.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شب آرزوها؛ سجده عبودیت بنده در پیشگاه معبود/ شبی برای بارش کرامت الهی
نخستین جمعه ماه رجب به شب لیلة‌الرغائب نامگذاری شده‌است. شبی که درِ رحمت و بخشش پروردگار به سوی تمام بندگان گشوده می‌شود و فرشتگان الهی با حضورشان زمین را ستاره باران می‌کنند. شبی برای سجده بندگی در پیشگاه پروردگاری که کرامتش بی‌انتهاست و بخششش نهایتی ندارد.

به گزارش شمال نیوز، نخستین شب جمعه ماه رجب به شب لیلة‌الرغائب نام‌گذاری شده‌است، شبی که فرشتگان آسمانی به سوی زمین روانه می‌شوند تا رحمت‌های الهی را برای بشر به ارمغان آورند.

شب بخشش‌های بسیار که شب آرزوها نام گرفت تا بنده، سجده عبودیت پروردگار را به جای آورد و حاجات خود را تنها از یاری حقیقی، طلب کند.

رجب، ماهی پر از خیر و برکت است، ماه استتغفار برای آمرزش گناهان و زدودن پلیدی‌ها از خویشتن خویش، لیلةالرغائب نیز در این ماه پر خیر و برکت، درخششی خاص دارد تا پَرِ پرواز بندگی را بار دیگر در انسان زنده کند.

شبی که به سفارش بزرگان دین، اعمال مختلفی برای آن در نظر گرفته شده‌است تا راه این اوج گرفتن، آسان‌تر گشوده‌شود.

روزه‌گرفتن در پنجشنبه اول ماه رجب سفارش شده‌است، در این شب، مابین نماز مغرب و عشا، دوازده رکعت نماز توصیه شده‌است که در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر و دوازده مرتبه سوره توحید خوانده‌می‌شود.

هنگامی که دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الاْمِّیِّ وَعَلی آلِهِ» گفته شود، پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» گفته‌شود، پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر «رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الاَعْظَمُ» گفته‌شود، سپس به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر «سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» گفته‌شود و پس از آن، انسان حاجات خویش را از پروردگار طلب کند.

انسان از لحظه خلقتش تا کنون همواره مورد توجه معبود خویش، بوده‌است، پروردگاری که به بهانه‌های کوچک و بزرگ، دست نوازشگری را بر وجود انسان می‌کشد و درِ درگاهش به روی تمام موجودات حتی گنهکاران گشوده‌است، معبودی که پناه بی‌پناهان است و تنها آرام‌بخش دل‌هاست.

آن لحظه که ناامیدی و بی‌پناهی وجود را در برمی‌گیرد و تمام دنیا از انسان، رویگردان است، تنها آغوش توست که تا ابد به روی تمام بندگان گشوده می‌ماند.

پروردگار بی‌همتا، ما از تمام ناامیدی‌های‌مان، امیدمان تنها به سمت توست و تنها در پیشگاه تو، خواسته‌های‌مان را طلب می‌کنیم.

این روزها دنیا با تمام بازی رنگ‌هایش، قصد فریب انسان را دارد و شیطان رانده‌شده با نقاب‌های خوش آب و رنگ، به دنبال نابودی بندگانت است، اما قلب‌مان تنها تو را می‌طلبد و تنها رضای تو را خواهان است.

دل آشفته ما در این روزها تنها با یاد تو آرام می‌گیرد و می‌دانیم که تو بهترین‌ها را برای‌مان رقم خواهی‌زد.

در این شب آرزوها می‌دانیم فرشتگانت تنها بهانه‌ای هستند برای نزول رحمت آسمانیت، می‌دانیم که آنقدر بخششت بی‌انتهاست که شکوفه‌های الهیت تمام زمین و آسمان را فرا می‌گیرد و وجودمان را متبرک می‌کند.

می‌دانیم امشب با تمام بزرگیت در انتظار بندگانت هستی تا بار دیگر درِ بخششت را به روی گنهکاران بگشایی.

ببخش مارا که بی‌نگاه تو هیچیم.

امشب، شب توست، شب بزرگی تو برای بندگانت، شب بخششی که آسمان را فرا می‌گیرد و زمین را نیز به سجده وا می‌دارد.

امشب سجده بندگی می‌کنیم تا به یاد داشته‌ باشیم که تنها تویی برای ما، که بدانیم تویی همان معبودی که مشتاق بازگشت بندگانت به سوی نوری، که به یاد داشته‌باشیم که تنها رضای تو همان سعادت حقیقی است و روشنایی بخش قلب‌هاست.

در این شب از گناهان‌مان درگذر و نظری به حال آشفته‌مان کن، یا غفور، یا کریم، ما را ببخش و آنچه را عطا کن که تو برای‌مان به بهترین شکل رقم زده‌ای./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.