.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار: به وجود بانوان كارآفرين مازندران افتخار مي كنيم

به گزارش روابط عمومي استانداري، محمد اسلامي استاندار مازندران در مراسم تجليل از بانوان نخبه و نمونه استان، ضمن گراميداشت ميلاد حضرت فاطمه (س)، روز زن و گرامي داشت مقام مادر، با بيان اين كه حضرت فاطمه سرور زنان عالم است و مفتخريم كه در مكتب تشيع يكي ازچها بانوي بهشتي را مادر صدا مي زنيم و ميلاد آن بزرگ بانوي جهان اسلام را روز زن و روز مادر نام نهاديم، تصريح كرد: بانوان در مازندران سهم گران قيمتي در تربيت نسل ها و فعاليت هاي مختلف دارند و دوش به دوش مردان و بيش از آنان نقش آفريني مي كنند.

استاندار با اشاره به اين كه حضور زنان مازني در فعاليت هاي سخت كشاورزي و تربيت فرزنداني مومن و متعهد از جمله تجليات نقش آفريني موثر آنان در عرصه هاي مختلف است، خاطر نشان ساخت: مازندران، استان علويان است، سرزمين شيرزناني كه دليرمردان مجاهد را به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام كردند و اين جانب از خدمت به چنين مادران شهيد پرور و بانوان فرهيخته، نخبه و كارآفرين مازندران افتخار مي كنم.

مقام عالي دولت در استان، ياد آور شد: برگزاري يادواره هاي شهدا همواره در مازندران برقرار است و بايد در اين يادواره ها با بهره گيري از مادران و همسران شهدا، تربيت و فرهنگ علوي را در مازندران زنده نگه داريم.

وي با بيان اين كه جامعه بانوان ما رشد قابل ملاحظه اي داشته است، بايد بين استعدادها و ظرفيت هاي شكوفا شده بانوان و فضاي نقش آفريني آنان پلي بزنيم و مسير را براي حضور بانوان در فعاليت هاي مهم و شكوفايي اين استعدادها باز كنيم، اظهار داشت: اداره كل بانوان و خانواده استانداري، براي شكوفايي ظرفيت بانوان به صورت شهرستان محور و با مشاركت و مشاوره فرمانداري ها اهتمام نمايد.
استاندار، با اشاره به اين كه نيازمند ظرفيت سازي براي توسعه استان هستيم و ظرفيت سازي به معناي بزرگ كردن عرصه فضاي كسب و كار است، گفت: امروز نيازمند خط شكني بانوان براي توسعه ظرفيت هاي اقتصادي مازندران هستيم.

اسلامي با بيان اين كه متاسفانه توقف نقش دولت در استخدام ها و پررنگ شدن نقش بخش غير دولتي و خصوصي در ايجاد اشتغال متناسب نبوده است و عرصه كار گسترش پيدا نكرده است، ابراز داشت: توسعه بايد بصورت متوازن اتفاق بيفتد تا واحدهاي توليدي متوقف نگردند و توسعه اشتغال محقق شود.

استاندار با اشاره به اين كه امروز با كسب و كارهاي نوين بويژه در حوزه آي تي روبرو هستيم و بايد با مهندسي مجدد در حوزه اشتغال از اين مسير عبور كنيم، ياد آور شد: امروز نيازمند شكل دادن هسته هاي علمي، فني و مديريتي هستيم تا بتوانند در قالب دانش بنيان در رشته هاي گوناگون ارايه خدمات علمي، فني و بازرگاني را برقرار كنند و دولت هم در اين راستا سرمايه گذاري خاص مي نمايد.

اسلامي با اشاره به اين كه مازندران رتبه اول نرخ نفوذ اينترنت در كشور را داراست ولي متاسفانه بهره گيري خاصي از اين مزيت و زيرساخت هاي فناوري نمي كنيم، افزود: محصولات ما روي دستمان مي ماند چون ظرفيت بازرگاني و فروش نداريم و دولت در تلاش براي حل اين مشكلات است تا جامعه را به سمت اين مشاغل هدايت كند و بانوان و خانواده ها مي توانند در انجام اين مشاغل ساده سهيم باشند.

استاندار با اشاره به اين كه بايد غربالگري فكر و رفتاري داشته باشيم و در مورد اشتغال متحول فكر كنيم و اين مهم نياز به مهارت و سرمايه اندك نياز دارد و ما در مازندران اقدامات خوبي را صورت داده ايم، گفت: در هفته گذشته سامانه روستا كالا راه اندازي شد و امروز هر فرد داراي كالا مي تواند محصولش را از اين طريق عرضه كند. اسلامي ياد آور شد: بايد نگاه و رويكردها به مشاغل مختلف را اصلاح كنيم و از ظرفيت بانوان در كسب كارهاي نوين، مهارتي، خرد و خانگي و مشاغل روستايي بهره گيري نماييم. استاندار، افزود: امروز شرايط فعاليت ها و كسب و كارهاي نوين فراهم است و بانوان مي توانند پرچم دار اين تحول باشند. در اين مراسم با حضور استاندار مازندران از بانوان نخبه و نمونه استان تجليل شد.

در آغاز اين مراسم سميه قاسمي طوسي، مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري، در خصوص برنامه هاي هفته زن در مازندران و نقش زنان در توسعه استان مطالبي ارايه نمود.

 

به وجود بانوان فرهيخته، نخبه و كارآفرين مازندران افتخار مي كنيم /  امروز نيازمند خط شكني بانوان براي توسعه ظرفيت هاي اقتصادي مازندران هستيم
به وجود بانوان فرهيخته، نخبه و كارآفرين مازندران افتخار مي كنيم /  امروز نيازمند خط شكني بانوان براي توسعه ظرفيت هاي اقتصادي مازندران هستيم
به وجود بانوان فرهيخته، نخبه و كارآفرين مازندران افتخار مي كنيم /  امروز نيازمند خط شكني بانوان براي توسعه ظرفيت هاي اقتصادي مازندران هستيم  

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.236 seconds.