.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دادستان های مازندران جلوی تخریب محیط زیست را بگیرند
دادستان ساری، خواهان ورود دادستان ها برای جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط زیست در استان شد.

به گزارش شمال نیوز، سید یونس حسینی عالمی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری با تقدیر از خبرنگاران و با عنوان اینکه خبرنگاران بالاترین رسالت را در اصلاح نظام اجتماعی، اداری و قضایی در نحوه عملکرد دارند اظهار داشت: مسئله اصلی در مازندران، نظارت بر دادسراهای استان، جلوگیری از تخریب اراضی ملی و حفظ این سرمایه عظیم برای نسل های های آینده و حفظ محیط زیست و اصلاح مواد دفع کننده در محیط زیست است.

وی با اشاره به تولید سه هزار و ۱۰۰ تن زباله در استان گفت: این میزان در ایام تابستان و تعطیلات به چهار برابر افزایش می یابد و باید برای دفع اصولی و بهداشتی آن برنامه ریزی شود و تاکنون در بحث تفکیک زباله کارهای خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست.

حسینی عالمی به پیگیری دستگاه قضایی در زمینه موضوع زباله یادآور شد: دفع زباله در ساری و شهرستان ها باید اصلاح تا این مسئله حل شود و در شهرستان ساری نیروگاه زباله سوز در مراحل پایانی قرار دارد.

دادستان ساری ادامه داد: متاسفانه تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری به موقع وارد نشد و در دیگر شهرستان ها از جمله نوشهر، بابل کارهای خوبی صورت گرفته است.

زباله معضل اصلی مازندران است

وی زباله را معضل اصلی در استان و کشور برشمرد و دفع پسابها را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: در حال حاضر دو کشتارگاه صنعتی در استان داریم و پساب برخی کشتارگاه غیربهداشتی دفن می شود.

حسینی عالمی درباره وضعیت کشتارگاه چالوس و غیربهداشتی ان گفت: این کشتارگاه با پیگیری های رسانه سه روزه تعطیل شد.

دادستان مرکز مازندران بر لزوم حمایت از خبرنگاران و رسانه ها تاکید کرد و گفت: خبرنگاران وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی دارند تا مسائل استان و جامعه را بدون تعارف پیگیری کنند و تا آنجایی که وظیفه قانونی است از خبرنگاران در وظیفه اطلاع رسانی حمایت قضایی خواهیم کرد زیرا باید خبرها به گوش مردم برسند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران چشم های مسئولان در بیان مطالبات مردم هستند و وظیفه ما حمایت از آنان و پیگیری حقوق عمومی است.

دادستان ساری، پیگیری حقوق عامه در همه زمینه ها را از مهمترین وظایف دستگاه قضایی برشمرد و گفت: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گرفته شود و آیین نامه ای تهیه و ابلاغ می شود و باید هرگونه ساخت و ساز توسط دهیاران و بخش های مرتبط اعلام و اطلاع رسانی شود.

حسینی عالمی یادآور شد: باید جلوی تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را بگیریم و دادستان ها وظیفه دارند در این زمینه بدون تعارف و در اسرع وقت پیگیری لازم داشته باشند.

وی خواهان ورود دادستان ها در زمینه محیط زیست، منابع طبیعی، سواحل و غیره شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.