.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایجاد «مازند ایر‌لاین» در مازندران/نقشه‌راهی برای توسعه استان ندیدم/در چینش مدیران از کسی توصیه قبول نمی‌کنم
استاندار مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد «مازند ایر‌لاین» در مازندران، گفت: نقشه‌راهی برای توسعه استان مازندران ندیدم.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی پنجشنبه‌شب در برنامه تلویزیون «ترازو» که از شبکه تبرستان پخش شد با اشاره به منابع انسانی، طبیعی، ظرفیت‌های نهفته و در حال فعالیت استان مازندران، اظهار‌ کرد: امنیت غذایی کشور از درجه بالای اهمیت برخوردار است و استعداد‌های مختلفی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که با استفاده از طرح یکپارچه‌سازی و خروج از بهره‌وری سنتی و استفاده از قطعات کوچک زمین و استفاده از قطعات بالاتر از متوسط می‌توان نرخ بهره‌وری و بازدهی بالا در کشاورزی ایجاد کرد و بخشی از اقلام غذایی کشور را خودکفا کرد و ما نباید ارزش داشته‌های خود را کم کنیم.

* نقشه‌راهی برای توسعه مازندران ندیدم

وی با بیان اینکه ۲۶ درصد از جمعیت کشور در روستا زندگی می‌کنند و این آمار برای استان مازندران ۴۲ درصد است و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی جمعیت روستایی به منظور افزایش رفاه و آسایش در روستا برنامه‌ریزی شود، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف استان و توانمند‌سازی آن ظرفیت‌ها به اقتصاد روستا کمک شود و تقویت و توسعه روستا از اولویت‌های دولت است و زندگی در روستا ارزش و مزیت است و باید مورد‌ توجه باشد.

استاندار مازندران عدم وجود نقشه‌راه را از مهم‌ترین کاستی‌ها ذکر کرد و با بیان اینکه من هنوز نقشه‌راهی برای توسعه استان مازندران ندیدم و اگر وجود دارد چرا مشکلات ما در حوزه‌های مختلف همچنان موجود است.

این مسؤول با بیان اینکه 2 هزار و 500  موافقت اصولی صنعتی و تولیدی صادر شد و ۴۲ شهرک صنعتی در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: حدود ۶۰۰ شرکت راکد، حدود ۹۰۰ شرکت نیمه‌فعال و حدود هزار شرکت در حال فعالیت هستند و در چهار‌ سال گذشته تسهیلات ارائه‌ شده برای صنعت در سایت «بهین‌یاب» منتج به نتیجه نشد و تنها حدود ۳۰ درصد کارایی داشت.


*عدم‌ اعتماد به اقلام آمار صنعتی

اسلامی خاطرنشان‌کرد: مسائل صنعت مازندران عارضه‌یابی می‌شود و مقرر‌ شد تا پایان این ماه به همه کارخانه‌ها رسیدگی شود و به صورت چهره‌به چهره و موردی، اطلاعات لازم جمع‌آوری شود و من به اقلام آماری صنعتی نمی‌توانم اعتماد‌ کنم و به ارتباط مردمی اعتقاد دارم تا اطلاعات واقعی به دست آید و تا یک‌ماه آینده همه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی ارزیابی می‌شود و تاکنون فقط یک راه وام‌دهی مورد‌ توجه بود.

وی با بیان اینکه استان مازندران دارای چهره‌های بزرگ جهانی و ملی است و نخبگان زیادی دارد و ایجاد اتاق فکر با مسؤولیت دانشگاه مازندران در اولویت است تا تصویری از وضعیت موجود و مشکلات، چالش‌ها و راهکارها ارائه دهند، گفت: هسته‌های فکری شهرستان‌محور اقدام به تصویرسازی علمی وضعیت موجود و چشم‌انداز آینده تدوین کنند و با این چشم‌انداز، میثاق بسته شود تا با انسجام واقعی برای دستیابی به آن تلاش کنیم و مشکلی که در اتاق‌های فکر و گفت‌وگوها استان وجود داشت آن بود که انسجام و اتحاد در اتاق‌های فکر این استان وجود نداشت و منطقه‌محوری در آن وجود داشت و ما به شدت به وفاق، هم‌گرایی و یکپارچگی نیاز داریم.


*گردشگری مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی و اشتغال مازندران

استاندر مازندران با اشاره به اینکه مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی و اشتغال مازندران، گردشگری است و گردشگری‌ مدیریت‌شده در محورهای دریا، جنگل، بوم‌ردی، آیین‌ها و صنایع دستی مورد توجه است، افزود: همه تقاضاهایی که برای احیای سنت‌ها و صنایع‌روستایی و برندسازی در روستا ارائه شود، حمایت شود.

این مسؤول وضعیت زباله مازندران را تأسف‌بار توصیف‌کرد و با اشاره به اینکه 10 پروژه فعال با موضوع زباله در استان وجود دارد و دو پروژه جدید هم می‌توان به آن اضافه کرد، تصریح کرد: استفاده از زباله برای تولید برق و تبدیل به کمپوست در برنامه ما قرار‌دارد و برای  نوشهر و ساری مقرر‌ شد تا پایان سال انجام شود و آلودگی شیرابه‌ها در طبیعت و محیط زیست باید با فیلتر مهار‌ شود و پاک‌سازی شهرها و مسیرها در اولویت است.

اسلامی با بیان اینکه با تفکرات مزاحم نمی‌شود کار کرد و برای دستیابی به اهداف، یک‌پارچگی و اتحاد استان نیاز است، افزود: لزوم توجه به جامعه کارگری و کارفرمایی باید مورد توجه‌ باشد و کارگران نباید اولین کسانی باشند که با رکود، صدمه می‌بینند و حفظ اشتغال موجود، گره‌گشایی از واحدهای تولیدی و صنعتی و حمایت از توسعه و افزایش اشتغال سیاست مدیریتی ماست.

وی با بیان اینکه کسری برنج برای کشور، یک میلیون تن است و وزارت جهاد، واردات برنج را برای مدت زمان تعیین‌شده برای همگان آزاد گذاشت و این مدت تعیین‌شده یک هفته با تاخیر همراه‌ بود و نیاز کشور به 3.5 میلیون تن برنج است که یک‌میلیون و 60 هزار‌ تن وارد‌ شد، افزود: برنامه‌ریزی برای تامین کسری برنج کشور در مازندران باید مورد توجه قرار گیرد تا نیاز به واردات برنج منتفی شود.


* ایجاد «مازند ایر‌لاین» در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به وجود طرح‌های نیمه‌تمام فرهنگی و ورزشی و دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش و ارائه تسهیلات به آنان گفت: عدم مدیریت گردشگری از مشکلات است و استفاده از ریل، هوا، دریا و جاده برای گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد و پرواز مستمر تهران ساری و هماهنگی برای دریافت مجوز‌ لازم سرمایه‎گذار مازندرانی برای ایجاد خط هوایی استان با مرکزیت ساری و ایجاد «مازند ایر‌لاین» مورد برنامه‌ریزی قرار‌ گرفت و همچنین ویزای فرودگاهی با هماهنگی وزارت‌ خارجه اجرایی می‌شود.

 اسلامی با اشاره به چینش مدیران در استان، گفت: از کسی توصیه قبول نمی‌کنم و شایسته سالاری، صداقت، دانایی و توانایی از شاخص‌های تغییر مدیریتی است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.