.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتماد به غرب کار درستی نبوده و نیست
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن ضعف کشور را در بحث اقتصاد قرار داد، گفت: اعتماد به غرب کار درستی نبوده و نیست.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم، تجلیل و معارفه دادستان مرکز مازندران که در دادگستری کل استان برگزار شد با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام جعفری که بیش از یک دهه دادستان مرکز استان بودند و با خیر مقدم به به سیدیونس حسینی‌عالمی به عنوان دادستان جدید اظهار کرد: امیدواریم آن‌گونه که شایسته مردم ولایت‌مدار استان سرسبز مازندران در کنار سایر دستگاه‌ها و هماهنگی با رئیس کل دادگستری استان به شایستگی کار خود را آغاز کرده و در این سنگر بتوانند دادستان نمونه‌ای باشند.

وی افزود: استان مازندران با ویژگی‌های خاص گردشگری، کشاورزی و صنعتی و با مردم خوبی که در دوران چهار دهه انقلاب جایگاه رفیع خودشان را از اسلام و ولایت در عمل نشان دادند بیش از 10 هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده هزینه و سرمایه‌ای برای این مردم است و هر چه بیشتر بتوانیم وظیفه خودمان را بهتر انجام دهیم شایسته خلق خداست.

دادستان کل کشور تصریح کرد: هنگام انجام هر کاری باید به دو اصل توجه داشته باشیم، یکی مبتنی بر علم و دانش آن کار باشد و دیگری مبتنی بر عقل و اندیشه باشد. مراقب باشیم کاری را بدون دانش و تدبیر انجام ندهیم ما مسلمانیم و این راه و خط مشی ماست و کار را باید به متخصصانش بسپاریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه مدافع حقوق مردم هستیم و در مقام قضاوت و ایجاد امنیت، حفظ حقوق اسلامی، عدالت محوری قرار گرفتیم و باید در مسیر درست گام برداریم، ادامه داد: کار ما بسیار با اهمیت است داشتن این دو ابزار مهم بسیار مهم است دانش قضایی و حقوقی و هم تعقل و تدبر و دوراندیشی در اجرای آن مدنظر است.

منتظری خاطرنشان کرد: دادستان بیش از 360 وظیفه بر عهده دارد و به عنوان کسی که ریاست بر دادسرا را دارد و اگر پرونده‌ای در دادسرا درست بسته شود دیوان عالی کشور مسیر درست را طی می‌کند، حکم دادستان در فرآیند رسیدگی قضایی به یک پرونده از نقطه شروع تا اجرای نقش بی‌بدیلی دارد.

وی با اشاره به اینکه بحث نظارت بر دادسرا که جایگاه جدیدی است هم باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: ریاست بر ضابطان که کسانی هستند که تحت تعلیم و نظر دادستان باید عمل کنند که نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه، بسیج و سایر دستگاه‌های مربوط که ضابط به حکم دادستان باید باشند، ضابطان تحت ریاست دادستان در حوزه ضابط بودن هستند و حتی اجازه ضابطان منوط به داشتن کارت ضابطان است که صدورش بر عهده دادستان کل است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: همه این موارد نشان‌دهنده اهمیت جایگاه و وظایف سنگین دادستان است، بیش از 170 عنوان حقوق عمومی استخراج شده که با اولویت‌‌بندی در اختیار دادستان‌های کشور قرار گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه مدیران مکلف هستند به وظایف و تکالیف خودشان به درستی عمل کنند تا دستگاه قضایی ورود پیدا نکند و این کار زیبنده حاکمیت در این کشور نیست، افزود: ما مجموعه‌ای هستیم که باید مکمل همدیگر باشیم.

منتظری تصریح کرد: مسؤولان اجرایی در مقام اجرا باید به درستی عمل کنند، در مازندران مشکل تجاوز به منافع طبیعی وجود دارد دستگاه قضایی پشتیبان شماست.

وی خطاب به استاندار مازندران گفت: مازندران مستعد کارآفرینی است و دادستان‌ها در این عرصه و زمینه در خدمت استان هستند تا به فریاد اقتصاد کشور برسیم و افراد سودجو و خائنین کشور را از بین ببریم تا سنگ‌اندازی نکنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: عوامل نفوذی وابستگی به خارج و جاسوس و دسته دیگر عوامل نفوذی داخلی که یک اختاپوسی را برای سودجویی‌های کلان بوجود آوردند باید از بین بروند.

این مسؤول با اشاره به اینکه دشمن ضعف کشور را در بحث اقتصاد قرار داد، خاطرنشان کرد: اعتماد به غرب کار درستی نبوده و نیست.

منتظری در بخش پایانی به اتوبان قزوین ـ زنجان که با امکانات کم ساخته شده بود و در طول روز 300 میلیون عوارض دریافتی داشت اشاره کرد و گفت: مشخص نبود این مبلغ به حساب چه کسانی می‌رفت در صورتی که بانک مرکزی در ابتدا حق خودش را مطالبه کرده بود و هیچ نظارتی در آنجا توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط نبود تا جایی که دادستان مرکز قزوین خود اقدام به پیگیری کرد و نتیجه‌اش مشخص شدن ضعف در مدیریت دستگاه های اجرایی بود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.072 seconds.