.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیست و دومین جلسه شورای شهر ساری برگزار شد
بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر با حضور همه اعضا و اصحاب رسانه با موضوع طرح نامه‌ها، مصوبات کمیسیون‌ها و نظرات فنی برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور همه اعضا و با موضوع طرح نامه‌ها، مصوبات کمیسیون‌ها و نظرات فنی آغاز شد.

سیدمسعود مدینه رئیس شورا به تبریک اعیاد شعبانیه و دیگر مناسبت‌های این ماه اشاره کرد؛ علیجان شمشیربند نیز ضمن تبریک ایام به بررسی اتفاقات جهان و خاورمیانه پرداخت.

اسفندیار عشوری با اعتراض و آوردن چند سند به صحن شورا، زمینه‌ساز یک بحث یک‌ساعته شد، در این بین تنها فرامرز نقیبی، علی‌اکبر زلیکانی و سیدمسعود مدینه وارد بحث شدند و دیگر اعضا سکوت پیشه کردند و نظاره‌گر بودند.

عشوری گفت: من سؤال زیاد مطرح کردم اما پاسخی نگرفتم، این جلسه با دو پرونده مستند آمدم و در جلسه‌های دیگر با یک پرونده به صحن شورا می‌آیم و در حضور خبرنگاران افشاگری می‌کنم.

وی افزود: دو قرارداد در یک روز در امام‌زاده عباس که قبل این تاریخ، این پروژه افتتاح شده بود، به‌طور سوری بسته شد؛ پروژه امام‌زاده عباس ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال گذشته افتتاح شد و دو قرارداد در ۲۸ مردادماه همان سال بسته شد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: پروژه ۸۰۰ متری خیابان مازیار را طی ۴ فاز تقسیم کردند و با یک پیمانکار قرار داد بستند؛ به‌عنوان مثال می‌خواهند در یک خیابان برق را جابه‌جا کنند، پروژه را سه تکه می‌کنند تا به یک پیمانکار خاص بدهند.

عشوری عنوان کرد: ۵ ماه پی در پی به رشیدی معاون فنی شهردار گفتم، جلوی کار غیرقانونی و خلاف را بگیرد اما حریف نشدم؛ در کمیسیون‌هم مطرح شد اما اتفاقی نیفتاد.

وی اضافه کرد: یک‌سری قراردادها را شهرداری به پیمانکار و آقای خاص می‌دهد و می‌گوید انجام بدهد و بعد قراردادش را می‌بندند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: در تاریخی خاکبرداری دفن زباله کیاسر ـ تلمادره که کل قرارداد ۲۵۰ هزار مترمکعب است، با پیمانکار دست دوم ۷۰۰ میلیون تومان و بعد از دو ماه با پیمانکار دیگر ۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان قرارداد بسته شد، تقریباً ۵ برابر بیشتر.

عشوری تأکید کرد: گفتم قراردادها را باطل کنید، قبل جلسه به معاون شهردار گفتم، اگر پاسخ ندهند و جلوی آن را نگیرند، شخصاً به دادگاه می‌روم و شکایت می‌کنم.

وی تصریح کرد: اعضای شورا! همیشه به به و چه چه کردن نیست و از خوبی بگویید، از این همه تخلفات زایدالوصف هم بگویید، اگر اطلاعات و اسنادم درست بود جلوی این کارها را بگیرید و اگر اشتباه بود، به اطلاع اصحاب رسانه برسانید.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه من چند ماه پیش به شهرداری نامه زدم اما پاسخ سؤالاتم را نگرفتم، اضافه کرد: اگر دل‌تان نمی‌خواهد در جلسه شورا بگویم، یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب می‌دهم و افشاگری می‌کنم.

عشوری یادآور شد: سود پیمانکاری‌ها ۳۰ درصد باشد نه اینکه سود یک پیمانکاری به ۵۰۰ درصد برسد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از تخلفات این است که شهرداری قبل از اینکه پیمانکاری برنده شود، کسی را خودش انتخاب می‌کند تا کار را انجام دهد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: موضوعی که عشوری مطرح کرد، در کمیسیون مطرح شد و دبیر کمیسیون نیز بازدید کرد، ۴۰ درصد کار در پروژه انجام شده است.

فرامرز نقیبی عنوان کرد: یک سال است که عضو شورای یک سازمان شدم اما اصلاً شورای سازمان تشکیل نشد؛ خودمان را از گردونه مدیریت شهری حذف کردیم.

وی افزود: به همراه خبرنگاران و دستگاه جی پی اس و پیمانکار دست اول و دوم به محل پروژه برویم، شهامت داشته باشند و بگویند، فکر نکنند می‌توانند ما را بپیچانند.

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: قرار شد کاری که پیمانکار انجام داد، نقشه‌برداری شود و هر مقداری که انجام شده دقیق محاسبه شود اما مهندس عشوری به ابطال قرداد اصرار دارند.

علی‌اکبر زلیکانی ادامه داد: خیلی وقت‌ها برای اینکه پروسه یک پروژه کوتاه‌تر شود در چارچوب قانون انجام نمی‌شود، از معاون فنی شهرداری می‌خواهم پروژه‌ها پشتوانه مطالعاتی قوی داشته باشند تا در اجرا نتیجه مطمئن به‌دست آید تا مجبور نشوند یک پروژه را به چند قسمت تقسیم کنند.

در ادامه معاون فنی شهردار ساری تصریح کرد: ما یک قرارداد با پیمانکار داریم و به آن نگاه می‌کنیم و وارد موضوع قرارداد پیمانکاران با هم نمی‌شویم.

عباس رشیدی گفت: در هفته‌های آینده افتتاح پارک مادر را در دستور کار داریم، آسفالت خیابان‌های منتهی به ساعت از هفته آینده استارتش زده می‌شود.

قاسم قاسمی رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر ساری نیز خاطرنشان کرد: در راستای اقدامات وسیع فرهنگی در چند سال گذشته و افتتاح بوستان ولایت به‌عنوان شناسنامه فرهنگ غنی مردمان شهر ساری، روز اسطوره بزرگ تاریخ کشورمان روز آرش، به‌عنوان روز ساری انتخاب شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.