.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وجود 86 رقبه موقوفات در حوزه بهداشتی و درمانی مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 86 رقبه موقوفات در حوزه بهداشتی و درمانی در استان وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز،حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از 14 هزار موقوفه وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 13 هزار و 164 موقوفه متصرفی و مابقی غیر متصرفی و اشتراک‌التولیه است.

وی با بیان اینکه بیش از 191 هزار رقبه در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 129 هزار و 749 مسکونی، 12هزار و 168تجاری، 697 رقبه اداری، 28 هزار و 784 کشاورزی، 16 تجاری- اقامتی، 6 هزار و 331 رقبه مذهبی، یک هزار و 21 رقبه صنعتی، هشت معدن، هزار و 209 خدماتی، 108 رقبه فرهنگی، 157 رقبه تاسیسات زیربنایی و... است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف در حوزه علمی و آموزشی به نیاز کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: در استان مازندران 376 رقبه آموزشی است که امیدواریم واقفان به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این مسؤول بر توجه به وقف در حوزه بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: وقف بهترین روش برای تامین هزینه‌های دارو و درمانی به‌شمار می‌رود و این مسئله در دنیا نیز مرسوم است و در استان مازندران نیز 86 رقبه بهداشتی درمانی وجود دارد.

حیدری در ادامه حفظ و نگهداری از اسناد وقفی را یکی از وظایف مهم اوقاف دانست و افزود: این اسناد جزو سندهای تاریخی و ارزشمند سازمان اوقاف به‌شمار می‌روند که توسط واقفان به اداره اوقاف داده شده است و سازمان اوقاف نسبت به حفظ آن وظیفه سنگینی دارد.

وی به شناسایی موقوفات در نقاط مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: بازدیدهای میدانی از رقبات وقف به منظور ساماندهی و شناسایی موقوفه در طول سال صورت می‌گیرد و پس از شناسایی متصرفان اراضی، نسبت به تنظیم قرارداد اجاره اقدام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اولویت اصلی اوقاف را تثبیت مالکیت موقوفات و رقبات دانست و بیان کرد: برای ثبت موقوفه، امامزاده و بقاع ابتدا نقشه‌برداری انجام و پس از طی فرایند عملیات ثبتی، سند مالکیت صادر می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.