امل و بابل ختی تا قاءمشهر امده ودر ساری اطراف از بارانهای منطقه ای خبری نیست. ولی در گلستان باران و برف بیشتری می بارد. فقط گاهی جبهه های هوایی و تند باد های گذری باران های رگباری و کوتاه را به ساری می بخشد ؟؟؟

چرا مدیران استانی پس از بحران واکنش نشان میدهند؟
پرسنل 20 ساله شیفت نیروگاه 29 خرداد 1397
برای سایت شمال نیوز و خبرنگاران اون بسیار متاسف هستم که تیتر خبر رو ناشیانه و ناآگاهانه و غیر واقعی درج کردند .
حقا که ما مازندرانی هستیم .
با مازوت باید از ریشه جنگید نه کسی که مجبور به استفاده از مازوت هست و خالصانه داره برق تولید میکنه تخریب نمود .
برای سایت شما که اخبار رو غیر واقعی و سوژه ولر درج می کنید متاسف هستم .
لطفا از حول حلیم تو دیگ نیفتید ...
جواد 30 خرداد 1397
واقعا جای تاسفه که ترس داری پیامها رو درج کنی تاحالا چند بار نظر ارسال کردم ولی درج نکردی؟
پاسخ ها به این نظر
پاسخ شمال نیوز 31 خرداد 1397
کاربر گرامی ؛ جنابعالی با یک «آی پی » تعدادی پیام ارسال نمودید که سیستم فنی سایت اجازه می دهد تا تنها یکی از آنها تایید شود . شما در چند پیام با نام های « حسین » ، « جواد » ، « احمدی » و ..... پیام هایی را ازسال نمودید که امکان انتشار آن بدلیل احترام به افکار عمومی و هم فنی وجود ندارد . دوست گرامی ؛ اینکه جنابعالی با ارسال دهها پیام قصد القای دیدگاه خود به مخاطب را داشته باشید صحیح نیست . حمایت از مدیریت نیروگاه در راستای انجام صحیح ماموریت های محوله مورد نظر ما نیز می باشد و در گذشته نیز همواره این حمایت های رسانه ای از سوی شمال نیوز صورت پذیرفت . البته نقد و انتقاد را نیز بخشی از کارکرد حمایتی رسانه می دانیم . اما ارسال دهها پیام در حمایت از یک مدیر و مجموعه از سوی یک فرد با چند نام را پسندیده نمی دانیم و القای نظر شخصی به دیگران قلمداد می کنیم و از ان جلوگیری می نماییم . موفق باشید .....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.516 seconds.