.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قضات از قضاوت سرسری پرهیز کنند
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه دستگاه قضایی نباید شرمنده مردم باشد تاکید کرد تا قضات از قضاوت سرسری و بدون اطلاعات پرهیز کنند.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد بعدازظهر یکشنبه مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بابل، اخلاق قضایی و مدیریت قضایی را دو ویژگی مهم دستگاه قضایی برشمرد و گفت: با این دو خصلت می توان استقلال دستگاه قضا را حفظ کرد.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی و قضات باید استقلال خود را حفظ و تحت تاثیر هیچ ارگانی قرار نگیرند تا مردم امنیت و آسایش را در جامعه به وضوح ببینند.

این مقام قضایی در ادامه به قدمت دادگستری شهرستان بابل اشاره کرد و گفت: این ساختمان جوابگوی نیاز این شهرستان نیست و باید به همت و همکاری ارگانهای مختلف ساختمان جدید آن در آینده نزدیک احداث شود.

تقوی فرد افزود: مردم باید وجود امنیت را در جامعه احساس کنند و این از وظایف قوه قضائیه در جامعه است که باید امنیت عمومی ابتدا مورد توجه قرار گیرد و قضات ما به عنوان نمایندگان الهی در جامعه هستند که باید با همکاری و تلاش صادقانه با به روزکردن پرونده ها و رسیدگی از حیث کاهش ورودی ها و سرعت در رسیدگی به پروندها اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار داشت: در شهرستان بابل در حال حاضر ۴۰۰پرونده نسبت به سالهای گذشته کاهش ورود داشتیم و ۶۰۰ پرونده اجرای مدنی در این شهرستان افزوده شده است که جای تاسف است.

وی همچنین افزود: دستگاههای قضایی نباید شرمنده مردم باشد و رفتار قضات به عنوان جانشینان عادل خدا در روی زمین باید به گونه ای باشد که مردم به آنان اعتماد کنند و نباید هیچ ظلمی بر مردم وارد شود و قضات باید از قضاوت سرسری و بدون اطلاعات بپرهیزند و باید با دقت تکلیف خود را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: قضاوت باید با نهایت دقت و با سعه صدر انجام و به پرونده ها رسیدگی شود تا حق هیچ مظلومی پایمال نشود.

شایان ذکر است در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حسینی عالمی رئیس دادگستری پیشین شهرستان بابل، وکیلی راد به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بابل معرفی شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.301 seconds.