.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۳۰ خدمت بیمه ای برای حمایت از بیماران ویژه بازنگری شد
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۱۳۰ خدمت پایه برای ارتقای پوشش بیمه ای و حمایت از بیماران ویژه از لیست بیمه خارج و بازنگری شده است.

به گزارش شمال نیوز، قاسم جان بابایی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۹۷ گفت: اتمام بازنگری خدمات پایه که در برنامه ششم توسعه آمده است از اولویت های وزارت بهداشت است زیرا امور اجرایی باید در قالب قانون صورت پذیرد و ما باید پاسخگوی قوانین باشیم.

دکتر جان بابایی با تاکید بر بازنگری خدمات پایه سلامت جهت پوشش بیمه‌ای خدمات پرتواتر در جهت حمایت و حفاظت مالی از بیماران بویژه بیماران خاص خبر داد و اظهار داشت: حدود ۵۶۰۰ خدمت پایه داریم که با همکاری و تایید انجمن‌ها و گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی تاکنون ۱۳۰ خدمت را بازنگری و از لیست بیمه خارج کردیم و تا پایان سال ۹۷ حدود ۳۰۰ خدمت پایه بازنگری خواهد شد.

جان بابایی با بیان اینکه از اولویت های دیگر معاونت درمان وزارت بهداشت تدوین گایدلاین ها و استانداردهای خدمت است، گفت: تاکنون ۶۱ گایدلاین و راهنمای بالینی آماده شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از وظایف حوزه درمان ارزان کردن هزینه درمان برای مردم است تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در کاهش هزینه‌های درمان اصلاح ساختار نظام درمان کشور است که این امر مهم با کاهش تقاضای القایی در برخی خدمات پر هزینه، سطح بندی خدمات بر اساس لایه بندی بیمارستان ها و متناسب با آن اختصاص تجهیزات و نیروی انسانی مناسب و تدوین شده است که انشالله بزودی آیین نامه ی آن ابلاغ خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ آئین نامه مراکز جامع توانبخشی ، از ابلاغ خدمات طب تسکینی و مراقبت های در منزل خبر داد و گفت: در حوزه مدیریت خدمات ناباروری نیز ، آیین‌نامه مربوط به ساماندهی مراکز بر اساس استانداردهای جهانی به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه، ارتقای اورژانس‌ها را از دیگر اولویت‌های این معاونت در سطح کشور ذکر کرد و بیان داشت: تکمیل شبکه‌های اورژانس ۱۱۵ همراه با افزایش مهارت تیم‌های اورژانس پیش بیمارستانی، بهبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی و تجهیز آمبولانس ها به مانیتور از مهمترین اولویت‌های معاونت درمان است.

دکتر جان بابایی با اعلام این که به منظور دستیابی به اطلاعات به روز سرطان، از این پس هر بیمار سرطانی از طریق یک کد شناسایی که در سامانه یکپارچه مدیریت سرطان ثبت خواهد شد و در سراسر کشور قابل شناسایی است گفت : این موضوع برای سایر افراد دارای بیماریهای مزمن مانند بیماران مبتلا به MS نیز انجام خواهد پذیرفت./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.072 seconds.