.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش ۱۶ میلیارد متر مکعبی آب دریای خزر
رئیس گروه پژوهشی مدیریت محیط زیست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آب دریای خزر ۱۶ میلیارد مترمکعب کاهش داشت.

به گزارش شمال نیوز،همایون خوشروان رئیس گروه پژوهشی مدیریت محیط زیست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تراز آب دریای خزر امسال در مقایسه با پارسال چهار سانتی‌متر کاهش داشت که این میزان معادل ۱۶ میلیارد متر مکعب است.

وی افزود: ۱۶ میلیارد مترمکعب نیمی از آب دریاچه ارومیه در زمان پرآبی است.

خوشروان با بیان اینکه از دست دادن این منبع آبی سبب کاهش و خشک شدن بخشی از تالاب میانکاله و خلیج گرگان خشک شده است، افزود: اکوسیستم‌های آبی و تالاب‌های سواحل شرق دریای خزر مورد تهدید جدی است.

رئیس گروه پژوهشی مدیریت محیط زیست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه آب دریای خزر با سرعت زیاد در حال عقب‌نشینی و سطح تراز آب آن نیز در حال کاهش است که این تهدید می‌تواند تنوع زیستی این پهنه آبی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی کاهش ورودی اب شیرین به دریای خزر را نیز از دیگر عوامل کم شدن تراز آب دریای خزر اعلام کرد و افزود: میزان بارندگی‌های پاییزی و زمستانه در شمال کشور به شدت کاهش یافته است و حتی خط برف هنوز نتوانسته قله دماوند را پوشش دهد.

خوشروان از این رویداد به عنوان یک بحران یاد کرد و گفت: کاهش رطوبت هوا و میزان آب شیرینی که الان زیست‌گاه‌های ساحلی به آن نیاز دارند حیات جانداران را نیز تهدید می‌کند.

رئیس گروه پژوهشی مدیریت محیط زیست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کارگاه علمی نوسانات آب دریای خزر و آسیب‌پذیری تالاب‌های شمال کشور ۱۳ بهمن ماه و همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در رامسر برگزار می‌شود./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.