.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زادآوری پرندگان مهاجر تابستان گذران در تالاب لپو
مسئول آموزش اداره حفاظت محیط زیست بهشهر از زادآوری پرندگان مهاجر تابستان گذران و پرندگان بومی در تالاب لپوی زاغمرز خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،علی ابوطالبی عبدالملکی اظهار کرد: در حال حاضر حدود دو هزار قطعه از پرندگان مهاجر تابستان گذران و پرندگان بومی تالاب لپوی زاغمرز از جمله انواع یلوه ها، کشیم ها، چنگرها، پرستوهای دریایی و چوپاها در این تالاب زیست می کنند.

وی با بیان اینکه کشیم بزرگ، کشیم کوچک و یلوه ها از پرندگان بومی تالاب لپو و پرستوهای دریایی، چوپاها و چنگرها از پرندگان مهاجر هستند، افزود: در حال حاضر پرستوهای دریایی، چوپاها و تعدادی از چنگرها به دلیل امنیت بالای تالاب لپوی زاغمرز تخم گذاری و زادآوری کردند.

ابوطالبی عبدالملکی خاطرنشان کرد: پرندگان مهاجر تابستان گذران از ابتدای فروردین به تالاب لپوی زاغمرز می آیند و در اردیبهشت لانه سازی و تخم گذاری می کنند و در اوایل خرداد جوجه ها متولد می شوند و پس از دو یا سه ماه که جوجه ها توان پرواز داشتند در مرداد یا شهریورماه مهاجرت می کنند و به سرزمین خود بازمی گردند.

مسئول آموزش اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: قوها از جمله پرندگان مهاجر زمستان گذران هستند که در اواخر آذر به تالاب لپو می آیند و در اواخر اسفند به مناطق سیبری باز می گردند اما در حال حاضر دو بال قو در تالاب لپوی زاغمرز باقی ماندند و مهاجرت نکردند چراکه یک بال قوی فریادکش در فصل زمستان زخمی و درمان شد و یک بال قوی گنگ که بی قراری سفر در آن به وجود نیامد در این تالاب فصل بهار و تابستان را می گذرانند.

ابوطالبی عبدالملکی با بیان اینکه تالاب لپوی زاغمرز سالانه میزبان 6 هزار قطعه پرنده مهاجر زمستان گذران و بیش از هزار قطعه پرنده مهاجر تابستان گذران است، یادآور شد: تالاب لپوی زاغمرز یک زیستگاه غیرحفاظت شده است که بر اثر حفاظت خودگردان مردم محلی و انجمن دوستداران محیط زیست زاغمرز و با وجود حدود هزار شکارچی در روستاهای مجاور این تالاب که در سال های اخیر به شکار "نه" گفتند در فصل زمستان سال گذشته داوطلبانه از 400 قو و 6 هزار قطعه پرنده مهاجر در قالب 40 گونه حفاظت کردند./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.