.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله طبرسی:« رمضان» ماه تطهیر و خودسازی است
نماینده ولی فقیه در مازندران از ماه رمضان به عنوان اول سال عمر عبادی انسان، ماه تطهیر و خودسازی یاد کرد.

به گزارش شمال نیوز، آیت الله نورالله طبرسی در اختتامیه مباحث اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان در جمع کارکنان سپاه کربلا، ضمن بجا آوردن شکر خدا به‌واسطه قرار دادن ماه برکت و رحمت رمضان و درک روزهای خاص آن و با آرزوی اینکه جزو مرحومین خداوند در ماه مبارک باشیم نه محرومین گفت: رمضان ماه محاسبه بهاء مؤمنین است و باید حساب کنیم که به چه میزان آن را درک کرده و توانسته‌ایم جبران گذشته کنیم و مشمول رحمت عامه و خاصه ذات اقدس باری‌تعالی قرار گیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران افزود: آیا توانسته‌ایم از برخی اخلاق، رذایل، پلشتی‌ها و گناهان خود را نجات داده و با اعمال شایسته درشب های رمضان ذخیره‌ای برای آخرت جمع کنیم؟ تا خدا ما را به برکت انفاس اولیا الله و اتقیا الله مشمول رحمت خاصه خود کند ؟

وی با اشاره به یکی از دو معنای واژه رمضان گفت: رمضان به معنای باران پائیزی است لکن همان‌گونه که پس از گرمای تابستان و فراگیری گردوغبار بر همه عرصه، باران پائیزی موجب شستشو و پاکی زمین و زمان می‌شود، ماه مبارک رمضان و انجام اعمال آن با درک درست، موجبات پاکی انسان از معصیت،گناهان، پلشتی و رذالت می‌شود.

آیت الله طبرسی در معنی دوم رمضان آن را زمین سوزان خواند و به نقل از سیدابن طاوس در اقبال افزود: آغاز ماه مبارک رمضان، درواقع اول سال عمر عبادی انسان است، لکن همان‌گونه که سال قمری، میلادی و شمسی برای حساب‌وکتاب‌های دنیوی و روزمره زندگی در جوامع محسوب می‌شود، ماه رمضان آغاز سال عبادی والهی است که شب قدر با تقدیر الهی ، سرنوشت یک‌ساله انسان مو من را رقم می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مازندران ادامه داد: حقیقت سال همان "شب قدر" است که در آن تقدیر امور یک سال آینده مؤمنین رقم می‌خورد، لذا با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار می‌گیریم خداوند متعال بر اعمال مؤمنین روزه‌دار نظر انداخته و سرنوشت‌ها را با آن معیار تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید قدر این روزها و فرصت‌ها در ماه مبارک رمضان را برای حفظ دستاوردها و تقدیر یک‌ساله دانست بیان کرد: ماه رمضان گناهان را می‌سوزاند و با پاکی انسان را دوباره متولد می‌کند لذا بر اساس فرامین ائمه معصومین(ع) در این ماه، مؤمنین روزه‌دار از هر گناهی پاکیزه شده که رمضان، ماه تطهیر، تزکیه، خودسازی و ارتباط باخدا و ماه میهمانی خدای میزبان است.

امام جمعه ساری با یادآوری اینکه در ماه مبارک رمضان خواب و اعمال مؤمنین عبادت است، اظهار داشت: در روایت آمده هنگامی‌که شعله‌های جهنم با سرعت به‌طرف گناهکاران حرکت می‌کند به‌یک‌باره چنانکه در برابر سدی قرارگرفته در برابر انسان‌های روزه‌دار می‌ایستد، زیرا روزه، انسان را از خشم آتش جهنم نجات می‌دهد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.