.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ذخیره انباری بیش از ۵۰۰ هزار تن پرتقال در مازندران
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: بیش از ۵۰۰ هزار تن ذخیره انباری پرتقال در مازندران است که می‌‌توان نیاز بازار را برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت تأمین کرد.

به گزارش شمال نیوز، مرکبات مازندران امسال با تولید خوبی مواجه بود با توجه به تراژدی غم‌انگیزی که سال گذشته برای باغداران مازندران به وجود آمد امسال امیدوار هستند بتوانند هم مزد زحمت شبانه‌روزی خود را بدست آورند و هم مرهمی بر زخم‌های سال گذشته آنان باشد.

با توجه به اینکه مرکبات مازندران بخشی از میوه موردنیاز کشور را تولید می‌کند همزمان با برداشت تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارسال آن به سایر نقاط کشور اندیشیده می‌شود که امسال نیز همانند سال‌های گذشته این امر در دستور کار قرار گرفت تا با تولیدات داخلی بتوان نیاز میوه کشور را تأمین کرد.

همچنین امسال محصول مرکبات کشور از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است برخلاف سال گذشته که هیاهو در بازار موجب شد حتی محصولاتی که قبل از برف برداشت شده بود بازارپسندی نداشته باشد.

تأثیر خسارت سال گذشته برف بر مرکبات مازندران حتی تا سال‌ها می‌توان مشاهده کرد، لازم است با برنامه‌ریزی درست در زمینه صادرات بتوانیم اندکی از دردها و رنج‌های باغداران مازندران بکاهیم.

 

*بیش از نیاز مصرفی شب عید پرتقال داریم

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اظهار کرد: برای تنظیم بازار شب عید مرکبات برای کشور حدود ۳۷هزار تن ذخیره‌سازی انجام می‌شود که از این رقم حدود ۲۵هزار تن سهمیه استان مازندران است که در حال ذخیره‌سازی و حمل به استان‌های هدف است تا برای ایام پایانی سال عرضه شود.

محمدرضا شعبانی بیان کرد: این طرح ذخیره‌سازی برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان طراحی شده است که سال‌ها دارد انجام می‌شود که امسال هم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مدیریت تعاونی روستایی و اتحادیه‌های استان مازندران در حال اجرا است، اضافه کرد: در بخش تامین میوه شب عید که پیک مصرف شب عید بوده نیاز است بازار را تنظیم کنند تا با افزایش ناگهانی قیمت و کمبود میوه مواجه نشویم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اعلام اینکه ذخیره‌سازی مرکبات از آذر ماه امسال انجام شده است، گفت: از بهمن ماه امسال به سایر استان‌ها ارسال شده که تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است تا بازار دچار التهاب نشود.

شعبانی با تأکید بر اینکه کمبود میوه در بازار مازندران نداریم، خاطرنشان کرد: بیش از نیاز مصرفی شب عید پرتقال داریم و می توانیم برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت پرتقال را به بازار تزریق کنیم.

وی در پایان گفت: بیش از ۵۰۰هزار تن ذخیره انباری پرتقال در مازندران است که می‌‌توان نیاز بازار را برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت تأمین کرد.

به گزارش فارس، با آغاز فصل پاییز باغداران مازندران به تکاپو می‌افتند تا بتوانند هم نیاز میوه کشور را تأمین کرده و هم گامی در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور بردارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.