.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محصولات کشاورزی مازندران رقیب ندارند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه در بحث محصولات کشاورزی رقیب خارجی نداریم درباره واردات برنج گفت: واردات برنج برای تأمین کسری نیاز است.

به گزارش شمال نیوز،دلاور حیدر پور میزان کسری برنج کشور را حدود ۵۰۰ تا یک‌میلیون تن اعلام کرد و گفت: این میزان باید از طریق واردات تأمین شود.

وی درعین‌حال درباره آفات محصولات به‌ویژه برنج وارداتی گفت: همه محصولاتی که وارد کشور می‌شود از سوی سازمان حفظ نباتات و قرنطینه نظارت و کنترل می‌شوند و در صورت عاری بودن از آفات نباتی و گیاهی اجازه ترخیص می‌یابند.

وی بابیان اینکه آفات برنج وارداتی را تائید نمی‌کنیم افزود: برنج وارداتی برای محصول مازندران آفتی ندارد و نگران‌کننده نیست و آفت انباری نظیر شپشک تنها مخصوص برنج نیست و اگر شرایط انبار خوب نباشد محصول دچار آفت می‌شود.

حیدر پور از توقیف محموله چوبی در بندر نوشهر به دلیل آفت خبر داد و گفت: این محموله یا باید بازگشت داده و یا امحا شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: هر محصولی که باید وارد کشور شود اگر قرنطینه‌ای باشد اجازه ورود نمی‌دهیم و به‌عنوان نمونه گندم پاکستان هرچند مازاد بوده ولی چون دارای علف هرز است و یا پنبه کشورهای دیگر به دلیل داشتن آفت اجازه واردات به کشور را ندارند، همچنین اجازه ورود شلتوک برنج را نمی‌دهیم زیرا ممکن است دارای تخم و لارو حشره باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین درباره کشت دوم برنج گفت: به دلیل شرایط کم‌آبی، کشت برنج در استان‌های غیر از گیلان و مازندران موردحمایت وزارت جهاد کشاورزی نیست و دولت نیز مصوبه‌ای در این زمینه داشته است و باید کشت برنج در سایر استان‌ها محدود یا ممنوع شود.

حیدر پور با عنوان اینکه کشت دوم برنج ازجمله راهکارهای برای تأمین کسری برنج موردنیاز کشور است گفت: به دلیل کم‌بارشی و عدم تغذیه مناسب سفره‌های زیرزمینی در برخی جاها ازجمله شرق استان، سیاست کلی استان این است که کشت دوم را با آب چاه توسعه ندهیم.

وی افزود: چاه‌های مازندران سطحی و عمدتاً زیر ۲۰ متر عمق دارند و با توجه به سیاست باید حداکثر ظرفیت برای مهار آب‌های سطحی و هدایت رودخانه‌ها برای کشت دوم استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: درزمینهٔ استفاده از آب چاه برای کشت دوم برنج با توجه به شرایط کم‌آبی توصیه براین است که به آب‌های زیرزمینی فشار نیاوریم اما برای آب رودخانه‌ها و آب‌بندان ها مشکلی نداریم و درعین‌حال منع قانونی برای کشت دوم برنج نداریم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.