.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجربیات نروژ در زمینه زراعت چوب بهره گیری شود
استاندار مازندران، خواهان بهره گیری از تجربیات و تکنولوژی کشور نروژ در زمینه زراعت چوب شد.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی در نشست با سفیر نروژ با بیان این که هدف از این دیدارها، توسعه روابط بین المللی است، یاد آور شد: کشورهایی که فرصت های اقتصادی شان با مازندران شباهت دارد در توسعه مناسبات در اولویت هستند.

استاندار با اظهار امیدواری از این که این دیدار آغازی برای حرکت استان در مسیر توسعه و ورود سرمایه و سرمایه گذاری های جدید باشد، گفت: وجود فرصت های گوناگون در مازندران و ظرفیت ها و علائق فعالان نروژی برای کار با ایران می تواند موجبات توسعه روابط مازندران و نروژ را فراهم کند.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که فرصت های متنوعی در مازندران وجود دارد و فعالان اقتصادی توانمندی در استان هستند، افزود: درحوزه جنگل می توانیم از تجربیات و تکنولوژی های روز آمد کشور نروژ در جهت توسعه زراعت چوب بهره گیری کنیم.

وی با اشاره به این که دریاچه خزر، دومین دریاچه عمیق جهان است و می تواند جاذبه های خوبی برای فعالیت های مختلف از جمله گردشگری دریایی داشته باشد، تصریح کرد: پسماند، موضوع خوبی برای همکاری مازندران و نروژ است و سرمایه گذاران نروژی می توانند از فرصت پسماند در مازندران استفاده مطلوب ببرند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران نروژی می توانند از فرصت پسماند برای تبدیل زباله به کمپوست و انرژی با توجه به راه حل هایی که در اختیار دارند، استفاده مطلوب ببرند.

اسلامی با بیان این که کشت های گلخانه ای، محصولات کشاورزی و گل و گیاه مازندران نیز فرصت های دیگری برای همکاری است و می تواند بخشی از نیازهای نروژ را تامین نماید، اظهار داشت: صنعت توریسم زمینه بسیار مطلوب دیگری است که می تواند زمینه همکاری قرار گیرد و توریست های نروژی می توانند برای دیدار از جاذبه های مازندران به استان سفر کنند.

 استاندار مازندران در پایان خطاب به نوردروم با بیان این که امیدوارم سفر شما در مقام سفیر نروژ در ایران، سنگ بنای ارزشمند و بلند مدت روابط مازندران و نروژ باشد، گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های دو طرف باید تلاش کنید مازندران و نروژ را بهم متصل کنید./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازندرانی 4 بهمن 1396
در کشور ایران و بخصوص شمال کشور هم تجربه کافی و وافی و هم کارشناسان مجرب و کار آزموده برای جنگلکاری و زراعت چوب وجود دارد و نیازی به تجربه و تکنولوژی کشور های دیگری همچون نروژ و . . . نیست. شرایط اکولوژی عرصه های جنگلی و زراعت چوب در شمال کشور با کشورهای دیگر متفاوت است آقایان مسئولین استانی و کشوری باید بدانند که زمینه کاری از قبیل: تسهیلات بانکی کم بهره، خرید تضمینی محصول( چوب) ، تامین به موقع نهاده های کشاورزی و برنامه ریزی برای پرداخت درصدی از درآمد در سال برای تشویق به زارعین تا زمان بهره برداری و . . . را برای زارعین چوب فراهم نمایند وگرنه با شعار کار نمی شود از این شعار ها را قبلی ها دادند و رفتند و کاری از پیش نبردند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.