.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادیانی:کانون اقتصادمقاومتی تکیه بر کالای ایرانی است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس کانون اقتصادمقاومتی را تکیه بر کالای ایرانی برشمرد و اقتصاد مقاومتی را علمی روز و مبتنی بر اقتصاد کشور دانست.
ادیانی:کانون اقتصادمقاومتی تکیه بر کالای ایرانی است

به گزارش شمال نیوز، سیدعلی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره شعار سال که ‌" حمایت از کالای ایرانی" است، گفت: هر کشوری که بخواهد استقلال ملی خود را حفظ کند، باید به اقتصاد ملی خود توجه داشته باشد و توجه به اقتصاد ملی در یک کشور به فرهنگ آن ملت باز می‌گردد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری به تأکید مقام معظم رهبری بر تقویت پایه‌های اقتصاد کشور، عنوان کرد: منظومه ارزشمند، علمی و مبتنی بر اقتصاد کشور تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شد و در این خصوص چند نوع موضع گیری انجام گرفت.

وی، دسته اول موضع‌گیران در برابر اقتصاد مقاومتی را کسانی خواند که در بیرون از کشور این مهم را نوعی ریاضت اقتصادی خواندند و افزود: دسته دوم نیز کسانی بودند که اقتصاد مقاومتی را دست نیافتنی دانستند که این گروه در لباس اساتید دانشگاه و حوزه‎های علمیه ظاهر شدند و در داخل و خارج از کشور این موضوع را القا کردند و اما دسته سوم ملت بزرگ ایران بودند که اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه شفا بخش اقتصاد کشور می‌دانستند.

ادیانی اظهار کرد: جالب اینجاست که امروز ترامپ رئیس جمهور آمریکا به نوعی تئوری سیاست اقتصاد مقاومتی را اجرایی می‌کند و به  نظر می‌رسد مشاوران اقتصادی عاقلی در کاخ سفید او را راهنمایی می‌کنند؛ از سوی دیگر چین و آلمان و انگلستان بعد از جنگ با همین گفتمان پایه‌های اقتصاد کشورشان را تقویت کردند.

وی تصریح کرد: وقتی ترامپ ورود کالاهای چینی را ممنوع می‌کند و یا اجازه واردات کالاهای اروپایی فراتر از ظرفیت مورد نیاز آمریکا را نمی‌دهد؛این یعنی پیاده کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که از منطق دو بال تجربه و علم روز اقتصاد بهره برده است.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: پایه و بنیان اقتصاد مقاومتی در فصل درخشان نامگذاری سال 97 در منظومه اقتصاد مقاومتی تفسیر می‌شود به طوری که مرکز ثقل و کانون اقتصاد مقاومتی تکیه بر کالای ایرانی است.

وی یادآور شد: حمایت از کالای ایرانی باید در راستای تولید صادرات محور باشد و با این نگاه استفاده از کالاهای بنجل و قاچاق ممنوع می‌شود.

ادیانی راد یکی از اقدامات مجلس در مقطع کنونی را تنقیح قوانین در جهت حمایت از کالای ایرانی برشمرد و گفت: در این زمینه مجلس قطعا باید خلأهای قانونی را به سرعت رصد و نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه کالای ایرانی مورد حمایت باید دوشاخصه مهم داشته باشد،عنوان کرد: نخست اینکه هزینه تولید این کالا باید به قدری باشد که این کالا در قیاس با تولیدات سایر کشورها به لحاظ اقتصادی قدرت رقابت داشته باشد و دوم اینکه این کالاها صادارت محور باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: دولت نیز باید نسبت به ممنوعیت واردات کالاهای خارجی اهتمام جدی بورزد و طوری شود که در پایان سال 97 مقام معظمی رهبری از عملکرد مسئولان در این زمینه رضایت داشته باشند./


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.45 seconds.