.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران روی لبه تیغ خشکسالی قرار دارد/ مدیریت مناسبی بر منابع آبی وجود ندارد
مدیرکل هواشناسی استان مازندران با بیان اینکه مازندران روی لبه تیغ خشکسالی، بی‌آبی و تغییر اقلیم قرار گرفته است، گفت: مدیریت مناسبی بر منابع آبی در کشورمان وجود ندارد.

به گزارش شمال نیوز، سیدمحمدرضا رضوی دیشب در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه مازندران روی لبه تیغ خشکسالی، بی‌آبی و تغییر اقلیم قرار گرفته است، اظهار کرد: توهم این را داریم که در یک استان پُرآب زندگی می‌کنیم، غافل از اینکه وضعیت آبی و اقلیمی ما عوض شده است.

وی افزود: سال گذشته، 3.4 در فصل زمستان و در ارتفاعات افزایش دما داشته‌ایم و این یعنی سال آبی مناسبی پیش‌رو نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران تصریح کرد: در ایران، 700 هزار حلقه چاه مجاز حفر شده است و آمار درستی از چاه‌های غیرمجاز نداریم.

رضوی با بیان اینکه در کشور ما، مدیریت مناسبی بر منابع آبی وجود ندارد، اظهار کرد: ایران در منطقه تنش و استرس شدید آبی قرار دارد و 60 الی 80 درصد برداشت اضافه در بخش آب داریم.

وی ادامه داد: مسافرانی که به استان سفر می‌کنند جز پسماند و مصرف بی‌رویه آب، عواید دیگری برای استان ندارند چراکه آنان حتی آب معدنی را هم با خود می‌آورند و در حال حاضر هجوم جمعیت به سمت شمال ایران است و اگر مدیریت نکنیم مشکل جدی به وجود خواهد آمد.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران تصریح کرد: ایران جز کشورهایی است که بیش از 40 درصد از منابع آبی خود را برداشت کرده است و در طول چندسال اخیر، میزان منابع آبی ایران از 130میلیارد مترمکعب به 88 میلیارد مترمکعب رسید.

رضوی در پایان گفت: در کشور 36درصد کاهش بارندگی داریم و این در حالی است که در استان مازندران این کاهش 20درصدی است و با بارش‌های امسال فقط 2درصد از کمبود آب جبران شده است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.723 seconds.