.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طنین نوای الهی العفو در دیار علویان
آیین ویژه نوزدهم ماه مبارک رمضان نخستین شب از لیالی قدر با نجوای " بک یا الله" والهی العفو" مردم خداجوی و مومنان دیارعلویان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نجواهای عاشقانه و مناجات دعای جوشن کبیر زائران، شب یکشنبه و در نخستین شب از لیالی قدر در فضای حرم های مطهر امامزادگان  (ع ) و مساجد مناطق مختلف شهری و روستایی مازندران طنین افکن بود.
مومنین روزه دار در این شب پر فضیلت در جوار بارگاه امامزادگان والامقام (ع) و مساجد دست نیاز به درگاه خدای متعال بلند کرده و با اشک و آه و زمزمه های یا رب، یا رب با خالق خویش به راز و نیاز نشستند.

این آیین معنوی در بیشتر مناطق دیار علویان با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی آغاز شده و در ادامه دعای

جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت قرائت شد.
مرثیه سرائی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سخنرانی و برگزاری مراسم احیاء شب قدر از دیگر برنامه های این مراسم روح بخش در مازندران بود.

درهمین حال مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم های پرفیض شب های قدر امسال در بیش از 300 آستان مقدس امامزاده مازندران برگزار می شود.

حجت‌الاسلام" ابراهیم حیدری " افزود: برگزاری دعای جوشن کبیر، مراسم سوگواری شهادت امیرالمومنین(ع)، پیشوای اول شیعیان، برپایی خیمه معرفت از جمله برنامه‌های شب‌های قدر در امامزدگان مازندران است.

وی اضافه کرد: ۱۹۲ موقوفه در راستای ماه مبارک رمضان در دیار علویان وجود دارند که بنا به نیات موقوفات، فعالیت‌های زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار ما، این شب ها برای مسلمانان و بخصوص اهل تشیع علاوه بر ارزش هزار ماهه، سوگ هزار ماهه را نیز به همراه دارد، دردی که از گناهان و از غم شهادت مظلومترین یار و یاور پیامبر اسلام بر می آید.

19 رمضان سال 40 هجری حضرت علی علیه السلام رو بسوی مسجد نهاد و به پشت بام رفت و اذان صبح را اعلام فرمود و سپس داخل مسجد شد و خفتگان را بیدار نمود و سپس به محراب رفت و به نماز نافله صبح ایستاد و چون به سجده رفت عبد الرحمن بن ملجم با شمشیر زهر آلود ضربتی به سر مبارک آن حضرت فرود آورد و فرق مبارکش را تا پیشانی شکافت.

خون از سر مبارک علی علیه السلام جاری شد و محاسن شریفش را رنگین نمود و در آن حال فرمود: بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله فزت و رب الکعبة. (سوگند به پروردگار کعبه که رستگار شدم) و سپس این آیه شریفه را تلاوت نمود: منها خلقناکم و فیها نعیدکم و منها نخرجکم تارة اخری (شما را از خاک آفریدیم و به خاک بر میگردانیم و بار دیگر از خاک مبعوث‏تان میکنیم)
شب های قدر فرصت مناسبی برای مسلمانان است تا دلی از غم خالی کنند و نزد خدای خود هم دعای رستگاری کنند و هم مانند کودکی که از غمی به دامن مادر پناه می برد به او رجوع کنند و در غم شهادت پیشوایشان اشک غم بریزند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.