.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مناطق اردوگاهی برای خدمات امدادی در مازندران ایجاد شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بااشاره به حاثه خیزبودن استان خواستار ایجاد مناطق اردوگاهی برای تسریع در خدمات امدادی در استان شد.

به گزارش شمال نیوز، مجتبی اکبری بعدازظهر دوشنبه در نشست تخصصی امداد و نجات استان بابیان اینکه با همه دستگاه‌ها مکاتبات جداگانه‌ای در خصوص مدیریت بحران و فعالیت‌های امدادو نجات صورت می‌گیرد، افزود: کمیته‌های فرعی در این خصوص تشکیل‌شده که ضعف‌ها را برای آمادگی هرچه بهتر در برابر حوادث و سوانح بررسی و برای مقاوم‌سازی در این زمینه تلاش می‌کند.

وی به تجربه عملیاتی نیروهای امدادی هلال‌احمر مازندران در کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: موضوعات مختلف در خصوص آمادگی بیشتر در برابر سوانح طبیعی بررسی شد که امیدواریم با پیگیری دستگاه‌ها به نتایج خوبی برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران ادامه داد: تجربه‌ای که از کرمانشاه کسب کردیم به ما کمک می‌کند تا با رویکرد پیشگیرانه محور در حوزه زیرساختی و امدادو نجات فعالیت‌های خوبی را به انجام برسانیم تا مازندرانی آماده را در برابر حوادث و بحران‌ها داشته باشیم.

اکبری نگاه کارشناسی به مسائل بحران را خواستار شدوبه بیان عملکرد واحدهای امدادو نجات مازندران در کرمانشاه پرداخت و افزود: از تعداد 9 منطقه عملیاتی تعیین‌شده در کرمانشاه سه منطقه در اختیار نیروهای امدادی مازندران قرار گرفت که نشان‌دهنده توان خوب نیروهای امدادی استان است.

وی به جمع‌آوری مبلغ 900 میلیون تومان از محل صندوق پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی هلال‌احمر مازندران اشاره کرد و سرانه این کمک‌ها را نسبت به استان‌های دیگر خوب خواند و یادآور شد: از تعداد 110 پایگاه موجود در سطح استان این مبلغ در صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی جذب و مبالغ دیگر نیز از سوی ادارات و نهادها به‌صورت جداگانه واریز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران تصریح کرد: شهرهای جوان رود، گیلان غرب و بخش‌هایی از سر پل ذهاب برای انجام عملیات امدادو نجات در اختیار جمعیت هلال‌احمر مازندران قرار داشت.

اکبری با تأکید بر اینکه با استقرار تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر مازندران ابعاد مختلف آسیب‌های زلزله موردبررسی قرار گرفت، عنوان کرد: اطلاعات و مستندهای مفیدی برای آمادگی در برابر سوانح و حوادث این‌چنین در استان دریافت کردیم که برای آن آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی کمک‌های مردمی را نقطه قوت امر کمک‌رسانی دانست و افزود:46 دستگاه تریلی، کامیونت، کامیون و ماشین‌های مختلف از اقلام مردمی در مرحله اول به منطقه حادثه‌دیده کرمانشاه اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران ارتباط دستگاه‌های مختلف را با مردم در زمان وقوع حوادث خواستارشدوبر ایجاد مناطق اردوگاهی در استان تأکید کرد و گفت: در حوزه‌های روستایی وجود خانه‌های هلال به‌عنوان مکانی مجزا برای اجرای عملیات امدادرسانی مؤثر خواهند بود.

 

اکبری افزود: وجود ارتباطات بیسیمی در زمان بحران، داشتن اطلاعات خانوارهای ساکن در منطقه، هماهنگی بین نیروهای امدادی و نظامی در زمان پخش کمک‌های مردمی، داشتن پیوست امنیتی در مدیریت بحران، داشتن اتاق فکر در زمان وقوع بحران و عملکرد مناسب رسانه‌ها از عواملی است که در زمان وقوع بحران‌های مختلف حائز اهمیت خواهند بود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.