.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توجه به اقدامات پیشگیرانه راهی برای کاهش حوادث رانندگی است
می‌توان با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن قوانین و مقررات از خطای انسانی کاسته و شاهد تخلفات و تصادفات امروزی نبود.

به گزارش شمال نیوز، خطای انسانی باید با ارتقای ضریب ایمنی خودرو و جاده کاهش یابد.

کاهش سوانح رانندگی وابسته به دو عامل اقدامات پیشگیرانه و توجه به عامل انسانی است، خوشبختانه در ایران شیب کشته‌های سوانح رانندگی نزولی بوده و از ۲۷ هزار نفر در چند سال گذشته ، امروز به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

در سال ۲۰۰۹ با توجه به اهمیت آمار بالای قربانیان سوانح جاده‌ای، سمیناری با حضور وزرای حمل و نقل کشورها در مسکو برگزار و این مسأله به‌عنوان یک دغدغه اصلی در جهان مطرح شد، آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در آن سال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان می‌رسید.

با توجه به اهمیت این مسأله  از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ دهه اقدام برای ارتقای ایمنی معرفی و سازمان جهانی بهداشت، بانک جهانی و کمیسیون ویژه ارتقای ایمنی مأمور به اجرای آن شدند.

با وجود آنکه تاکنون نیمی از این دهه گذشته است ولی تعداد قربانیان تنها با حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش روبه‌رو بوده و آمار به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

خوشبختانه در ایران شیب کشته‌های سوانح جاده‌ای نزولی بوده و از ۲۷ هزار نفر در چند سال گذشته امروز به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

کاهش سوانح رانندگی وابسته به دو عامل اقدامات پیشگیرانه و توجه به عامل انسانی است که درباره مورد نخست به‌طور حتم همه کشورها باید با توجه به رفتارها و هنجارهای رایج در منطقه اقدامات پیشگیرانه را برنامه‌ریزی و اجرا کنند، اما در رابطه به عامل انسانی باید بگوییم که انسان موجودی ممکن الخطاست و نمی‌توان انتظار داشت تا اشتباهی مرتکب نشود ، اما می‌توان با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن قوانین و مقررات از خطای انسانی کاسته و شاهد تخلفات و تصادفات امروزی نبود.

توجه به قوانین و مقررات و آموزش فرهنگ رانندگی برای همگان الزامی است؛چرا که هر فرد خود به خود یک عنصر ترافیکی است، چه به‌صورت پیاده و چه به‌صورت سواره این نکته را نباید فراموش کرد که ما در رانندگی یک الگو برای سایر کاربران ترافیک هستیم و رانندگی درست ما می‌تواند در رفتار و نحوه رانندگی سایر کاربران نیز تأثیر بگذارد.

مرتضی ابراهیمی،کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران

 

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.