.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود ممنوع بانک‌ها برای معلولان در ساری+ تصاویر
با گشتی در شهرستان ساری می‌بینیم که بسیاری از بانک‌ها در سطح شهر هیچ راهی برای ورود معلولان ندارند و در واقع معلولان با نداشتن رمپ و مناسب نبودن پله‌ها برای عبور و مرورشان به نوعی با تابلوی ورود ممنوع به این بانک‌ها روبرو هستند.

به گزارش شمال نیوز، معلولان قشری از افراد جامعه هستند که به دلیل ناتوانی جسمی قادر به تردد و رفت و آمد مانند دیگر افراد نبوده و باید امکانات و شرایط برای حضور این قشر در جامعه فراهم شود.

مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان از موضوعاتی مهمی است که می‌تواند شرایط حضور افراد معلول در جامعه را ایجاد کند تا زمینه بروز توانمندی‌های این قشر در عرصه‌های مختلف مهیا شود.

با وجود اینکه حدود 13 سال از تصویب قانون جامع حمایت از معلولان می‌گذرد و این امر یک تکلیف قانونی شده است مناسب‌سازی معابر و مکان‌های عمومی به صورت عملی و مطلوب اجرا نمی‌شود.

با گشتی در شهرستان ساری می‌بینیم که بسیاری از بانک‌ها در سطح شهر هیچ راهی برای ورود معلولان ندارند، همچنین دسترسی به دستگاه‌های خودپرداز نیز برای آنان وجود ندارد و در واقع معلولان با نداشتن رمپ و مناسب نبودن پله‌ها برای عبور و مرورشان به نوعی با تابلوی ورود ممنوع به این بانک‌ها روبرو هستند.

شرایط ورود به اماکن عمومی به دلیل نامناسب بودن آن علاوه بر معلولان برای افراد کم‌توان جسمی مانند سالمندان هم مهیا نبوده و وارد شدن به آنها برای این قشر هم با مسائل و مشکلاتی همراه است.

*تعدادی از بانک‌های فاقد رمپ در مرکز مازندران

برای مثال بانک صادرات شعبه بلوار کشاورز ساری از بانک‌هایی است که هیچ راهی برای ورود معلولان و افراد کم‌توان جسمی ندارد، البته این بانک دارای رمپ غیراستاندارد بوده که چندی پیش به جای اصلاح آن از نظر فنی آن را تخریب و هنوز هیچ اقدامی برای دسترسی و ورود معلولان به بانک و همچنین دسترسی به دستگاه خودپرداز را فراهم نکرده است.

 

 

نمونه دیگر بانک کشاورزی در بلوار کشاورز ساری است که این بانک هم نیز راهی برای ورود معلولان ندارد.

 

بانک پارسیان شعبه فرهنگ ساری، راه برای ورود به معلولان مسدود است.

 


 

مسدود بودن راه برای معلولان در استفاده از خدمات خودپرداز و ورود در بانک تجارت شعبه بازار ساری خیابان انقلاب.

 

 

بانک رفاه کارگران در خیابان فرهنگ ساری نمونه دیگر از فقدان رمپ برای ورود قشر معلول به بانک و همچنین عدم دسترسی به دستگاه خودپرداز است.

 


 با وجود اینکه این مقوله و اهمیت آن در سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در بخش‌های شهرسازی که مربوط به طراحی فضای شهری و مکان‌های عمومی برای معلولان و جانبازان است مورد تاکید بوده اما اجرای آن به صورت عملی در فضای جامعه و اماکن عمومی دیده نمی‌شود.

به راستی هزینه مورد نیاز برای ایجاد یک رمپ ساده برای بانک‌های متمول ما چقدر است که از اجرای آن امتناع می‌کنند؟

در گزارش‌های بعدی به دیگر بانک‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین اماکن تجاری فاقد مناسب‌سازی پرداخته می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.357 seconds.